Nové elektromobily od VW Group sa údajne oneskoria kvôli problémom so softvérom

4

Koncern VW Group má mať opäť veľké problémy so softvérom. To by nebola dobrá správa, keďže softvér je veľmi dôležitou súčasťou moderných a digitálnymi službami definovaných vozidiel, najmä elektromobilov. Tentokrát sa majú problémy týkať dcérskej spoločnosti CARIAD, ktorá sa špecializuje na vývoj koncernového  softvéru. Dôsledkom toho sa má oneskoriť viacero elektrických modelov.

Už v roku 2019 sa objavili správy, že Volkwagen Group si moc dobre nerozumie s pokročilejším softvérom určeným pre prvé elektromobily, ktoré vyrástli na platforme MEB. Tie sa napokon potvrdili a napr. Volkswagen ID.3 sa začal vyrábať s neúplnou softvérovou architektúrou, ktorá bola neskôr dodatočne upgradovaná.

Zrejme aj to bol impulz pre založenie dcérskej koncernovej spoločnosti CARIAD, ktorá má podľa VW Group za úlohu do roku 2025 vyvinúť softvérovú platformu s jednotným operačným systémom, ktorá bude „chrbticou“ pre všetky koncernové vozidlá.

Aktuálne však nemecký portál Automobilwoche, ktorý sa špecializuje na automobilový priemysel, prináša správu, že vývoj softvéru „2.0“, ktorý má okrem iného umožniť aj autonómne riadenia 4. úrovne, v rámci CARIAD viazne, informuje Ecomento. A to má priniesť oneskorenie viacerých koncernových elektromobilov.

Ohrozené modely

Koncernová vlajková loď novej generácie, ktorá vzíde z projektu Audi Artemis, sa má podľa spomínaných neoficiálnych a spoločnosťou VW Group nepotvrdených informácií začať vyrábať až v roku 2027, pričom podľa pôvodných plánov mal prísť tento model na trh v roku 2024.

Meškanie má tiež hroziť elektromobilom Porsche Macan „Electric“ a Audi Q6 e-tron, ktoré sa mali začať vyrábať tento rok. A v ohrození majú byť aj plány ohľadom transformácie Bentley na čisto elektrickú značku, pričom podľa pôvodných plánov sa tak malo stať do roku 2030.

V dôsledku problémov v rámci CARIAD malo dôjsť k rozdeleniu vývoja softvéru. Dočasným riešením má byť vývoj softvéru „1.2“ pre značky Audi a Porsche a zároveň pokračovanie vo vývoji softvéru 2.0 pre všetky koncernové značky.

Na záver pre istotu ešte raz uvádzame, že ide o neoficiálne a nepotvrdené informácie, takže ich zatiaľ treba brať s rezervou. Každopádne, ak sa ukážu ako pravdivé, budeme dúfať, že koncernu VW Group sa podarí vyriešiť problémy čo najskôr.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche už testuje elektro-SUV Macan. Má ponúknuť značne väčší dojazd ako Taycan
VW Group založil batériovú spoločnosť PowerCo. Má priniesť o polovicu lacnejšie batérie
Chystaná vlajková „elektro-loď“ koncernu VW má ponúknuť dojazd 650 km

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. A to si myslíme, že sme počítačovo vyspelá civilizácia, ktorej už v ďalšom vývoji, i softwaru, pomáha umelá inteligencia ….

Pridajte komentár