VW Group založil batériovú spoločnosť PowerCo. Má priniesť o polovicu lacnejšie batérie

5

Koncern VW Group oznámil založenie spoločnosti PowerCo, ktorá bude mať na starosti celý batériový hodnotový reťazec. A spustená bola aj výstavba prvej „VW gigafactory“ na vlastné „unifikované“ batériové články so „sľubnými parametrami“ na rôznych úrovniach, vrátane podstatne nižších nákladov.

Podľa šéfa Volkswagen Group, Herberta Diessa, ide o strategicky významný míľnik. Hlavnou silou spoločnosti PowerCo má byť pritom vertikálna integrácia, a to od surovín a článkov, až po recykláciu. Takže opäť ďalšia inšpirácia spoločnosťou Tesla.

6 európskych „gigatovární“

VW Group tiež oznámil spustenie výstavby prvej zo šiestich plánovaných „gigatovární“ v Európe, ktoré budú vyrábať vlastné „unifikované“ batériové články. Tá vzniká v nemeckom Salzgitteri a po úplnom rozbehnutí má produkovať batérie s celkovou kapacitou 40 GWh ročne, čo má stačiť pre 500 000 elektromobilov. Výroba má byť spustená v roku 2025.

Ďalšia „gigafactory“ koncernu sa bude nachádzať v španielskej Valencii. A aktuálne VW Group hľadá miesta, kde vyrastú ďalšie 3 európske batériové závody, pričom avizuje, že skúma aj možnosti v rámci Severnej Ameriky. Do roku 2030 má byť pritom v prípade spoločnosti PowerCo preinvestovaných 20 mld. € a vytvorených 20 000 pracovných miest.

Všetky továrne budú napájané 100-% „zelenou“ energiou a v budúcnosti majú umožniť recykláciu unifikovaných batériových článkov na úrovni 90 %, a to v rámci uzavretého surovinového cyklu. Očakáva sa totiž, že časom bude mať VW Group k dispozícii množstvo vyslúžilých batérií s „unifikovanými článkami“, keďže tie sa majú používať až v 80 % všetkých koncernových modelov.

Spomínaných 6 európskych tovární má byť sprevádzkovaných do roku 2030 a majú zabezpečiť celkovú ročnú kapacitu 240 GWh. To má spoločne s unifikovaným typom batériových článkov priniesť synergické efekty a znížiť náklady na batérie až o 50 %. Doteraz vyrobené prototypy pritom mali podľa VW Group preukázať sľubné parametre z hľadiska dojazdu, rýchlosti nabíjania a bezpečnosti.

Zdroj: VW  

SÚVISIACE ČLÁNKY:
VW Group zakladá značku Scout pre „odolné“ elektromobily
VW ide po stopách Tesly aj v oblasti výroby. Chystá „megacasting“
Koncern VW predstavil batériovú stratégiu. „Unifikovaná“ batéria má priniesť cenovo dostupné elektromobily

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. V článku sa píše : Výroba má byť spustená v roku 2025 !!! Ale teraz je rok 2022- čo tie 3 – roky ? To sú neni 3 mesiace ! V Číne sa Tesla postavila za 1 – rok !!! To znamená ,že VW-Group naozaj riadne zaspal a to je v EU dominantná automobilová spoločnosť ! V tomto článku sa tá zaostalosť vo výrobe batérií jasne potvrdila. A to sa už elektroautá aj v EU vyrábajú niekoľko rokov ! Naskytuje sa otázka ,za čo sú platené riadiace posty v automobilkách – za pekný úsmev,alebo perfektný oblek !?

    • EU nieje Cina. Kolko trvala GigaBerlin?
      Im staci o 3 roky ked nastane cenova parita. VW nieje priekopnik (tu cest nechal Tesle nech sa trapi s razenim cesticky), ale masovy producent (nastupia vo velkom na dialnicu).
      A u VW sa ma jednat o cely retazec od tazby surovin cez vyrobu clankov po ich recyklaciu po doziti. Za tri roky mi to pride ok.

  2. Anoným- Vôbec som nemal na mysli ,či tri roky je veľa na realizáciu – ale že vedenie automobilky sa na tento krok malo rozhodnúť najmenej pred troma rokmi ! Veď batérie u elektroát majú najmenej 50 % dôležitosť !A čo je najhlavnejšie, majú najväčší vplyv na konečnú cenu auta – ale toto si mala uvedomiť automobilka na samom začiatku výroby elektroáut ! To sú základné problémy , ktoré sa riešia na samom začiatku výroby ! Preto sa ešte raz pýtam, za čo berú tie obrovské platy vedúci pracovníci- za pekný …..?? Vyrábať cenovo nedostupné e-autá pre zhruba 10 -15 % bohatú vrstvu a vykašlať sa na temer 80% ostatných zákazníkov EU je toho konečný dôsledok ! Ešte raz ,za čo berú tie vysoké platy ??

Pridajte komentár