Koncern VW Group predstavil novú stratégiu zameranú na elektromobilitu, softvér, autonómne riadenie či mobilitné služby

2

Zdá sa, že automobilky sa začali predbiehať v predstavovaní svojich strategických plánov, ktoré sa točia najmä okolo elektromobility a digitalizácie. A najnovšie tak urobil koncern Volkswagen Group, ktorý sa zameriava aj na softvér, autonómne riadenie či mobilitné služby.

Druhá najväčšia automobilka na svete, koncern VW Group, v rámci svojej novej stratégie „New Auto“ do roku 2030 očakáva 50-percentný výrobný podiel batériových elektromobilov. A o 10 rokov neskôr to má byť takmer 100 % v rámci svojich hlavných trhov. Jej portfólio má byť pritom uhlíkovo neutrálne najneskôr do roku 2050.

Nemecký koncern tiež očakáva, že jeho marže v rámci elektromobilov sa vyrovnajú maržiam spaľovacích áut do 2 až 3 rokov. Následne sa majú marže preklopiť v prospech elektromobilov a neskôr majú v tomto smere prebrať opraty softvér a služby podporené autonómnym riadením.

Volkswagen Group pre roky 2021 až 2025 vyčlenil na „budúce technológie“ 73 mld. €, čo predstavuje 50 % z celkových investícií spoločnosti v tomto období. Zvýši sa pritom podiel investícií do elektrifikácie a digitalizácie.

Nová zjednocujúca platforma

Základom transformácie VW Group smerom k spoločnosti orientovanej na elektrifikáciu, softvér, digitalizáciu, autonómne riadenie a mobilitné služby má byť platforma SSP (Scalable Systems Platform). Pôjde o zjednotenú platformu, na ktorú sa prejde z platforiem MQB, MSB, MLB, MEB aj PPE.

Koncernové elektromobily sa budú od roku 2026 vyrábať výhradne len na tejto platforme. Vyrásť má na nej 40 mil. vozidiel a rovnako ako súčasná e-platforma MEB, aj SSP bude sprístupnená pre ďalších výrobcov automobilov.

Dcérska softvérová spoločnosť nemeckého koncernu, ktorá nesie meno CARIAD, má za úlohu do roku 2025 vyvinúť softvérovú platformu s jednotným operačným systémom, ktorá bude „chrbticou“ pre všetky koncernové vozidlá a ktorá bude súčasťou SSP.

Softvérová platforma má tiež zabezpečiť pripravenosť na plne autonómne riadenie úrovne 4 (2. najvyšší stupeň autonómnych systémov). Autonómnemu riadeniu pritom Volkswagen Group prisudzuje veľkú váhu, nakoľko šéf CARIAD očakáva, že do roku 2030 sa môže stať hlavným zdrojom príjmov v automobilovom priemysle.

VW Group avizuje, že systém sa bude „učiť na základe obrovského množstva údajov získaných v reálnom čase prostredníctvom neustále pripojeného automatizovaného riadenia, pričom bude možné koncernovú flotilu neustále aktualizovať o nové funkcie a služby.“ Takže sa zdá, že aj v tomto smere sa opäť inšpiruje u Tesly.

Batérie

Volkswagen Group plánuje vytvoriť batériový dodávateľský reťazec vďaka novým partnerstvám a riešeniam všetkých aspektov, a to od surovín po recykláciu. Do roku 2030 chce mať zjednotený formát batériových článkov, ktorý má priniesť 50-% zníženie nákladov. Články plánuje vyrábať spoločne s partnermi v rámci 6 európskych tovární s celkovou ročnou kapacitou 240 GWh.

Nabíjacia infraštruktúra

Nemecký koncern tiež avizuje implementáciu celkovo 18 000 vysokovýkonných nabíjacích bodov v Európe. V Číne ich má byť 17 000 a v Severnej Amerike 10 000. Koncernové elektromobily pritom budú podporovať technológiu V2G, od čoho si VW Group sľubuje ďalšie príjmy. A to v rámci účasti na energetickom trhu.

Mobilitná sieť

Ďalšia inšpirácia VW Group spoločnosťou Tesla prichádza v podobe hodnotového reťazca, ktorý pozostáva zo systému autonómneho riadenia, jeho integrácie do vozidiel, správy vozového parku a mobilitnej platformy. To totiž pripomína sieť Tesla Network, vrátane služby robotaxi, na ktorej Tesla pracuje už roky.

Aj Nemci pritom plánujú poskytovať mobilitu a dopravu ako službu. A služby autonómnej mobility chcú ponúknuť od roku 2025. Najskôr v Európe a potom v USA. Systém autonómneho riadenia má zabezpečiť spoločnosť Argo AI, v ktorej má Volkswagen Group 40-% podiel.

Zdroj: VW Group

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Koncern VW predstavil batériovú stratégiu. Má priniesť cenovo dostupné elektromobily
Elektromobily spravia z VW Group poskytovateľa elektriny. Vďaka obojsmernému nabíjaniu
Len Volvo a VW majú byť pripravení na prechod k elektromobilom v rámci Európy, uvádza T&E

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Úžasné! Zatiaľ sa len zarába na emisiách. Neviem sa dočkať normálnej ceny, normálneho auta a normálneho elektrického tankovanie.

    • Dočkáme sa! Bohužiaľ prídu z Číny.

      Napríklad BYD X DREAM, BYD EA1 a podobne. Pravdepodobne už budúci rok. Pre minimálnu konkurenciu v EU však nebudú výrazne podliezať ceny. Ich 800V architektúra je v lacných autách špičková. Rázvor tak isto.

      Už teraz som zvedavý, ako to budú objektívne porovnávať nestranní novinári s nemeckou konkurenciou. Bude ešte veľa srandy…

Pridajte komentár