Uznávaný chorvátsky e-mobility startup Rimac, ktorého zakladateľ a šéf je považovaný za Elona Muska Európy, oznámil, že uvádza do života výrobnú linku, ktorá je ďalšou vývojovou etapou šialene výkonného a rýchleho elektromobilu Rimac C_Two.
Automobilka šikovného mladého Chorváta, Mateho Rimaca, je známa nielen v súvislosti s hyperšportovými elektromobilmi Rimac Concept One a Rimac C_Two, ale aj ako dodávateľ „e-technológií“ pre spoločnosti Koenigsegg, Hyundai a Kia či Automobili Pininfarina.
Objavili sa tiež informácie, že Rimac by mohol vypomáhať aj Porsche, ktoré má podiel v tejto chorvátskej spoločnosti. A v rovnakej súvislosti sa spomína značka Bugatti.
Záujem ďalších spoločností o technológie Rimac by mohol znásobiť ich chystaný hyperšportový elektromobil Rimac C-Two, ktorý bude akýmsi demonštrátorom toho, čo chorvátsky e-mobility startup dokáže a ponúka.
- Rimac C_Two. Zdroj: Rimac
- Rimac C_Two. Zdroj: Rimac
- Zdroj: Rimac
Šialená rýchlosť a veľmi pekný WLTP dojazd
Rimac predstavil prototyp svojho šialene rýchleho elektromobilu na minuloročnom autosalóne v Ženeve. Vtedy prezentované špecifikácie by sa pritom mali vzťahovať aj na sériovú verziu. O dostatočný prísun „šťavy“ aj pre „vyblbnutie“ na závodnom okruhu sa postará 120 kWh batéria, ktorá v rámci testovacieho cyklu WLTP zabezpečí dojadz 550 km.
Batéria bude dopovať 4 elektromotory s celkovým výkonom 1 914 konských síl (1 480 kW) a krútiacim momentom 2 300 Nm. Z 0 na 60 mph (97 km/h) by mal Rimac zrýchliť za 1,85 sekundy a z 0 na 300 km/h za 11,8 sekundy. A podľa najaktuálnejších informácií z oficiálnej stránky spoločnosti by sa mala jeho maximálna rýchlosť zastaviť na hodnote 412 km. Takže chystaná Tesla Roadster 2 bude zrejme potrebovať prídavné raketové motory, aby tohto „Chorváta“ rýchlostne pokorila.
Zdá sa pritom, že Rimac C-Two sa dostane na trh skôr ako najrýchlejšia Tesla. A to aj vďaka novej výrobnej linke, ktorá sa nachádza v nedávno otvorenom výrobnom závode ležiacom v chorvátskej obci Veliko Trgovišće s cca 5 000 obyvateľmi.
Na ceste k homologizácii
Linka pomôže skrátiť čas montáže prototypov, ktoré budú potrebné v rámci procesov validácie a homologizácie, na polovicu, tzn. 5 týždňov. Proces produkcie sa však začína skôr, keďže množstvo komponentov si Rimac vyrába vo vlastnej dielni, informuje chorvátska spoločnosť vo svojej aktuálnej tlačovej správe.
- Zdroj: Rimac
- Zdroj: Rimac
- Zdroj: Rimac
Rimac doposiaľ vyrobil 4 prototypy, pričom v rámci testovania a homologizácie bude potrebovať ďalších 13. Po nich bude nasledovať výroba 10 predsériových vozidiel. Väčšina z nich vzíde z linky ešte tento rok. V tomto roku bude tiež odhalený finálny dizajn vozidla. Dodávky „sériovky“ zákazníkom sú naplánované na rok 2021. Finálna produkčná kapacita bude nastavená na 4 vozidlá mesačne.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Slovensko by si malo brať príklad z chorvátskej elektromobilky Rimac“
Mateho Rimaca volajú „Elon Musk Európy“. Čo hovorí o Tesle?
Hrôzostrašná nehoda Richarda Hammonda ovplyvnila „dizajn“ Rimacu C_Two
Jeden komentár
Taky vykon neprenesie