Automobilka Bugatti sa nechala v minulosti počuť, že nový model značky by mohol byť elektromobilom. Neskôr dodala, že chcú druhý, lacnejší model, ktorý by bol vhodný na každodenné použitie. A takým by mohol byť crossover s elektrickým pohonom od chorvátskej spoločnosti Rimac.
Bývalý generálny riaditeľ automobilky Bugatti Wolfgang Dürheimer sa viackrát vyjadril, že jedinou cestou ako postaviť model, ktorý by bol výkonnejší ako Chiron, je elektrifikácia. Zdá sa však, že elektrifikácia by mohla v rámci Bugatti prebehnúť aj kvôli 2. modelu značky.
Nový šéf Bugatti Stephan Winkelmann sa netají tým, že chcú druhý model. Dobre informovaný novinár Georg Kacher z Automobilemag aktuálne prichádza s informáciami, ktoré hovoria o tom, že to má byť crossover. Ten má byť elektrický a má zabezpečiť automobilke „blahobyt“.
Bugatti by pritom mohlo vyvinúť svoj prvý elektromobil spoločne s dobré známou spoločnosťou Edag, ktorá sa špecializuje na výskum a vývoj automobilov. A vyrábať by ho mohla ďalšia uznávaná spoločnosť Magna Styer. Ďalšou možnosťou je produkcia v obnovenom závode Campogalliano neďaleko Modeny.
Šasi a pohonná jednotka od Rimac
Kacher uvádza, že mu bolo povedané, že úspešná chorvátska spoločnosť Rimac by mohla byť ochotná predať Bugatti svoje šasi s elektrickou pohonnou jednotkou o výkone 1 850 konských síl, vrátane batérií a riadiacej elektroniky. Toto šasi pritom používa elektrický hyperšport Rimac C-Two, pričom minimálne pohonnú jednotku si od Rimac „prepožičala“ aj Pininfarina Battista.
A to by nebolo až takým prekvapením, nakoľko koncernová značka Porsche má v spoločnosti Rimac 10 % podiel. Alternatívou je využitie novej platformy, na ktorej vyrastie nástupca plug-in hybridného modelu Porsche 918. Tá by pritom mohla byť zdieľaná aj v rámci možného elektromobilu značky Lamborghini či nástupcu modelu Chiron.
Kapacita a cena
Bez ohľadu na to, kde sa bude elektromobil Bugatti potenciálne vyrábať, by mala byť ročná produkcia nastavená na 600 kusov. 3-dverový elektrický crossover má pritom stáť na pomery značky „len“ 850 000 – 1 000 000 $. A to v závislosti od špecifikácií.
Zdroj titulného ilustračného rendra: Sajdin Osmancevic
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Bugatti spustí v jeseni výrobu elektromobilu za 30 000 €
Porsche Taycan príde v 3 verziách. „Rekordné“ nabíjanie neskôr
Lotus predstavil „najvýkonnejšie sériové auto sveta“. Je to elektromobil
3 komentáre
Si krásna, Bugattka. Len škoda, že nie si moja a zrejme ani nikdy nebudeš…
Škaredsie auto som už dávno nevidel…
No to vieš, niekomu sa páči pán farár a niekomu jeho kuchárka…