Čínska elektromobilka NIO podporí svoju európsku expanziu továrňou v Poľsku

5

Úspešný čínsky automobilový startup NIO s trhovou hodnotou vyššou ako má napr. BMW, Stellantis či Honda, ktorý sa špecializuje na elektromobily a súvisiace služby, má od svojho vstupu na trh ambiciózne globálne plány. Európa je pritom prvým mimočínskym trhom, kde expanduje. A na starom kontinente plánuje svoje autá aj vyrábať.

Šéf doteraz prémiovej automobilky NIO, William Li, v auguste uviedol, že pracujú na zavedení novej značky pre masový trh, ktorá bude „umiestnená podobne ako VW a Toyota“. Vzťah medzi automobilkou NIO a novou značkou má byť pritom podobný ako v prípade Audi a Volkswagenu či Lexusu a Toyoty. Li tiež povedal, že chcú poskytnúť lepší produkt a služby ako Tesla, a to zároveň za nižšie ceny.

Sebavedomie Číňanom teda nechýba. A chcú si podmaniť aj Európu, kde už prenikli a plánujú expandovať. Prvým európskym trhom, kde NIO pôsobí, je Nórsko. Tu už predáva svoje veľké SUV Nio ES8, pričom budúci rok ponúkne svoju novinku, veľký sedan Nio ET7, v prípade ktorého sľubuje dojazd až 1 000 km (NEDC). Od tohto momentu plánuje na európsky trh uvádzať už len modely na novej platforme NT2, informuje CnEVpost.

NIO prinesie na starý kontinent aj svoje stanice na expresnú výmenu „vybitých“ batérií či službu prenájmu batérie (BaaS). Tú podľa šéfa spoločnosti NIO využilo v Nórsku až 92 % zákazníkov.

Samozrejme, NIO sa chystá expandovať aj ďalej. Budúci rok má vstúpiť na minimálne 5 nových európskych trhov. Pracovné ponuky naznačujú, že nimi budú aj Nemecko a Holandsko. O ďalších môžeme len špekulovať – Francúzsko, Veľká Británia, Švédsko či Švajčiarsko?

Podľa Insideevs predala mladučká automobilka NIO počas prvých 10 mesiacov tohto roka vyše 70 000 elektromobilov, čo predstavuje medziročný nárast o 123 %. A rásť chce aj naďalej. Významne k tomu môže prispieť tiež európska továreň, ktorú prezradili pracovné ponuky. Jedna z nich sa týka napr. postu „prevádzkového manažéra továrne v EÚ“. Továreň má pritom vzniknúť pri Varšave.

Šanca na úspech

Analytici Deutsche Bank podľa CnEVpost uvádzajú, že spoločnosť NIO by mohla v Európe uspieť, ak dokáže správne budovať a kultivovať povedomie o svojej značke. NIO by tak podľa nich mohlo získať minimálne časť podielu prémiových automobiliek, ktoré majú problémy s prechodom na elektromobilitu.

Deutsche Bank tiež vidí príležitosť v slabšej konkurencii, keďže v Európe v podstate neexistujú žiadne e-mobility startupy či konkurujúce technologické giganty. A poukazuje na skutočnosť, že NIO je na čínskom trhu po stránke predaja úspešnejšie ako európske náprotivky.

Šéf automobilky NIO zas uviedol, že nórsky dopyt po modeli ES8 prekonal očakávania. A dodal, že štvrtina záujemcov, ktorí uskutočnili testovacou jazdu, si vozidlo objednala, čo podľa neho predstavuje oveľa vyššiu konverziu ako doma v Číne.

Nuž, sme veľmi zvedaví, ako sa bude v Európe dariť nielen spoločnosti NIO, ale aj ďalším čínskym výrobcom elektromobilov, ktorí začínajú v húfnom počte prenikať na starý kontinent. Dúfame pritom, že sa čoskoro dočkáme aj zaujímavých cenovo dostupných vozidiel, ktoré mnohí tak závidia Číňanom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
NIO ES8 prichádza na prvý európsky trh, kde bude lacnejšie ako v domovskej Číne
Špičkový čínsky elektromobil Nio ET7 s dojazdom 1 000 km bol predstavený
„Revolučná“ solid-state batéria a stanice na rýchlu výmenu batérií 2.0 – ďalšie novinky od NIO

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. NIO do Európy prináša myšlienky, ktoré sú fakt zaujímavé.
    Napríklad – prenájom batérií. Táto vec výrazne zlacní nákup BEV. Európske automobilky tento benefit jednoducho ignorujú. Dôvod – neznámy. Asi potrebujú iba splniť emisné limity a nič iné ich nezaujíma.
    Zaujíma ich len jedna vec – spústa výhovoriek v nesprospech BEV – nedostatok batérií, čipová kríza, atď.
    V Nórsku až 92 % zákazníkov využilo prenájom batérií. Percento hovorí dosť jasne.
    Výmena batérie do dvoch minút. Paráda. Toto berie vietor z plachiet, presnejšie hlavný argument odporcom elektromobility – strašne dlho sa to nabíja.
    A pritom nijako nie je obmedzená možnosť nabíjania doma v noci lacným prúdom, prípadne energiou zo strešných panelov.
    A ešte dôvažok – bude sa to vyrábať v Poľsku. Takže Európe to nebude znižovať pracovné pozície.
    V tejto súvislosti iba dúfam, že Poliaci drasticky nezvýšia ťažbu uhlia a nepostavia novú uhoľnú elektráreň.
    Aby pokryli spotrebu elektrickej energie v novej fabrike…

    • „Napríklad – prenájom batérií. Táto vec výrazne zlacní nákup BEV. Európske automobilky tento benefit jednoducho ignorujú.“

      Nie je pravda, že EÚ automobilky prenájom batérií ignorujú, VW pripravuje prenájom a Renault ho pri Zoe poskytuje. Inak, neviem, čo je na prenájme batérie také úžasne prevratné, veď záujemca o prenájom si môže už roky prenajať celý elektromobil, čiže zobrať ho na leasing.

  2. Výmena batérií pre osobné autá je v dnešnom stave vývoja batérií technický a ekonomický nezmysel. Tesla na to ide správne integráciou batérií a odľahčením celého auta. Naopak malé a ľahko vymeniteľné batérie majú zmysel v bicykloch, motorkách, L6aL7 vozidlách, ktoré nemajú integrované chladenie, brániacej výmene batériám. Príkladom je Gogoro. Ich batéria je vhodná v širokom spektre od ťažkých bicyklov, až po L7 vozidlá. Pre studené Slovensko by bola ideálna kombinácia Gogoro s Toyota i-ROAD.

    • Prečo by to bo nezmysel. Jediný dôvod prečo by som nechcel elektromobil na cestovanie, je práve dlhšie nabíjanie ako tankovanie. A fyzika proste nepustí, môže byť vývoj aký chce, nikdy to nebude také rýchle.

  3. Ja cítim jednu, na Slovensko sa vzťahujúcu „nespravodlivosť“. K nám sa tieto BEV, podľa plánov ich výrobcov, dostanú vždy až o pár rokov neskôr, ako do ostatnej Európy! …

Pridajte komentár