VW ID.3 má čeliť masívnym softvérovým problémom. Výroba však pokračuje

9

Volkswagen ID.3 je podľa slov výrobcu jedným z troch historicky najdôležitejších modelov značky. Z Nemecka žiaľ prichádzajú správy, že zápasí s masívnymi softvérovými problémami.

Sériová výroba kompaktného elektrického hatchbacku Volkswagen ID.3 bola spustená začiatkom minulého mesiaca. Prekvapilo pritom, že jeho prvé dodávky sú naplánované až na leto 2020. A zdá sa, že nemecký portál Manager Magazine odhalil skutočnú príčinu.

Podľa jeho informácií sa výrobca potýka s rozsiahlymi softvérovými problémami, pričom Volkswagen ID.3 sa má vyrábať s neúplnou softvérovou architektúrou. Vyprodukované vozidlá sa pritom majú parkovať na špeciálnych prenajatých parkoviskách.

20 000 „manuálnych“ inštalácií

Od jari majú servisné tímy na týchto parkoviskách prevádzať inštaláciu novej softvérovej architektúry pomocou mobilných počítačových staníc. A to v rámci prvých 10 000 vozidiel. Druhá fáza, ktorá bude zahŕňať ďalších 10 000 áut, má započať v polovici mája.

Nasledujúce vyrobené vozidlá už majú podporovať inštaláciu softvéru na diaľku, tak ako je to možné už dlhé roky u elektromobilov značky Tesla.

Softvérová architektúra na predaj

Zaujímavosťou je, že túto softvérovú architektúru, ktorá má byť akýmsi operačným systémom pre automobily, chce Volkswagen predávať aj ďalším výrobcom. Najskôr ju však zrejme bude musieť dotiahnuť na plne funkčnú úroveň.

V minulosti šéf koncernu VW Herbert Diess priznal, že softvér je jednou z oblastí, na ktorej musí jeho spoločnosť zapracovať. Neskôr však povedal, že VW bude mať vďaka objemu výroby navrch aj nad Teslou, ktorá je považovaná za lídra v tejto oblasti.

„Aj keď je Tesla v tejto oblasti silná, softvér je skutočne vysoko-objemovou záležitosťou. Ak robíte softvér, musíte použiť 10 miliónov zariadení, nie 1 milión,“ uviedol Diess.

Nuž veríme, že VW vychytá všetky „detské choroby“ svojej úplne novej architektúry čo najskôr a nedôjde k oneskoreniu plánovaných dodávok modelu Volkswagen ID.3.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW prezradil prvé ceny bežných verzií modelu ID.3. Dostupné budú štyri
VW zrejme odhalil náčrt chystaného „vstupného“ elektromobilu „do 20 000 €“
Nový Volkswagen Golf prichádza až v 5 hybridných verziách

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. VW ,no to bude zazrak ako ich 3valec alias (prvý motor s retazovim rozvodom čo samovolne preskakuje alebo špičkový Tsi tušim 1,4l na ktorom sa do 30000km rosipaly piesty . A oni sa chcu porovnavat s teslou ked su pozadu tak o 5 rokov ako ich etron čo ma spotrebu 35kw je na smiechposledny a jediny motor čo aj dosiahol slušnu životnost bol 1.9TDI poto už len same vergle na ktorich stale daky problem .

  2. Najviac komické mi pripadá, ako sa VW hrdí, že hravo predbehnú Teslu. Pritom im 20 tisíc nových áut stojí na parkovisku a čakajú na nový software.
    Aféra „dieselgate“ ich stála 30 mld. dolárov – s vadným software.
    Ale prečo to do …(nenapadá mi slušný výraz do čoho) nezadajú kvalitnej programátorskej firme? Je ich snáď málo?

Pridajte komentár