Porsche už testuje elektro-SUV Macan. Má ponúknuť značne väčší dojazd ako Taycan

5

Porsche chystá svoj ďalší elektromobil „Porsche Macan EV„. Tomuto elektrickému SUV strednej triedy by sa pritom na základe doterajšieho vývoja v rámci portfólia nemeckej športovej značky mohlo dariť veľmi dobre. A prvé maskované testovacie prototypy sú už na cestách.

Porsche si vyslúžilo kritiku vybočením zo svojho „historického rámca“, keď v minulosti uviedlo na trh svoje prvé SUV Cayenne. Tento model bol však pre značku športových áut koncernu VW Group napokon spásou. Preto neprekvapilo, že ho nasledovalo menšie SUV Macan, ktoré je v súčasnosti bestsellerom Porsche.

Nová generácia sa pritom dočká aj plne elektrickej verzie, ktorá sa má od spaľovacích súrodencov líšiť nielen platformou a technikou, ale aj dizajnom. Doterajší úspech modelu Macan, ako aj prvého novodobého elektromobilu značky Porsche, ktorým je športový sedan Taycan (zdá sa, že ten sa čoskoro stane predávanejším modelom ako ikonická „911-ka“), pritom naznačuje, že elektrický Macan sa môže stať veľmi dôležitým modelom pre Porsche.

Elektrické Porsche Macan je vo vývoji už 4 roky a jeho výrobca aktuálne v rámci tlačovej správy hlási, že začína s jeho testovaním na verejných cestných komunikáciách.

Neprekvapí, že toto elektrické SUV strednej triedy, ktoré sa v rámci segmentu postaví napr. aj Tesle Model Y či Fordu Mustang Mach-E, využíva platformu PPE navrhnutú špeciálne pre prémiové elektromobily VW Group a 800-voltovú elektrickú architektúru, tak ako model Taycan.

„Najšportovejší“ v segmente

Podľa Michaela Steinera, šéfa R&D Porsche, vyššie uvedené prinesie Macanu dlhý dojazd, rýchle nabíjanie a „opakovateľné výkonové podmienky na špičke triedy“. Sľubuje pritom, že elektrický Macan bude najšportovejším vozidlom v segmente.

Steiner podľa správy od Car and Driver na margo novej generácie modelu Porsche Macan dodatočne uvádza, že elektrická a spaľovacia „verzia“ sa budú líšiť aj dizajnom, pričom naznačil podobné rozdiely ako v prípade modelov Taycan a Panamera.

Podľa Car and Driver Porsche tiež tvrdí, že elektrický Macan ponúkne dve kapacitne odlišné batérie a podstatne väčší dojazd ako elektrický sedan Taycan, ktorého dojazd je 407 až 484 km (WLTP) v závislosti od verzie. Na konkrétnejšiu hodnotu dojazdu elektrického Macanu je však ešte priskoro, nakoľko ako sme uviedli, na cesty vyrazili ešte len prvé testovacie prototypy.

porsche macan ev

Zdroj: Porsche

Výroba sériového modelu sa má začať budúci rok a podľa oficiálnych informácií príde „Porsche Macan EV“ na trh v roku 2023. Viac informácií o elektrickom SUV by sme mali spoznať v priebehu tohto roka, kedy bude predstavený konvenčný spaľovací Macan.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Porsche predstavilo „všestranný elektrický off-road“ Taycan Cross Turismo
Porsche skúma batérie s „technológiou z motoršportu“ a ohlásilo vlastnú sieť ultra-nabíjačiek
Porsche zvýšilo svoj podiel v chorvátskej „elektromobilke“ Rimac kvôli e-mobility expanzii

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Verme, že nová technika a technológie Porsche, sa zakrátko objavia v ostatných koncernových BEV, aby sa doťahovali na TESLU! Veď to aj nepriamo sľubujú!

  2. Moc sa s modernizáciou nesnažia. Dinosaury doteraz neboli schopní prejsť ani na plnohodnotné 48V siete. Hovoria o tom minimálne 20 rokov. S EV je to podobné. Odporúčam pozrieť aktuálne video s Munrom. Ich EV autá ťahajú balast z ICE sveta. Aj keď sú to dedikované BEV platformy. Pekne by to bolo vidieť na rozborke Taycan vs Tesla vs Nio vs Xpeng. Noví hráči majú podstatne inovatívnejšiu a technicky logickejšiu stavbu. Zato marketing dinosaurov klame ostošesť o údajnej pokrokovosti ich áut. Číňania im už to nežerú. Uvidíme kedy to docvakne európskemu zákazníkovi. Odhadujem že s prílivom lacných a pomerne kvalitných čínskych BEV veľmi rýchlo. Ako pri mobiloch…

    • Skutočne veľmi záleží u všetkých európskych výrobcov, či budú zákazníci kupovať ich BEV, ktoré podľa IK, ale aj mnohých iných kritikov, tak strašne zaostávajú ….

    • Asi by bolo zaujímavé, urobiť medzi budúcimi zákazníkmi BEV anketu, ktoré technické parametre a ostatné vlastnosti u BEV uprednostňujú! Napriek „ťažkej“ kritike (hlavne od anonymov) sa slušne predávajú aj iné BEV, ako len modely TESLA!

  3. mastodonti mozte si ten zlepenec strcit viete kam… v roku 2023 sa uz bude po nemeckych cestach premavat pol miliona Tesiel… ktore su uz dnes o minimalne 5 rokov technologicky popredu…

Pridajte komentár