Na vlnu maličkých „lacných“ elektromobilov, ktorá pochádza z Číny, sa snaží naskočiť aj japonský startup KG Motors. Ten pritom prichádza s len jednomiestnym (podľa prieskumov to má stačiť) konceptom „Minimum Mobility Concept“, ktorého sériový model sa má dostať na trh v roku 2025. Zaujme cenou?
Electrek upozornil na netradičný elektromobil od japonského startupu KG Motors, ktorý zdá sa nesie pracovný názov Minimum Mobility Concept. Tento model je netypický najmä v tom, že ponúka len miesto pre vodiča. KG Motors pritom tvrdí, že podľa vládnych prieskumov cca 70 % japonských majiteľov áut jazdí v pracovných dňoch bez posádky. A cez víkendy je to takmer 50 %.
Ďalšou zaujímavosťou je centrálny posed (a to aj z hľadiska dĺžky, nielen šírky) či symetrické diely. Vďaka týmto dielom je vozidlo v podstate rovnaké spredu aj zozadu, ale aj lacnejšie na výrobu. A práve cena, 1 mil. jenov (necelých 6 200 €), by teoreticky mohla byť lákadlom tohto modelu.
- Zdroj: KG Motors
- Zdroj: KG Motors
Ak sa vozidlo dostane na trh, tak zákazník by mal za tieto peniaze dostať elektromobil s rozmermi 2 450 x 1 090 x 1 500 mm (dĺžka x šírka x výška), výkonom 5 kW, maximálnou rýchlosťou 60 km/h, dojazdom 100 km, nabitím z domácej zásuvky za 5 hod, klimatizáciou či OTA aktualizáciami softvéru.
- Zdroj: KG Motors
- Zdroj: KG Motors
Desatinové náklady?
Spoločnosť KG Motors na svojej webovej stránke tiež uvádza, že prevádzkové náklady modelu „Minimum Mobility Concept“ majú byť len 1 jen na km (0,0062 €/km), čiže 0,62 € na 100 km. A pri najazdení 10 000 km za rok majú byť náklady na údržbu desatinové v porovnaní s „ľahkými vozidlami“ (konvenčnými „kei cars“?).
- Zdroj: KG Motors
- Zdroj: KG Motors
Mimochodom, niečo podobné, aj keď v obmedzenej miere, nájdeme aj v Európe. A to 2-miestny Citroen Ami s podobnou dĺžkou a výškou, ktorý ponúka výkon 6 kW, dojazd 70 km či limitovanú max. rýchlosť 45 km/h. V čase uvedenia na francúzsky trh tento model stál od 6 900 €, aktuálne však už od 7 990 €. Tieto elektromobily sa pritom síce môžu na prvý pohľad zdať Európanom a Japoncom ako cenovo dostupné, čínske elektromobily ako napr. Wuling Hong Guang MINI EV sú však po stránke hodnoty za peniaze úplne inde.
- Zdroj: Citroen (Ami)
- Wuling Hong Guang MINI EV. Zdroj fotografie: GM
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektrický bestseller od Wulingu stojí od 4 600 €. Ako to výrobca dosiahol?
„Elektrická Panda“ za cca 5 400 € pochádza od výrobcu, ktorý vstupuje na slovenský trh
Mestský elektromobil Citroën Ami s cenou od 6 900 € je už v predaji
ODBER NOVINIEK
5 komentárov
Je to jedna z ciest obmedzenia spotreby ropných látok.
Veď len – ako druhé auto do rodiny:
– Minimálna investícia
– Prakticky nulové prevádzkové náklady
– Ideálne ako „nákupná taška“ alebo „bicykel do práce“
– Parkovanie – stačí trošku väčšia medzera medzi autami.
Isteže treba aj ten prístup k „obývačkovej zásuvke“, ale…
Bral by som to….
akurat si v tej istej zapche s velkymi autami a do prazdneho Vallovho cyklopruhu ist nemozes. inak zmysel na zimu a do dazda dava. v lete preferujem skuter.
S metrovou sirkou obides auta v zapche aj v jednom pruhu. 🙂 A Je to prakticky za cenu motorky alebo lepsieho skutra. Ale mohli dat druhe vyklopne sedadlo za sebou, ze bud zvezies niekoho v kufri alebo mas tam nakup.
neobides. do zapchy je idealny skuter, aj s nim ma clovek co robit, aby sa prestrikoval.
Extrémy nie! Možno je to vhodné pre „japonských valibukov“, akých vidíme na obrázkoch, ale do EU nie! Za minimálnu veľkosť auta som stanovil „Polo“.
P.S. Keď prišli veľké silné SUV, mal som k nim odpor, lebo sa v nich vyvážali hlavne „hrubokrkí“ a zbohatlíci! Ja som si po rokoch namiesto kombíčka kúpil strede veľké SUV, ktoré je pre mňa teraz to, čo bolo predtým kombíčko, a jazdím do konca so spotrebou nižšou, ako predtým, a v Euro6. Možno si ešte kúpim aj BEV, ale len keď bude mať parametre „podľa mňa“ a nebude predražené.