„Lacné“ Nammi 01, ktoré príde aj do SR, odhalilo WLTP dojazd a nové meno

19

Už onedlho sa na európsky trh, vrátane Slovenska, dostane cenovo dostupnejší elektrický hatchback zo segmentu B od koncernu Dongfeng, ktorý sa v domácej Číne predáva ako Nammi 01. Minimálne v Nórsku však bude niesť meno Dongfeng Box. A aktuálne sme spoznali aj jeho „európsky“ dojazd podľa cyklu WLTP.

Slovenské zastúpenie automobilky Dongfeng už v októbri minulého roka avizovalo, že tento rok sa dočkáme 5-dverového hatchbacku podobných rozmerov ako napr. Peugeot e-208, ktorý bude stáť od 19 000 €. A aktuálne portál Motor informuje, že sa pod novým menom chystá aj na nórsky trh, pričom sme spoznali jeho dojazd podľa cyklu WLTP.

Základné špecifikácie

Už dlhšie vieme, že model Nammi 01 / Dongfeng Box vyrástol na novej e-platforma Quantum Architecture No. 3. Známe sú tiež rozmery 4 030 x 1 810 x 1 570 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 2 660 mm či objem batožinového priestoru 945 l po sklopení zadného radu sedadiel.

Čínsky model na začiatok ponúka výkon 70 kW (v hre by ale mala byť aj výkonnejšia verzia), krútiaci moment 160 Nm, maximálnu rýchlosť 140 km/h či nabitie z 30 na 80 % za 30 min. A aktuálne nórsky importér potvrdil, že na tamojší trh sa budú dovážať modely s batériami, ktoré majú rovnakú kapacitu ako v rámci čínskeho trhu, t.j. 31,45 kWh a 42,3 kWh.

dongfeng box

Zdroj: Dongfeng

„Európsky“ dojazd

Dozvedeli sme sa tiež, že Dongfeng Box ponúkne dojazd 250 a 340 km podľa test. cyklu WLTP. Doteraz sme pritom poznali hodnoty dojazdu len na základe „benevolentnejšieho“ čínskeho cyklu CLTC, a to 330, resp. 430 km.

Cena a dostupnosť

Nórsky importér aktuálne informoval, že rokujú s výrobcom ohľadom ceny, pričom cieľom je suma pod 200 000 NOK (cca 16 900 €). Portál Motor.no pritom informuje o cene od 189 000 NOK (cca 16 000 €). A slovenské zastúpenie automobilky Dongfeng v januári uviedlo, že cena modelu Nammi 01 (Dongfeng Box) sa bude pohybovať v rozmedzí 19 000 až 23 000 € (v závislosti od stupňa výbavy). Môže však ísť o cenu modelu s kapacitne väčšou batériou, keďže v rámci správy sa spomína 42,3-kWh batéria. Uvidíme.

Výroba vozidiel pre nórsky trh začne v júli a na trh by mali doraziť v septembri. „Slovenský“ Dongfeng už skôr avizoval, že sa dočkáme v lete. Takže sme zvedaví, či bude tento elektromobil u nás dostupný skôr ako v Nórsku.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Druhý najlacnejší elektromobil v Európe odhalil oficiálny dojazd
Čínsky „elektro-Hummer“ dostal slovenský cenník a odhalil špecifikácie
Modernizovaná Dacia Spring dostala slovenský cenník. Zostáva najlacnejším elektromobilom na trhu
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

19 komentárov

  1. V piatok, alebo sobotu so zachytil TV správu, ako sú v Európe preplnené prístavy čínskymi elektroautami pre znížený záujem kupujúcich. Nastalo to, k čomu som v mojich komentároch vzhľadom na ich ceny vyzýval. Dnes sa zdá, ze si to konečne uvedomilo také množstvo ľudí, že to prinieslo tento stav! Mohlo by to priniesť „zemetrasenie“ v celosvetovej cenovej politike nielen BEV, ale áut všeobecné!

    No a do toho príde ešte aj tento konkretny Nammi 01 …..

    • Podmienkou pre zníženie cien pod úroveň ICE v EU je postavenie transportných lodí v Číne a čínskych tovární priamo v Európe. Prístavy sú síce preplnené, ale aj tak ide zo systémového hľadiska o malé čísla. Číňania narážajú na zle postavené zmluvy s distribútormi v celej EU a pomalým budovaním predajnej a servisnej siete. Zásadnou chybou je že nemajú priamy predaj ako Tesla. Následne je celý proces predaja drahý a pomalý. Výsledkom je strata cenovej výhody. Zároveň si moc veria, keď porazili EU automobilky v Číne, že si toto víťazstvo zopakujú aj na domácom ihrisku našich značiek. Paritu v lowcost segmente podľa môjho odhadu dosiahneme až za 1-2 roky.

      • IK, uvádzaš rozumné argumenty! Ak však budú dovážané autá citeľne lacnejšie ako vyrobené v EU, Brusel ich chce zaťažiť clom! Číňania preto musia pri cenotvorbe dávať pozor, či budú „príliš“ lacní, a ceny a zisk pre EU zvýši clo, alebo oni zarobia viac a nie EU na cle !!! ……… čas ukáže!

        • Vaša úvaha je legitímna. Číňania musia brat do úvahy možné clá, práve preto chcú budovať lokálne fabriky, presnejšie budujú…

          Zároveň EU musí brať do úvahy odvetné opatrenia Číny. Vzhľadom na veľkosť ekonomík (EU je podstatne menšia) a investíciách (naše aktíva v Číne sú vyššie) dopady budú podstatne horšie pre EU.

          EU sa sprava ako boss, napriek tomu že je trpaslík. Musíme zmeniť uvažovanie a začať plánovať doháňanie vyspelej Číny.

          • EU sa politicky a vojensky už pridlho správa ako „mekota-blekota“! Bohužiaľ! Potom sa ťažko presadzuje aj ekonomicky, keď v mnohých strategických odvetviach zostala závislá na Číne !!!

    • To nie je nezaujmom kupujucich, ale pozostatok komunistickeho planovaneho hospodarenia. Cina sa do elektra pustila rozhodnutim vedenia strany. Mysleli si, ze ked sem donesu svoju lacnu nekvalitu, ze zakony bezpecnosti premavky a homologacia neovplyvnia cenu a zaroven, ze ludom bude jedno, na akom sunte sa budu v EU vozit. Smola.

      • Nasinec by si rad kupil tu „lacnu cinsku nekvalitu“, len keby mu bola ponuknuta, Nie kazdy potrebuje drahu premiovu kvalitu tak ako beznym ludom staci obycajne dobre jedlo ako rezen, vyprazany syr, pizza ci vepro knedlo zelo a nepotrebuju drahy gurmansky zazitok z najkvalitnejsich surovin. A cinakom s ich textilom a vselicim sa u nas tiez dari dobre.
        A EU to s jej mantrou bezpecnosti ktoru vsade vnucuje ludom len aby od nich vytiahla peniaze prehana.
        A naco su nam dokonale bezpecne auta na nebezpecnych neudrziavanych cestach v dezolatnom stave?

  2. Nebudem podporovať nákupom krajinu, kde majú mobilné dodávky pre výkon popráv a mobilné krematória pre okamžitú likvidáciu tela.

  3. „Drive your dreams“ – kreativita 0 bodov 😛 Ubohá snaha o priživenie sa na BYD „Build your dreams“. To už je fakt iný level, keď číňania kopírujú čínanov.

    Tú fotku s ľuďmi vnútri auta radšej nemali dávať. Chudáci, keď nabehnú na hrb, tak si budú hlavy trieskať.

    Ono, každá konkurencia je dobrá, ale osobne skôr čakám kedy konečne na slovenský trh príde BYD so svojimi modelmi, ktoré dávajú o niečo väčší zmysel ako toto miniauto, ktoré bude konkurovať Dacii Spring, ale neprináša veľa výhod, ktoré by presvedčili, že je to lepšia kúpa.

Pridajte komentár