Ruský elektromobil Zetta s cenou od 5 200 € sa chystá do výroby

2

Malý ruský cenovo dostupný elektromobil Zetta sa má dostať do výroby koncom tohto roka. Zdá sa, že medzičasom „prišiel“ o 2 miesta na sedenie, redukcie sa však zrejme dočkala aj jeho cena.

Koncom minulého roka ruský minister priemyslu a obchodu Denis Manturov informoval, že 3-dverový mestský elektromobil Zetta City Module 1 je v záverečnej fáze certifikácie. Do výroby a predaja sa mal dostať v prvom štvrťroku 2020.

Tieto plány sa však posunuli, pričom Manturov v tejto súvislosti aktuálne informuje, že Zetta sa do produkcie dostane do konca tohto roka, uvádza TASS. Vyrábať sa bude v novo vybudovanej továrni v Togliatti, kde sídli aj známa automobilka Lada.

2/3 na vývoz

Produkciu bude mať na starosti ruský startup Russian Engineering and Manufacturing Company (REMC). Jeho cieľom je výroba o objeme 15 000 vozidiel ročne. Z toho majú ísť až 2/3 na export. S výnimkou batériových článkov má vozidlo pozostávať výhradne z dielov ruskej výroby.

Novinkou by malo byť, že Zetta bude napokon 2-miestnym vozidlom, vyplýva to z článku portálu Insideevs. Spočiatku sa pritom spomínali 4 miesta na sedenie. Možno aj to bolo dôvodom možného zníženia základnej ceny, ktorá má podľa TASS začínať na sume 450 000 rubľov, čo je v prepočte 5 200 €. Predtým sa spomínala suma okolo 6 400 €.

Predbežné špecifikácie

Ruský elektromobil s pôvodným označením Zetta City Module 1 podľa skorších správ disponoval rozmermi 3,04 m x 1,60 m x 1,60 m (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2,00 m. Pre porovnanie, Smart Fortwo ponúka 2 695/1 663/1 555/1 872 mm a Smart Forfour 3 495/1 665 /1 554/2 492 mm.

Dva elektromotory integrované do predných kolies majú poskytnúť menovitý výkon 34,4 kW, resp. špičkový 72,4 kW a zabezpečia maximálnu rýchlosť 120 km/h. Krútiaci moment má dosahovať 30 Nm na 1 kg váhy motora. Batériu na úrovni bloku (bat. články sú dovážané z Číny) a systém manažmentu si vyvinula Zetta sama.

Rusi sľubujú extrémnu účinnosť, veď 10 kWh batéria sa má postarať o dojazd 200 km v režime Eco (metodiku testovania nepoznáme).

Nuž uvidíme, aká bude realita. Sme pritom veľmi zvedaví, kde sa bude elektromobil Zetta vyvážať.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ruská „elektromobilka“ Monarch (ne)predstavila „konkurenta“ Tesly
Najlacnejší 4-kolesový elektromobil na svete? Zrejme Changli Nemeca
Prvým ruským sériovým elektromobilom bola Lada Ellada (2012)

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

Pridajte komentár