Fisker EMotion má byť priamym konkurentom Modelu S

1

Henrik Fisker predstavil svoj nový elektromobil Fisker EMotion. Športový sedan s dojazdom 640 km a maximálnou rýchlosťou 260 km/h, má byť priamym konkurentom Tesly Model S.

Všetci automobilový nadšenci si určite pamätajú krásny športový hybrid Fisker Karma, ktorý sa vyrábal od roku 2008. Žiaľ jeho krása bola vykúpená veľkou nespoľahlivosťou, dôsledkom čoho sa automobilka Fisker Automotive borila s neustálymi existenčnými problémami. V roku 2014, na pokraji krachu, bola automobilka odkúpená čínskym výrobcom autodielov Wanxiang. Henrikovi Fiskerovi, zakladateľovi Fisker Automotive, sa však podarilo vyjednať podmienky, ktoré mu umožňujú používať názov Fisker, ako aj pôvodný znak.

SÚVISIACE ČLÁNKY: 
Tesla Model S P100D má vážnu konkurenciu. Fisker EMotion „je“ lepší v mnohých ohľadoch
Lucid Air: Konkurent Modelu S oficiálne predstavený, má 1 000 koní a dojazd 644 km

A tak tento rok znovu-založil automobilku Fisker Inc. a predstavil koncept elektromobilu Fisker EMotion. Presnejšie ešte len počítačové rendre konceptu. Fisker označuje pripravované vozidlo za revolučné, a to predovšetkým z dôvodu použitia inovatívnych batériových článkov. Dva roky sa zaberal skúmaním technológií umožňujúcich výrobu batérií s požadovanými vlastnosťami. Nakoniec sa rozhodol pre technológiu batérií na báze grafénu.

fisker emotion

Zdroj: Fisker

Podľa Fiskerových slov, použitie grafénu v anóde batérie, umožňuje až 4-násobné navýšenie energetickej hustoty. Tým sa zároveň znižuje aj vnútorný odpor, čo má priaznivý vplyv na dobu nabíjania. Pri tomto type batérie, by nemalo dochádzať ani k strate kapacity. Vývoj batérie má prebiehať v laboratóriách UCLA.

Batérie bude údajne vyrábať samostatná divízia automobilky Fisker Inc, ktorá nesie názov Fisker Nanotech. Tá vznikla ako spoločný podnik Fisker Inc. a spoločnosti Nanotech Energy. Jej šéfom má byť popredný materiálový vedec Dr. Jack Kavanuagh, ktorý je zakladateľom Nanotech Energy. Dôležitou úlohou Fisker Nanotech bude zabezpečenie akceptovateľnej výrobnej ceny grafénových batérií. Spoločnosť plánuje predaj batérií aj iných výrobcom elektromobilov.

Karoséria elektromobilu Fisker EMotion bude tvorená z kompozitu, hliníku a karbónových vlákien. Štandardom bude integrovaný spojler a funkčný difúzor. EMotion má vyvolávať emócie aj pri nastupovaní. Jeho dvere zaujmú tzv. motýlím otváraním dohora, podobne ako pri niektorých super-športoch. „Motýlie“ budú predné aj zadné dvere, pričom zadné sa majú otvárať proti smeru jazdy.

fisker emotion motýlie dvere

Zdroj: Fisker

Všetci pasažieri budú mať prístup k dotykovým obrazovkám infotainmentu. Fisker EMotion má byť vybavený najmodernejšími dostupnými technológiami. Konkrétne sa spomínajú ale iba adaptívne LED svetlomety a robotické riadenie, tzn. systém podobný Tesla Autopilot.

fisker emotion interiér

Zdroj: Fisker

Skutočný prototyp má byť predstavený v polovici budúceho roka. Prvé vozidlá by mohli byť dodané zákazníkom najskôr na prelome rokov 2017/2018. Fisker EMotion sa má vyrábať v existujúcej továrni spoločnosti v USA.

A to nemá byť v podaní automobilky Fisker všetko. Po modeli EMotion plánuje automobilka výrobu lacnejšieho elektromobilu s cenou okolo 40 000 dolárov. Dá sa predpokladať, že sa bude jednať o elektrický „kompakt“, podobný Tesle Model 3.

My želáme Henrikovi Fiskerovi veľa šťastia. Nech mu všetko vyjde podľa predstáv. Určite si to za návrhy automobilov ako Aston Martin DB9/Vantage, BMW Z8 aj Fisker Karma, zaslúži.

Zdroj: Fisker Inc., businessinsider.com

tesla magazin zdielanie

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |