Ďalšia Tesla Model 3 má za sebou 160 000 km. Ako je na tom nielen batéria?

21

Ďalší elektromobil Tesla Model 3 Performance prešiel viac ako 100 000 míľ, resp. 160 000 km, kedy končí záruka na batériu v prípade väčšiny elektromobilov. Pozrieme sa pritom nielen na to, ako degradovala kapacita batérie, resp. o koľko klesol dojazd vozidla.

Batérie elektromobilov sú pre mnohých stále strašiakom. Všeobecné štatistiky zatiaľ ale ukazujú, že neoprávnene. V tejto súvislosti pritom poteší, keď sa elektromobilisti podelia o svoje skúsenosti ohľadom stavu batérie po prekonaní určitého míľnika, ktorým často býva hranica 100 000 míľ, resp. 160 000 km, pri ktorej často končí aj záruka na batériu.

A o svoje skúsenosti sa podelil aj elektromobilista Richard Symons z Youtube kanála RSymons RSEV, a to konkrétne ohľadom najvýkonnejšej Tesly Model 3 Performance (r.v.: 2019), ktorá zrýchli z 0 na 100 km/h za cca 3,5 s, o čom informoval web Insideevs.

Degradácia batérie

Spomínané vozidlo najazdilo za 4 roky a 4 mesiace 166 000 km, pričom sa pomaly blíži ku koncu záruky výrobcu na batériu, ktorá je v prípade tohto modelu 8 rokov alebo 192 000 km, pričom sa garantuje, že pôvodná kapacita batérie neklesne pod 70 %. Väčšina výrobcov pritom poskytuje na batérie svojich elektromobilov záruku 8 rokov alebo 160 000 km.

Certifikované pracovisko nameralo, že pôvodná kapacita batéria Symonsovho Modelu 3 po vyše 4 rokoch a 166 000 najazdených km poklesla o 10,6 %. A to má korešpondovať aj s údajmi z palubného počítača, keďže ten mal v prípade nového vozidla ukazovať dojazd 275 až 280 míľ (443 až 451 km) na plné nabitie, pričom aktuálne je to 245 až 250 míľ (394 až 403 km).

Na základe doterajších všeobecných skúseností s degradáciou batérií elektromobilov sa dá predpokladať, že kapacita bude klesať pomalšie ako doteraz, keďže degradácia je najvýraznejšia počas prvých 50 000 km a pomerne výrazná aj nasledujúcich 50 000 km. Zaujímavá tiež je, že rozoberaná Tesla Model 3 Performance absolvovala 38 % zo všetkých nabíjacích relácií na rýchlonabíjačkách.

Ďalšie skúsenosti

Richard Symons tiež uviedol, že zrýchlenie vozidla z 0 na 60 mph (97 km/h) sa zhoršilo o 0,05 s, brzdové doštičky sú stále pôvodné, volant pôsobí v podstate ako nový, sedadlá vyzerajú len ako mierne používané, v interiéri nič nevŕzga a nedrnčí, bude potrebné vymeniť stieracie lišty, športovejšie pneumatiky Michelin vydržia na tomto extra rýchlo akcelerujúcom vozidle cca 32 000 km a že niektoré časti ako napr. A-ramená nápravy bolo potrebné vymeniť pri cca 160 000 km.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ako degradujú batérie najlacnejších Tesiel? | Skúsenosti majiteľov
Taxikárovi sa „podarilo zničiť“ batériu Tesly Model 3 po 15 mesiacoch používania
Mýty ohľadom zdravia a životnosti batérií elektromobilov
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

21 komentárov

  1. Nabíjanie si pri jazdení vyžaduje oveľa viac starostí a zohľadňovania okolností, ako tankovanie benzínu alebo nafty, a o tom to je! Ak hovoríme o batérii ako o strašiaku, tak hlavnou príčinou nebýva jej degradácia, ale obava z toho, čo bude, ak nestihneme dôjsť včas k nabíjačke a nastane pre nás „pohroma“, lebo elektrinu do bandasky nenaberieme, zdržíme sa nabíjaním práve vtedy, keď nám to najmenej vyhovuje a podobne! Riešenie? Veľkokapacitné batérie veľkosti „dvoch-troch benzínových nádrží“ a nabíjačky vždy po ruke!

    • Pri vsetkej ucte, predpokladam ze to pisete len tak a elektromobil nevlastnite a nemate snim realnu skusenost. Urcite ma neskutocne stresuje, ze si denne nabijam telefon, tablet a zena aj hodinky… ale najviac ma „stresuje“ nabijanie auta raz do tyzdna, pripadne viac krat ak chcem vyuzit elektrinu z fotovoltaiky. A najviac mam stresuje, ked sa kvoli nej 8 mesiacov v roku vozim zadarmo. Navyse je pre mna aj stresujuca pohroma, ze keby poslednych 45 min jazdy ignorujem vsetky hlasenia auta, ze sa mi vybije baterka, tak mi ho nedajboh vdaka feature zadarmo od ZSE drive odtiahnu k najblizsej nabijacke.. no setko je to hotova katastrofa Vam poviem .. 🙂

    • Ak mi dojde stava:
      1. lahsie najdem zasuvku v najblizsej lubovolnej stavbe ako ty povalujuci sa kanister benzinu pri ceste.
      2. lahsie najdem niekoho kto ma potiahne na lane par km aby som sa rekuperaciou nabil na dojazd hoci 50km k nabijacke ako ty niekoho kto ta bude tahat tych 50km k pumpe.
      3. Tak ako mi nedochadzal benzin v nadrzi lebo som vcas dotankoval rovnako mi nedochadza stava v baterke lebo vcas dobijem. Nemusim cakat kym mi pipa auto alarm pri poslednom % ja mozem dobit i ked mam este 70-50-20% a idem okolo nabky, alebo parkujem pri nabke/ACstlpiku/wallboxe/zasuvke.

      Preto mi aj riesenia ako mobilne nabijacky ktore pridu k autu alebo sluzba od ZSE ze ma odtiahnu
      k nabijacke/domov mipridu vcelku zbytocne, ale pre dobry pocit istoty nech su.

  2. V skratke, kto sa chce stresovat, tak to robi. Pozname to hlavne u menej premyslajucich obcanov, ktori takzvane ziju zo dna na den, a prekvapi a vystresuje ich i bezny vydaj za stravu, lebo s „tym vobec nepocitali“.
    Zial tychto obcanov pribuda a volby tiez ukazali, ze ich tu je viac, nez sme si mysleli.

  3. Február 2020 som kúpil Teslu model 3 Performance.
    Po 120000km registrujem dojazd na 467km.
    Pri kúpe som mal dojazd 500km.
    Maximálna spokojnosť

  4. Chlapi, uvedomte si, že vás pár, ktorí na to máte, máte doma zázemie, a elektroauto vás baví, nie ste „pupok“ sveta! Nemyslíte na iných, ktorých je oveľa viac, ktorí nemajú domy, garáže, prípojky a fotočlánky na streche, bývajú v činžiakoch, nie sú extra nadšencami elektropohonu, len potrebujú jazdiť, a doteraz jazdili klasicky!

    Ak si myslíte, že mne ste to „natreli“, tak ja si myslím, že ani nie, lebo ja mám všetko potrebné, ale sa dokážem zamyslieť aj nad problémami ostatných ….

    • keby vsetci rozmyslali ako ty, este zijeme v jaskyniach a lovime mamuty…
      dufam ze ta neobtazuje, ze ked za mnou stojis v zapche, tak ti nesmradim pod nos… na rozdiel od tvojej „klasiky“… strc si hadicu z vyfuku do ust a zhlboka dychaj a potom si snad uvedomis prednosti tvojej klasiky…

      • Presne tak to je, egoizmus kvitne v tomto dementnom rusofilskom štáte. Miesto radarov by mali nakúpiť prenosné STK či emisné stanice, lebo to čo zažívam keď nejaký naftak predo mnou pridá tak to je katastrofa.

  5. Myslím si, že elektromobilita je jednoznačne cesta do budúcnosti. O tom žiadna..to je jasné. Tie autá sú niekde úplne inde ako spalováky a to sme len začiatku vývoja. Som presvedčený, že už v tejto dekáde sa dožijeme bateriek ktoré budú mať bežne kapacitu 150kW/h a hmotnosť polovičnú v porovnaní s NMC.
    S momentálnou technológiou je ale reálny potenciál tak 30% pokrytia trhu podľa mňa. Pre mňa by napríklad elektro dávalo zmysel, ale stále sú tie autá pomerne drahé. Preto čakám ako mnoho ďalších.. To je normálne, že na začiatku je to len pre bohatých. Niekto ten vývoj musí predsa zaplatiť a keď sa výrobcovia dostanú do bodu, že zarobia viac na masovom predaji, čo im dovolia nižšie náklady tak, príde rad na nás. Nikto im to nenariadi ale bude to tak. To je trh. A budú aj jazdenky koniec koncov.
    Strčiť raz za týždeň auto do zásuvky je pre mňa menšia robota ako ísť natankovať.
    Čo bude výzva to je prevádzka elektro v bytovke. Aj keď človek nabije za 10 minút, tak to množstvo energie čo tam musí dostať neoklame a musí nabíjať vyše 500kW čo je hodne.. V mestách sa mi vidí najlepší systém výmeny batérií v podaní NIO. Ostatní výrobcovia elektromobilov zjavne tým smerom nejdú. Asi by to chcelo tiež nariadenie zo strany únie.
    Tak uvidíme…

    • Mechanické opotrebovanie výmeny batérie a draha prevádzka, čiže aj jazdenie. Najlepšia efektivita je keď si kúpiš auto s čo najväčšou baterkou a efektivitou motora a potom máš veľký dojazd a verejné nabíjačky drahé ani nepoužije s a keď niekedy potrebuješ docucnut ak ti radius nestačí tak na veľkej baterke ti to fyzika viac dovolí a netrápiš tým baterku lebo je nižšie C. Samozrejme ak veľa jazdia diaľnice tak treba vybrať nižšie auto aby si netlačil vzduch pred sebou.

Pridajte komentár