Tesla tvrdí, že vďaka Gigafactory zníži cenu svojich batérií o 35 %

1

Jedným z hlavných faktorov vysokej ceny elektromobilov, je vysoká výrobná cena batérií. Napriek tomu, že nedávna štúdia hovorí o 80 % poklese výrobných nákladov v priebehu posledných 6 rokov, priemerná cena 213 € za 1 kWh kapacity je stále príliš vysoká. Tesla však nie je žiadny šedý priemer…

Tesla tvrdila, že už na začiatku roka dokázala vyrábať 1 kWh za cca 178 €. Spustenie výroby v Tesla Gigafactory malo cenu znížiť v priebehu niekoľkých rokov o 30 %. Najnovšie propagačné video, ktoré Tesla púšťa v svojich showroomoch, spomína zníženie výrobných nákladov na batériu o 35 %.

Pripomíname, že Tesla začiatkom roka spustila v Gigafactory výrobu nových batériových článkov 2170, ktoré sa montujú do úložísk Powerwall a Powerpack a budú súčasťou batérií pripravovaného elektromobilu Tesla Model 3.

Aká je aktuálna výrobná cena batérií Tesla?

Otázkou je, či už dnes dokáže Tesla vyrábať batérie o 35 % lacnejšie. To by znamenalo cenu za 1 kWh na úrovni 116 €. Pri predpokladanej kapacite batérie základnej verzie Modelu 3, okolo 55 kWh, by bola jej cena cca 6 380 €. Pri avizovanej celkovej cene vozidla na úrovni 33 000 €, by mohla byť podľa portálu Electrec.co cena 116 € za 1 kWh reálna už teraz. A ak aj nie, mohla by byť táto cena skutočnosťou už budúci rok, kedy Tesla predpokladá produkciu batérií na úrovni 35 GWh ročne, čo v súčasnosti vyrobia všetci výrobcovia batérii dokopy.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nádejný výrobca batérií postavil pre Arnolda Schwarzeneggera elektrický Mercedes G
Tesla spustila v Gigafactory výrobu novej generácie batériových článkov
Tesla Model 3 dostane vysokoefektívne batérie novej generácie

 

Elektromobily dorovnajú cenu „spaľovákov“ pri 100 $ za 1 kWh

Zlomovou hranicou, pri ktorej by malo dôjsť vyrovnaniu cien elektromobilov a porovnateľných spaľovacích automobilov, by malo byť dosiahnutie výrobnej ceny 100 $ (94 €) za 1 kWh.

Elon Musk už dávnejšie avizoval, že Tesla túto métu pokorí okolo roku 2020. To však bolo v dobe pred urýchlením výrobného plánu o 2 roky. To by znamenalo, že už o rok by mohla Tesla vyrábať 1 kWh za 100 $. V tomto kontexte by teda súčasna výrobná cena nových batériových článkov 2170, mohla byť o spomínaných 35 % nižšia, ako cena pôvodných na začiatku roka 2016. 

Zdá sa, že Tesla má v batériách už v súčasnosti výraznú konkurenčnú výhodu. Veríme, že spoločnosti ako Samsung, LG Chem či Fisker, nemajú len „veľkoúste“ vyhlásenia a rozpútajú veľký konkurenčný boj, ktorého výsledkom budú technologicky vyspelé a lacné batérie, a teda aj lacnejšie elektromobily.

Zdroj: electrek.co, titulná foto: Tesla Garage cez Youtube

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |