Škoda predstaví v Šanghaji elektromobil so zadným náhonom

0

Automobilka Škoda nadviaže na svoju históriu. Po dlhej dobe totiž predstaví automobil s pohonom zadnej nápravy. Ide o elektromobil, ktorý vyvoláva otázky.

Škoda vyrábala dlhé roky automobily s motorom uloženým vzadu, ktoré poháňali zadnú nápravu. A na autosalón do Šanghaja privezie elektromobil, ktorý ponúkne rovnakú „architektúru“. Je ním nová verzia konceptu Škoda Vision iV, ktorého sériová verzia pôjde do výroby budúci rok.

Ženevská verzia s pohonom 4×4

Elektrický crossover Škoda Vision iV debutoval len nedávno na autosalóne v Ženeve. Tamojší koncept mal „pod kapotou“ dva elektromotory s celkovým výkonom 225 kW, ktoré poháňali obe nápravy a dokázali zabezpečiť maximálnu rýchlosť 180 km/h. Viac…

Škoda však aktuálne informuje, že do Šanghaja privezie upravenú verziu pre čínsky trh. Tá však vyvoláva aj otázky súvisiace s európskou, resp. globálnou verziou. Novinka obsahuje len jeden elektromotor s výkonom 150 kW, ktorý je integrovaný v rámci zadnej nápravy, takže disponuje zadným náhonom.

Horšia dynamika

Nižší výkon sa podpísal na nižšej maximálnej rýchlosti, ktorá dosahuje hodnotu 160 km/h. Zhoršia sa však určite aj trakčné a akceleračné schopnosti, takže táto verzia pravdepodobne nedosiahne zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 5,9 sekundy ako „štvorkolka“.

Čo cena?

Predstavitelia Škody spomínajú, že model Vision iV by mal stáť podobne ako modely Kodiaq či Superb, resp. o 10 až 15 % viac ako naftový Superb. V súvislosti s čínskou „orezanou“ verziou dúfame, že spomínané možné ceny sa nebudú vzťahovať na verzie s horšími parametrami ako v prípade modelu predstaveného v Ženeve.

Veď v prípade, že by tomu tak bolo, za pohon 4×4, ako aj vyšší výkon a lepšie dynamické vlastnosti by sme si museli priplatiť. Škoda však zatiaľ nepotvrdila ani nevyvrátila možnosť viacerých verzií modelu Vision iV určeného pre globálny trh. Keby však ponúkla lacnejšiu „zadokolku“, určite by sme neboli proti. Veď v prípadne možnosti vypnutia trakčnej kontroly by to mohlo byť „hravejšie“ vozidlo, navyše za nižšiu cenu.

Zdroj titulnej fotografie: Škoda

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda spúšťa verejné testovanie svojho prvého elektromobilu
Škoda, VW a SEAT ohlásili elektromobily pod 20 000 €. Čo je kľúčom?
Škoda uviedla do prevádzky svoje prvé verejné nabíjacie stanice

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár