Mladoboleslavská automobilka predstavila na autosalóne v Ženeve elektrický koncept Škoda Vision iV, ktorý nám dáva predstavu o tom, ako bude vyzerať prvý elektromobil značky, postavený na koncernovej platforme MEB. Ponúka zaujímavý dizajn, ale aj parametre.
Elektromobil Škoda Vision iV považuje výrobca za 4-dverový crossover s karosériou typu kupé. Rázvorom 2 765 mm ho môžeme zaradiť niekde medzi nižšiu strednú a strednú triedu. Poznáme aj ďalšie miery, a to 4 665 x 1 926 x 1 613 mm (dĺžka x šírka x výška). Rozmermi má teda pomerne blízko k modelu Kodiaq. Batožinový priestor má hodnotu 550 l.
Dojazd 500 km
Koncepčný elektrický crossover je vybavený 83 kWh li-ion batériou, ktorá je integrovaná do podlahy medzi oboma nápravami. Zabezpečiť má dojazd 500 km, a to podľa nového cyklu WLTP. Na 80 % kapacity sa podľa výrobcu nabije za 30 min. Očakávať tak zrejme môžeme podporu DC nabíjania výkonom 125 či 150 kW.
Škoda Vision iV ponúkne slušnú jazdnú dynamiku. Veď pod „kapotou“ nájdeme 2 elektromotory s celkovým výkonom 225 kW (306 k). Tie sa nachádzajú v rámci oboch náprav, čo znamená, že je k dispozícii inteligentný pohon 4×4.
Pohonná jednotka umožňuje vozidlu zrýchliť z 0 na 100 km/h len za 5,9 sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 180 km/h. Výborné je aj pružné zrýchlenie, veď z 80 na 120 km/h vozidlo zrýchli za menej ako 4 sekundy.
Digitalizácia a moderné systémy
Už na prvý pohľad si môžeme všimnúť, že Škoda Vision iV nemá klasické spätné zrkadlá. Namiesto nich nájdeme kamerový systém, ktorý prenáša 180-stupňové zábery do vnútorného zrkadla. Konceptu na cestu svietia najmodernejšie LED Matrix svetlomety, ktoré si zrejme prepožičal od koncernového Audi.
Na stredovej konzole nájdeme 2 miesta vyhradené pre smartfóny, ktoré je možné prostredníctvom wi-fi prepojiť s infotainmentom vozidla. Vďaka mobilnej aplikácii sa dá využiť smartfón aj ako digitálny kľúč pre otvorenie a spustenie vozidla. To obsahuje aj 5G modul pre permanentné pripojenie k internetu.
Kontrola tepu
Vozidlo je vybavené aj snímačom tepovej frekvencie vodiča. V prípade, že zaznamená jeho zdravotné problémy, dokáže prebrať riadenie a zastaviť pri krajnici. Z toho vyplýva, že disponuje systémom autonómneho riadenia. Konkrétne úrovne 3.
Autonómne riadenie
Škoda Vision iV je vybavená laserovými skenermi, radarovými senzormi a kamerami, ktoré jej dávajú schopnosť čiastočne autonómneho riadenia. Autonómne riadenie 3. stupňa umožňuje autonómnu jazdu po diaľnici, pričom jeho systémy sa postarajú o predbiehanie, vyhýbanie, zrýchľovanie či brzdenie.
Vozidlo vie samočinne aj zaparkovať, či dokonca komunikovať s ďalšími autonómnymi vozidlami o dopravnej situácii či nebezpečenstvách na ceste.
Nuž, rozhodne by sme si vedeli predstaviť tento elektromobil aj v sériovej podobe. Spomínaná pohonná jednotka a parametre sa zdajú byť „dosiahnuteľné“, takže prípadná produkčná verzia by mohla prejsť „len“ dizajnovými korekciami. Čo poviete?
Zdroj (vrátane titulnej fotografie): Škoda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škode unikol dokument o hybridnej Octavii a Superbe a o elektrickom Citigo
Nové elektromobily, ktoré budú predstavené na autosalóne v Ženeve
Škoda sa zameriava na cenovo dostupnú a fascinujúcu elektromobilitu