Ešte v roku 2019 sme informovali, že do Európy sa chystá zaujímavý čínsky úžitkový elektromobil Kaiyun Pickman za 5 000 €. Jeho príchod sa napokon oneskoril a jeho cena značne narástla. Avšak aj tak môže ísť o zaujímavú ponuku. K dispozícii je tiež možnosť jeho objednania cez e-shop Alibaba cca za 3 200 € (bez poplatkov). A dostupný bude aj v prevedení „dodávka“.
Zhruba pre 2 rokmi čínska automobilka Kaiyun Motors informovala, že sa po 4 štyroch rokoch analyzovania spotrebiteľských potrieb rozhodla, že začne dodávať svoj elektrický mini-pickup Kaiyun Pickman aj do Európy a USA. Model prešiel certifikačnými a schvaľovacími procesmi a od januára 2019 ho je možné predávať na trhoch EÚ.
Zakladateľ Kaiyun Motors Wang Chao vtedy povedal, že Pickman je vhodný pre majiteľov fariem a zamestnancov tovární, ktorí v rámci svojej činnosti prevážajú náklad, ako aj na dochádzanie za prácou. Analytik Bloombergu pre automobilový priemysel Steve Man, zas k tomuto vozidlu uviedol: „Viem si predstaviť, že Európania a Severoameričania budú používať Kaiyun Pickman ako úžitkové vozidlo na stavbách.“
Prvými krajinami, kde sa mal začať tento model dodávať „o niekoľko mesiacov“, mali byť Nemecko a Taliansko. Napokon, zrejme aj s prispením následnej neočakávanej pandémie, sa príchod vozidla do Európy poriadne oneskoril. Nemecký dovozca však na svojej oficiálnej stránke informuje, že elektromobil Kaiyun Pickman by mal byť k dispozícii „začiatkom“ tohto roka.
- Zdroj: Kaiyun Motors
„Európske“ špecifikácie
Čo sa týka špecifikácií 2-miestneho čínskeho elektromobilu Kaiyun Pickman určeného pre Európu, ktorý sa radí podľa legislatívy EÚ do kategórie L7e (ťažká štvorkolka), tie sú nasledovné:
- Výkon: 4 kW (pohon zadnej nápravy)
- Maximálna rýchlosť: 50 km/h
- Batéria: olovo-kyselinová – 7,2 kWh
- Max. dojazd: 120 km
- Nabíjacia doba: 8 až 10 hod
- Objem predného kufra: 39 l
Dostupné budú 2 verzie, a to pickup a „dodávka“. Tie sa líšia výškou, hmotnosťou a úžitkovými vlastnosťami:
- Pickup: rozmery: 3 570 x 1 370 x 1 550 x 2 315 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), hmotnosť: 710 kg, úložná plocha: 1620 x 1250 mm, maximálne užitočné zaťaženie: 600 kg
- „Dodávka“: rozmery: 3 570 x 1 370 x 1 680 x 2 315 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), hmotnosť: 780 kg, úložná plocha: 1525 x 1230 x 995 mm (1,87 m3), maximálne užitočné zaťaženie: 550 kg

Zdroj: Kaiyun Motors
Čo sa týka ceny, v Nemecku stojí pickup od 9 400 € s DPH a „dodávka“ od 10 200 € s DPH. Pre tých, čo by chceli ušetriť, je tu možnosť objednania vozidla cez čínsky e-shop Alibaba. Electrek totiž objavil pravdepodobne identické vozidlo, ktoré sa predáva zrejme v licencii, a to v prepočte cca od 3 200 €. V tomto prípade však treba rátať s nemalou cenou za dopravu či clom. Celková cena by však mala byť aj napriek tomu nižšia. Otázna je však legálnosť jeho použitia na bežných cestných komunikáciách.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektromobil Suda za 19 000 € predávaný v EÚ bol otestovaný. Ako dopadol?
Čínsky elektromobil Wuling za 3 600 € je hit. Mal by „šancu“ v Európe?
Čo hovorí expert Sandy Munro na elektromobil Changli za 1 200 $?
11 komentárov
Jéj, aké chutnučké autíčko! Úplne naživo si ho viem predstaviť napríklad na stavbe, ako s ním majster preváža potrebné veci zo skladu na stavbu, prípadne z jednej stavby na druhú. Miešačku, predlžovací kábel, náradie, farby a spústy ďalších vecí.
Užitočné zaťaženie stačí, dojazd taktiež. Všade, kde je to chvíľku odstavené, môže sa veselo nabíjať.
No nie?
Si viem predstvit aj pobehovat po meste na tom, 120km mi staci aj na tyzden a cez vikend , alebo aj hocikedy cez noc to nabijem za 10h. Predpokladam ze ta olovena bat je mnej nachylna na zimu ako Li bat, tak by aj dojazd v zime nemusel byt ovela mensi. Ale ked je to stvorkolka asi to nespada do dotacie. Mat take vozitko za 1400e by bol aky kauf. 🙂
Olovené batérie viac stracajú kapacitu pri nižších teplotách oproti LIon.
Pri -17 st. C má olovo 45% versus 70% Lion.
Olovo je ale možné pomaličky nabíjať pri záporných teplotách, kdežto Lion nie.
Boha zas na tom budu behať tí polosmetiari čo sa vyvažaju po sidliskovych chodnikoch a stoja pri kazdom kosi na vyhodene langoše a jogurtiky s drevenou vodkou 😀
Prisaham bohu že u nas po košoch beha ten kúduš z videa 😀
Presne tak.
Navyše kríza zvýši tlak na užitočnosť/cena, špeciálne pre malých remeselníkov v chudobných regiónoch EU. Nízka obstarávacia cena, extra nízke prevádzkové náklady, extra jednoduché (ľahko opraviteľné).
Jediný problém je výrazný nárast ceny oproti čínskej z dôvodu chýbajúcich úspor z rozsahu pri dovoze. Navyše corona spôsobila až päťnásobný nárast cien za dopravu.
Pre EU verziu sa vyslovene žiadajú LFP batérie a silnejší motor. Som zvedavý kedy urobia úžitkové varianty zo základov Wuling Hong Guang MINI EV. 6×4 verzia ako show car existuje a je skvelá.
Tato 4 miestna verzia …outube.com/watch?v=OwTM33naYiM… je fajn, dokonca ma vsetky 4 okna v elektrike. 🙂
No a s touto offroad verziou …outube.com/watch?v=dLcZMtuVOjI… by som bol uz stylovy frajer v meste. 🙂 🙂
Po skoceni videa sa da pustit aj 4 miestna verzia pickupu, ta je fajn, uz aj deti sa daju odviezt, dokonca ma vsetky 4 okna v elektrike. 🙂
A s tou offroad verziou uz by som bal stylovy frajer v meste. 🙂 🙂
Super. Pre mňa najmä poštári, mestské služby, zmrzlinari – stankari, elektrikari, à mnohí ďalší by mohli využiť túto zatiaľ bezkonkurenčnú „multikáru“. A to aj pri cene 10k mi príde stále lacnejšie, a hlavne ekologickejšie než ničiť nejaký spaľovací motor, štartovanim a 100metrovym potahovanim.
A ak chcú naozaj rýchlo skončiť „naše“ automobilky, tak im odporúčam ďalej polihovat a mrnčať, že sa EV neoplatí vyrábať.
Pochybujem o parametroch. Tie cinske ZHIDOU zlte co su v karsharingu maju dojazd v zime 70-90km a to ma 11kWh litiovu bateriu a nenosia naklad. Takze toto s tazkou olovenou bateriou a nakladom bude realita asi niekde 30-50km? Vykon 4kW tiez na zaplakanie
Ten iba 4kw vykon ma zrejme mensiu spotrebu a ZHD asi nejde max len 50km/h, tak vymlati bat skor. A Li baterie zimu znasaju velmi zle, tie Pb lepsie drzia kapacitu v chlade. Ale test realneho dojazdu by bodol. No i 50km po meste v zime staci.