Lacný čínsky Pickman po ceste na slovenský trh poriadne zdražel

8

Už v roku 2019 sme písali o extrémne lacnom malom elektrickom úžitkovom vozidle Kaiyun Pickman z Číny, ktoré sa v tom čase chystalo aj na európsky trh. Avizovaná cena pre Európu bola pritom na úrovni lepšieho elektrického bicykla. Kvôli následnej pandémii došlo k oneskoreniu príchodu vozidla do EÚ, aktuálne sa však už dá kúpiť aj na Slovensku. Ale za úplne inú cenu.

Čínska spoločnosť Kaiyun Motors v roku 2019 uviedla, že ich malý a ľahký úžitkový elektromobil Pickman je vhodný pre majiteľov fariem a zamestnancov tovární, ktorí v rámci svojej činnosti prevážajú náklad, ako aj na dochádzanie za prácou. Na webe slovenského predajcu sa zas uvádza, že model je „ideálnym pomocníkom pre obce, mestá, areály firiem, stavby, parky, zoologické záhrady, farmy, školy, nemocnice a golfové ihriská.

Počiatočná cena 2 200 € / 5 000 €

V roku 2019 sa v prípade 2-miestneho modelu Kaiyun Pickman v základnom prevedení „pickup“ spomínal dojazd 120 km, maximálna rýchlosť 45 km/h a max. užitočné zaťaženie 500 kg. To sú pomerne chabé parametre, avšak vtedajšia čínska cena cca 2 200 € (verzia bez dverí) a avizovaná cena 5 000 € pre Európu zásadne menili pohľad na vec. Európska verzia bola pritom upgradovaná, aby spĺňala európske bezpečnostné normy.

Zdroj: Kaiyun Motors

Zdroj: Kaiyun Motors

V roku 2021 už tento model stál cez Alibabu cca 3 200 € a na nemeckom trhu sa začal predávať za cenu od 9 400 € (pickup), resp. 10 200 € („dodávka“). Európska verzia v tom čase ponúkala upgradovaný interiér, výkon 4 kW, max. rýchlosť 50 km/h, olovo-kyselinovú batériu s kapacitou 7,2 kWh, dojazd 120 km, max. užitočné zaťaženie 600 kg, rozmery 3 570 x 1 370 x 1 550 x 2 315 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) či úložnú plochu 1 620 x 1 250 mm.

kaiyun pickman interier

Zdroj: Kaiyun Motors

Aktuálny „slovenský“ model

Aktuálne je možné elektromobil Pickman kúpiť aj na Slovensku. Zdá sa pritom, že prvý model bol v rámci nášho trhu predaný na jeseň minulého roku. Ide zrejme o aktualizovaný model, ktorý má rozmery 3 570 x 1 375 x 1 550 x 2 455 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), veľkosť úložnej plochy 1 620 x 1 245 x 300 mm, pohotovostnú hmotnosť 710 kg, max. užitočné zaťaženie 660 kg, max. ťažnú kapacitu 2 000 kg či objem predného kufra 64 l.

Pickman tiež ponúka pohon zadnej nápravy, výkon 4 kW, maximálnu rýchlosť 50 km/h, olovenú alebo lítiovú batériu, max. dojazd 200 km, nabitie z bežnej 230-V zásuvky za 6 až 8 hod, LED svetlomety, dotykový displej, nastaviteľné sedadlá, kúrenie, ventilátor, parkovaciu kameru a v štandarde aj dvere.

Kaiyun Pickman sa tak v priebehu času dočkal upgradu. Avšak doslova za vysokú cenu. Veď predajca ponúka vozidlo na našom trhu za cenu od 16 450 € bez DPH (verzia s olovenou batériou), resp. 18 625 € bez DPH (verzia s li-ión batériou).

Slovenská poľnohospodárska univerzita (SPU) pritom pred pár dňami uviedla, že kúpila elektromobil Pickman s 20-kWh LFP batériou za 24 330 € s DPH. Stalo sa tak zdá sa na jeseň minulého roku. A univerzita dodala, že „ide o prvý takýto model manipulačného vozidla v type elektromobil na Slovensku, ktorý má pridelené evidenčné číslo.“

pickman

Zdroj: SPU

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Elektrická Panda“ za cca 5 400 € pochádza od výrobcu, ktorý vstupuje na slovenský trh
Čínsky elektrický bestseller od Wulingu stojí od 4 600 €. Ako to výrobca dosiahol?
Japonský startup odhalil prototyp netradičného elektromobilu za 6 200 €
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

    • tak je to pracovne vozidlo. Škrabanec sa ujde každej technike, ak sa to používa v pracovnom nasadení.
      Zaujímave bude práve to či to znesie nejaký ten „šrám“ a či to bude spoľahlivé.
      Chválim výber LFP batérie.

    • Sledoval som toto auto od 2019, už cena v Nemecku 8-10.000 eur bola mimo, pred rokmi. Ale 16-18k v SR? A SPU to kúpi za 24k???, to sa Číňania musia smiať a za brucho chytať čo tu v Eú dokážeme domrvit. Chápem homologizaciu a malé zmeny, ale ani dotyk displej ani kameru tam nepotrebujem. Celé zle. Ako nákupná taška do mesta na krátke jazdy paráda, dokonca aj s pôvodným 120km dojazdom môžem behať celý deň,ak nie som kuriér. Pôvodný účel má širšie využitie ak je auto homol. Na cestu. Sedliackym rozum nám chýba. Nabudúce treba do e-biku namontovať kameru na spiatočku, airbag, a 15″ palcový displej aby človek pri šliapanie pozeral tiktok hlupáci. Kto na to minul 24k , mal by vrátiť 20k za spreneveru. Veď je to drahšie ako Dacia.

      • AJ ako kurier. V inom clanku DPD uvadza ze ich kurieri typicky najazdia za den do 80km, nezriedka len 35-40km. Ma to logiku, je ich vela a maju male rajony.

    • 24 000 eur? SPU je „štátna“ firma, neplatia to zo svojho, žiadny živnostník toľko peňazí za to nedá. Je to príliš jedno účelové.

  1. Pažravosť ľudí, ktorí dovážajú takéto veci zrejme nepozná medze !!! Dúfam, že sa takéto BEV čoskoro objavia aj na TEMU, a doprava bude zdarma! 🙂

Pridajte komentár