„Lacný“ úžitkový elektromobil Kaiyun prichádza do Európy s oneskorením

11

Ešte v roku 2019 sme informovali, že do Európy sa chystá zaujímavý čínsky úžitkový elektromobil Kaiyun Pickman za 5 000 €. Jeho príchod sa napokon oneskoril a jeho cena značne narástla. Avšak aj tak môže ísť o zaujímavú ponuku. K dispozícii je tiež možnosť jeho objednania cez e-shop Alibaba cca za 3 200 € (bez poplatkov). A dostupný bude aj v prevedení „dodávka“.

Zhruba pre 2 rokmi čínska automobilka Kaiyun Motors informovala, že sa po 4 štyroch rokoch analyzovania spotrebiteľských potrieb rozhodla, že začne dodávať svoj elektrický mini-pickup Kaiyun Pickman aj do Európy a USA. Model prešiel certifikačnými a schvaľovacími procesmi a od januára 2019 ho je možné predávať na trhoch EÚ.

Zakladateľ Kaiyun Motors Wang Chao vtedy povedal, že Pickman je vhodný pre majiteľov fariem a zamestnancov tovární, ktorí v rámci svojej činnosti prevážajú náklad, ako aj na dochádzanie za prácou. Analytik Bloombergu pre automobilový priemysel Steve Man, zas k tomuto vozidlu uviedol: „Viem si predstaviť, že Európania a Severoameričania budú používať Kaiyun Pickman ako úžitkové vozidlo na stavbách.“

Prvými krajinami, kde sa mal začať tento model dodávať „o niekoľko mesiacov“, mali byť Nemecko a Taliansko. Napokon, zrejme aj s prispením následnej neočakávanej pandémie, sa príchod vozidla do Európy poriadne oneskoril. Nemecký dovozca však na svojej oficiálnej stránke informuje, že elektromobil Kaiyun Pickman by mal byť k dispozícii „začiatkom“ tohto roka.

„Európske“ špecifikácie

Čo sa týka špecifikácií 2-miestneho čínskeho elektromobilu Kaiyun Pickman určeného pre Európu, ktorý sa radí podľa legislatívy EÚ do kategórie L7e (ťažká štvorkolka), tie sú nasledovné:

  • Výkon: 4 kW (pohon zadnej nápravy)
  • Maximálna rýchlosť: 50 km/h
  • Batéria: olovo-kyselinová –  7,2 kWh
  • Max. dojazd: 120 km
  • Nabíjacia doba: 8 až 10 hod
  • Objem predného kufra: 39 l

Dostupné budú 2 verzie, a to pickup a „dodávka“. Tie sa líšia výškou, hmotnosťou a úžitkovými vlastnosťami:

  • Pickup: rozmery: 3 570 x 1 370 x 1 550 x 2 315 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), hmotnosť: 710 kg, úložná plocha: 1620 x 1250 mm, maximálne užitočné zaťaženie: 600 kg
  • „Dodávka“: rozmery: 3 570 x 1 370 x 1 680 x 2 315 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), hmotnosť: 780 kg, úložná plocha: 1525 x 1230 x 995 mm (1,87 m3), maximálne užitočné zaťaženie: 550 kg
kaiyun pickman interier

Zdroj: Kaiyun Motors

Čo sa týka ceny, v Nemecku stojí pickup od 9 400 € s DPH a „dodávka“ od 10 200 € s DPH. Pre tých, čo by chceli ušetriť, je tu možnosť objednania vozidla cez čínsky e-shop Alibaba. Electrek totiž objavil pravdepodobne identické vozidlo, ktoré sa predáva zrejme v licencii, a to v prepočte cca od 3 200 €. V tomto prípade však treba rátať s nemalou cenou za dopravu či clom. Celková cena by však mala byť aj napriek tomu nižšia. Otázna je však legálnosť jeho použitia na bežných cestných komunikáciách.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektromobil Suda za 19 000 € predávaný v EÚ bol otestovaný. Ako dopadol?
Čínsky elektromobil Wuling za 3 600 € je hit. Mal by „šancu“ v Európe?
Čo hovorí expert Sandy Munro na elektromobil Changli za 1 200 $?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. Jéj, aké chutnučké autíčko! Úplne naživo si ho viem predstaviť napríklad na stavbe, ako s ním majster preváža potrebné veci zo skladu na stavbu, prípadne z jednej stavby na druhú. Miešačku, predlžovací kábel, náradie, farby a spústy ďalších vecí.
    Užitočné zaťaženie stačí, dojazd taktiež. Všade, kde je to chvíľku odstavené, môže sa veselo nabíjať.
    No nie?

    • Si viem predstvit aj pobehovat po meste na tom, 120km mi staci aj na tyzden a cez vikend , alebo aj hocikedy cez noc to nabijem za 10h. Predpokladam ze ta olovena bat je mnej nachylna na zimu ako Li bat, tak by aj dojazd v zime nemusel byt ovela mensi. Ale ked je to stvorkolka asi to nespada do dotacie. Mat take vozitko za 1400e by bol aky kauf. 🙂

      • Olovené batérie viac stracajú kapacitu pri nižších teplotách oproti LIon.
        Pri -17 st. C má olovo 45% versus 70% Lion.
        Olovo je ale možné pomaličky nabíjať pri záporných teplotách, kdežto Lion nie.

    • Boha zas na tom budu behať tí polosmetiari čo sa vyvažaju po sidliskovych chodnikoch a stoja pri kazdom kosi na vyhodene langoše a jogurtiky s drevenou vodkou 😀

  2. Presne tak.
    Navyše kríza zvýši tlak na užitočnosť/cena, špeciálne pre malých remeselníkov v chudobných regiónoch EU. Nízka obstarávacia cena, extra nízke prevádzkové náklady, extra jednoduché (ľahko opraviteľné).
    Jediný problém je výrazný nárast ceny oproti čínskej z dôvodu chýbajúcich úspor z rozsahu pri dovoze. Navyše corona spôsobila až päťnásobný nárast cien za dopravu.
    Pre EU verziu sa vyslovene žiadajú LFP batérie a silnejší motor. Som zvedavý kedy urobia úžitkové varianty zo základov Wuling Hong Guang MINI EV. 6×4 verzia ako show car existuje a je skvelá.

  3. Tato 4 miestna verzia …outube.com/watch?v=OwTM33naYiM… je fajn, dokonca ma vsetky 4 okna v elektrike. 🙂
    No a s touto offroad verziou …outube.com/watch?v=dLcZMtuVOjI… by som bol uz stylovy frajer v meste. 🙂 🙂

  4. Po skoceni videa sa da pustit aj 4 miestna verzia pickupu, ta je fajn, uz aj deti sa daju odviezt, dokonca ma vsetky 4 okna v elektrike. 🙂
    A s tou offroad verziou uz by som bal stylovy frajer v meste. 🙂 🙂

    • Super. Pre mňa najmä poštári, mestské služby, zmrzlinari – stankari, elektrikari, à mnohí ďalší by mohli využiť túto zatiaľ bezkonkurenčnú „multikáru“. A to aj pri cene 10k mi príde stále lacnejšie, a hlavne ekologickejšie než ničiť nejaký spaľovací motor, štartovanim a 100metrovym potahovanim.
      A ak chcú naozaj rýchlo skončiť „naše“ automobilky, tak im odporúčam ďalej polihovat a mrnčať, že sa EV neoplatí vyrábať.

  5. Omar Mc Elektro on

    Pochybujem o parametroch. Tie cinske ZHIDOU zlte co su v karsharingu maju dojazd v zime 70-90km a to ma 11kWh litiovu bateriu a nenosia naklad. Takze toto s tazkou olovenou bateriou a nakladom bude realita asi niekde 30-50km? Vykon 4kW tiez na zaplakanie

    • Ten iba 4kw vykon ma zrejme mensiu spotrebu a ZHD asi nejde max len 50km/h, tak vymlati bat skor. A Li baterie zimu znasaju velmi zle, tie Pb lepsie drzia kapacitu v chlade. Ale test realneho dojazdu by bodol. No i 50km po meste v zime staci.

Pridajte komentár