Jedným z hlavných faktorov vysokej ceny elektromobilov, je vysoká výrobná cena batérií. Napriek tomu, že nedávna štúdia hovorí o 80 % poklese výrobných nákladov v priebehu posledných 6 rokov, priemerná cena 213 € za 1 kWh kapacity je stále príliš vysoká. Tesla však nie je žiadny šedý priemer…
Tesla tvrdila, že už na začiatku roka dokázala vyrábať 1 kWh za cca 178 €. Spustenie výroby v Tesla Gigafactory malo cenu znížiť v priebehu niekoľkých rokov o 30 %. Najnovšie propagačné video, ktoré Tesla púšťa v svojich showroomoch, spomína zníženie výrobných nákladov na batériu o 35 %.
Pripomíname, že Tesla začiatkom roka spustila v Gigafactory výrobu nových batériových článkov 2170, ktoré sa montujú do úložísk Powerwall a Powerpack a budú súčasťou batérií pripravovaného elektromobilu Tesla Model 3.
Aká je aktuálna výrobná cena batérií Tesla?
Otázkou je, či už dnes dokáže Tesla vyrábať batérie o 35 % lacnejšie. To by znamenalo cenu za 1 kWh na úrovni 116 €. Pri predpokladanej kapacite batérie základnej verzie Modelu 3, okolo 55 kWh, by bola jej cena cca 6 380 €. Pri avizovanej celkovej cene vozidla na úrovni 33 000 €, by mohla byť podľa portálu Electrec.co cena 116 € za 1 kWh reálna už teraz. A ak aj nie, mohla by byť táto cena skutočnosťou už budúci rok, kedy Tesla predpokladá produkciu batérií na úrovni 35 GWh ročne, čo v súčasnosti vyrobia všetci výrobcovia batérii dokopy.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nádejný výrobca batérií postavil pre Arnolda Schwarzeneggera elektrický Mercedes G
Tesla spustila v Gigafactory výrobu novej generácie batériových článkov
Tesla Model 3 dostane vysokoefektívne batérie novej generácie
Elektromobily dorovnajú cenu „spaľovákov“ pri 100 $ za 1 kWh
Zlomovou hranicou, pri ktorej by malo dôjsť vyrovnaniu cien elektromobilov a porovnateľných spaľovacích automobilov, by malo byť dosiahnutie výrobnej ceny 100 $ (94 €) za 1 kWh.
Elon Musk už dávnejšie avizoval, že Tesla túto métu pokorí okolo roku 2020. To však bolo v dobe pred urýchlením výrobného plánu o 2 roky. To by znamenalo, že už o rok by mohla Tesla vyrábať 1 kWh za 100 $. V tomto kontexte by teda súčasna výrobná cena nových batériových článkov 2170, mohla byť o spomínaných 35 % nižšia, ako cena pôvodných na začiatku roka 2016.
Zdá sa, že Tesla má v batériách už v súčasnosti výraznú konkurenčnú výhodu. Veríme, že spoločnosti ako Samsung, LG Chem či Fisker, nemajú len „veľkoúste“ vyhlásenia a rozpútajú veľký konkurenčný boj, ktorého výsledkom budú technologicky vyspelé a lacné batérie, a teda aj lacnejšie elektromobily.
Zdroj: electrek.co, titulná foto: Tesla Garage cez Youtube
Jeden komentár
Pingback: Pozor! Prvou obeťou nízkoemisnych zón sa stanú naftové automobily