Top Gear otestoval novú Teslu Model 3 Performance. Aký je verdikt?

1

Spoločnosť Tesla pred pár dňami uviedla do predaja nový, či ak chcete významne modernizovaný elektromobil Tesla Model 3 Performance „Highland“. Ešte predtým pritom vybraným redakciám poskytla vozidlo na kratšie otestovanie. Jednou z nich bol aj Top Gear, ktorý sa podelil o svoje dojmy a hodnotenie.

Na najvýkonnejšiu verziu Modelu 3 „Highland“ sme si museli počkať. Do predaja sa totiž dostala vyše 7 mesiacov po uvedení modernizovaného modelu na trh. Zdá sa však, že to malo opodstatnenie, keďže rozdiel medzi bežnými verziami a verziou Performance je v rámci „novej generácie“ podstatnejší ako v rámci pôvodného modelu.

Čo sa týka špecifikácií a nových prvkov, nejdeme aktuálne zdržovať (tie nájdete v našom samostatnom článku) a prejdeme rovno k postrehom a hodnoteniu elektromobilu Tesla Model 3 Performance „Highland“ od Top Gearu.

Rôzne jazdné režimy a charakteristiky

Jack Rix z redakcie Top Gear uvádza, že 2 režimy nastavenia tlmičov sú dobre naladené a viac nie je treba. Štandardný režim nemá byť „kašovitý“ a športový režim zas nie je „kostitras“, pričom však má byť medzi oboma režimami citeľný rozdiel.

Charakter vozidla má podľa Rixa najviac zmeniť nastavenie reakcie pedálu akcelerátora (3 režimy – chill, standard a insane). Ako sa dalo čakať, režim insane dá pri akcelerácii zabrať krčnej chrbtici, pričom Top Gear uvádza, že novinka je určite rýchlejšia ako pôvodný model.

V prípade modelu Tesla Model 3 Performance „Highland“ je tiež možné nastaviť charakter riadenia (comfort, standard a sport). Rix hovorí, že sú medzi nimi rozdiely, avšak žiadny z nich nepridáva dodatočnú citlivosť. Prekvapilo ho, že najviac mu vyhovuje komfortný režim, pričom prevod riadenia mu prišiel pohotový a predná časť vozidla agilná.

V týchto smeroch má byť novinka určite lepšia ako pôvodný model. „Highland“ má zabezpečiť lepší pocit z kontroly nemalej hmotnosti a zatáčanie má byť plochejšie, rýchlejšie a presnejšie. Top Gear žiaľ nemal možnosť otestovať model na závodnej trati a vyskúšať „traťový režim“ Track Mode V3, ktorý by mohol podľa Rixa priniesť veľa zábavy.

Zhrnutie

Na záver si Jack Rix z Top Gearu kladie otázku, či je nová Tesla Model 3 Performance „Highland“ zabijakom BMW M3. Jeho odpoveď pritom je, že nie, keďže Model 3 je oveľa „uvoľnenejší“. Podstatnejšie však zrejme je, že podľa Rixa je novinka z hľadiska riadenia určite uspokojivejšia ako pôvodný model Performance a určite zábavnejšia ako nová verzia Long Range.

Tesla mala odviesť dobrú prácu. Avšak, aj keď je model „absurdne rýchly“, hmotnosť vyše 1 800 kg má byť cítiť. Rix považuje za limitujúci faktor tiež to, že nemá prevodovku a negeneruje hluk… Celkovo má byť nový Model 3 Performance vozidlom vhodným na každodenné jazdenie, ale s nezbednou stránkou, ktorú je možné raz za čas odhaliť. Cena vozidla má byť dobrá (britská cena je 59 990 GBP), obzvlášť, keď spomínané BMW M3 môže stáť aj cez 100 000 GBP.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla mení a urýchľuje stratégiu ohľadom lacnejších elektromobilov
Tesla uviedla na trh Model Y s top dojazdom. Známa je aj slovenská cena
Test zimného dojazdu 23 elektromobilov má exotického víťaza. Tesla sklamala
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár