Čínsky e-mobility startup NIO, ktorý je 5. trhovo najhodnotnejšou automobilkou sveta a ktorý sa chystá aj do Európy, dnes predstavil svoj nový elektromobil Nio ET7. Tento elektrický sedan ponúkne najmodernejšie technológie a ešte väčší dojazd, ako sa očakávalo.
Mladá čínska spoločnosť NIO špecializujúca sa na elektromobily, ktorej akcie v ostatnej dobe raketovo stúpajú, rozširuje svoje portfólio o veľký elektrický sedan Nio ET7 s rozmermi 5 098 x 1 980 x 3 060 mm (dĺžka x šírka x rázvor). Zdá sa pritom, že po technologickej stránke pôjde o špičkové vozidlo.
Dostupné bude s 3 kapacitne rôznymi batériami, ktoré ponúknu 70, 100 a 150 kWh a zabezpečia dojazd 500, 700, resp. cez 1 000 km. A to podľa zastaralého „optimistického“ cyklu NEDC. Napriek tomu v prípade top verzie môžeme očakávať reálny dojazd, ktorý snáď už musí stačiť „každému“ vodičovi. Zaradí sa tak k ďalším chystaným elektro-sedanom s extra veľkým dojazdom – Tesla Model S Plaid a Lucid Air.
Ako sa dalo čakať, Nio ET ponúkne aj vysoký výkon, a to 480 kW, ktorý zabezpečujú 2 elektromotory v rámci oboch náprav. Krútiaci moment je pritom nemenej pôsobivý – 850 Nm. Vďaka tomu vozidlo zrýchli z 0 na 100 km/h za 3,9 s. Za spomenutie určite stojí aj vynikajúca aerodynamika vyjadrená koeficientom odporu vzduchu 0.23 (rovnakú hodnotu dosahuje menšia Tesla Model 3).
- Zdroj: NIO
- Zdroj: NIO
- Zdroj: NIO
Spoznali sme tiež ceny prvých dvoch verzií. Tá so 70 kWh batériou sa bude predávať v prepočte za cca 56 600 €, 100-kWh verzia vyjde na cca 63 900 €. Počiatočnú investíciu je však možné znížiť kúpou vozidla bez batérie (obe verzie cca 47 750 €), pričom akumulátor je možné prenajať za 124 €, resp. 187 € mesačne. Cena top verzie zatiaľ nie je známa.
V znamení moderných technológií
A prenajať si bude možné aj systém „plne autonómneho riadenia NAD“. A to na mesačnej báze, tak ako to už dávnejšie avizovala Tesla v prípade svojho FSD Autopilota. Zdá sa pritom, že automobilka NIO do systému NAD poriadne investovala.
Veď zahŕňa 11 kamier, LIDAR (1 550 nm), 5 vlnových radarov, 12 ultrazvukových snímačov a 2 GPS + IMU. Počítačová jednotka „Adam“, ktorá má všetko na starosti, má mať podľa čínskej automobilky 7-násobne vyšší výkon ako „HW3“ od Tesly. Každopádne, najdôležitejšie budú reálne schopnosti systému autonómneho riadenia na cestách.
A špičková technologická výbava sa netýka len autonómneho riadenia. Nio ET7 totiž ponúkne napríklad aj 5G konektivitu, Wi-Fi 6, Bluetooth 5.2, audiosystém 7.1.4 s 23 reproduktormi či podporu V2X.
- Zdroj: NIO
- Zdroj: NIO
Nový elektrický sedan značky Nio je možné na čínskom trhu predobjednať už teraz. K prvým zákazníkom sa však dostane až budúci rok.
Zdroje: Elektro-auto news, Techau, NIO
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky e-mobility startup NIO má väčšiu trhovú hodnotu ako BMW, Ford či GM
Čínsky elektro-sedan BYD Han EV, ktorý sa chystá do Európy, môže prešprintovať aj super-autá
Nádejné čínske elektro-SUV Byton je zdá sa zachránené. Tešiť sa môžu aj Európania
18 komentárov
Vôbec sa nečudujem, že NIO je 5. najhodnotnejšou automobilkou.
Zaujímalo by ma, s čím automobilka „príde“ do Európy. Ceny v Európe, stanice na možnosť výmeny batérií, predaj áut bez batérií (s prenájmom batérií) atď.
A ináč – o koľko je cena auta nižšia v prípade prenájmu batérií?
Dobrý večer,
dobrá poznámka, ďakujeme. Cenu bez batérií sme doplnili do článku. Je to v prepočte cca 47 750 €.
Vďaka za doplňujúcu informáciu.
Ale toto už stavia celú záležitosť do iného svetla. Takéto „delo“ za takúto cenu“? No tak to bude iná „bomba“ na trhu.
To isté robí aj Renault Zoe a kde sa nachádza v predajoch?
Prenájom batérií je úplne geniálna cesta, ako znížiť nadobúdacie náklady elektroáut.
A ten mesačný prenájom baterky? Ten sa už potom pri nízkych prevádzkových (a prakticky nulových servisných) nákladoch stratí kdesi do úzadia…
A že touto cestou prakticky žiadna automobilka „nekráča“?
Verím tomu, že sa zobudia. Proste budú musieť. Trh ich dotlačí…
ak si ho budem moct aj kupit, potom zmenim nazor, zatial su to len pekne obrazky…
S prenajmom batérii prisla ako prvá Tesla a firma Batter Place. Tesla to dalej nerozvíjala pretože nikto s majitelov aut Tesla nemal o to nemal záujem. Batter Place to riskla a investovala v Izraeli do výmennej siete….a skrachovala. Nebol záujem. Ja osobne by som taktiež nechcel vymeniť svoju dobru batériu,ktorú si setrne nabíjam vymeniť za mačku vo vreci. Majitelia aut si radšej tých 20 min. počkaju. Prečo by som mal niekomu platiť 124 € za nabitie baterie. Ja si ju nabijem za par € doma. Asi tolko k tej úžasnej myšlienke výmeny batérii. Neverim že Nio s tým uspeje v EU.
dobre hovoris, svoju bateriu si chcem dobijat doma, prednostne zo solaru a ak dost nesvieti v zime, tak za nejakych 12-14 centov zo siete 😉 mal som mesiac nabijaciu kartu od greenway, dakujem, neprosim, total zlodejina… otrasne pomale nabijacky a ceny ani nehovorim…
Pletieš si pojmy a dojmy, Oliver. Máš v tom „guláš“.
124 € stojí prenájom batérie, nie nabitie batérie!!!
Polopate – kúpiš si a zaplatíš auto bez batérie a batériu si prenajmeš za 124 € !!! Alebo si ju proste kúpiš.
A to, či máš batériu kúpenú alebo prenajatú, nemá absolútne nič spoločné s tým, kde a ako si batériu nabíjaš, za akú cenu, alebo si ju vymieňaš za nabitú.
Podsúvaš nezmyselnú informáciu „prečo by si mal niekomu platiť 124 € za nabitie batérie“…
Oliver. Druhý pohľad na vec je ten že síce batéria nieje moja aby som si ju mojkal
ale mám doživotne batériu v super stave a stará sa o ňu NIO. Máš 15 ročnú zdegradovanú batériu? No čo. Ideš a vymeníš. A máš auto hodnotnejšie na predaj. Tento pohľad na vec si uvedomte.
Pozor tych 1000 km urcite nie je dialnicnou rychlostou. 130 km/h ratam dojazd tak 500 km.
FERP 1000km po diaľnici nikto netvrdí. Taký testovací cyklus neexistuje. Ale dúfam že s tými 500km pri 130tke budeš mať pravdu. To by bola pecka.
Za tie lowe nic prevratneho:) dalsi kusok pre par jednotlivcov:) vsetky auta s rozumnym dojazdom daleko nad 30 k +. Kolko % ludi potrebuje 1000 km dojazd denne? Kolko % ludi ma 50 k na auto? 🙂 teraz myslim cely svet…:-;
Odporuješ si, Boris, každou vetou svojho komentára.
Čo si tým vlastne chcel povedať? Alebo – čo vlastne potrebuješ?
Ak potrebuješ auto na denné jazdenie do práce, nákupy a vozenie detí na ich aktivity s denným nájazdom 50 alebo max. 100 km, tak naozaj nepotrebuješ 1000 km dojazd a nepotrebuješ 50 k na auto. Žiadna Tesla, NIO, ani nič podobné.
Ak si ale manažér a jazdíš 1 – 2 krát mesačne Slovensko – Nemecko a späť – tak je to „iná káva“. Tých 1000 km dojazdu potrebuješ. Pre vlastné pracovné pohodlie a to v kvalitnom pohodlnom aute.
Vieš, je totiž rozdiel stráviť v aute pár minút denne a stráviť v aute 10 až 12 hodín s prestávkami. Samozrejme nie každý deň, ale vtedy je to opodstatnené.
Takže – skús zadefinovať, čo je to podľa teba ten „rozumný dojazd“. Je to 100 km alebo 1000 km alebo niečo medzi tým?
Jozef v com si odporujem? Ja chcem elektrobil!! Ten dojazd uz teraz je dobry a uplne postacuje cca 300 – 400 km min kvoli zime a aby som setril baterku v rozmedzi x%-y% . Ale tie ceny su stale vysoke, cakal som na dalsie kolo dotacie:) uz som si vybavoval na fotovoltaiku a je to trapne takto vytukavat a refresovat SIEMA stranku napr. O 12 hod. 🙂 inak do prace jazdim ak sa da na kolobezke:) elektro. Dufam ze sa dockam elektro auta:)
Netreba sa ti dočkať elektroauta. Nedočkávaj sa ho, proste si ho kúp!
Presne Jozef.. A Boris.. Chcem len všetkým pripomenúť, že Slovensko je veľmi malá krajina a práve preto tu ma elektromobilita veľký potenciál. Netreba zabúdať na štatistiky a median denne najazdenych km Slováka. Je to niekde hlboko pod 100km/denne.
Ďalej cca 40% obyvateľov býva v domoch, respektíve majú garáž s elektrinou.
A nakoniec ako jedna krajina z mála, máme náš energetický mix veľmi ekologický a nákup elektriny nie je z dôvodu jej nedostatku, ale je len záležitosťou obchodovania s ňou.
A práve z týchto troch dôvodov, by sme nemali zaspať a mali investovať do urýchlenia prechodu, ako to napríklad urobilo Nórsko. A tým nemyslím len zmenu legislatívy, ale aj zmenu pohľadu bežných ľudí. Mnohí Slováci si totiž môžu dovoliť kúpiť nové auto niekde medzi 15-30k. Tak prečo neinvestovať priamo do EV, ktoré už dnes majú pre Slováka dostatočný dojazd?
Len si skúste prepočítať, koľko vás dnes mesačne stojí palivo + olej+ brzdy a servisné „prehliadky“ pri spaľovacom aute. Nie je už dnes i bez dotácií nákup ev s prenájmom baterky výhodnejší?
Navyše získate nevídaný komfort v podobe ticha, bez vibrácií a tiež čas, ktorý ste pri spalovaku strávili v servise, alebo chodenim na čerpačku. ( zapojenie a odpojenie nabíjačky na nočné nabíjanie po príchode vám zaberie 10 sekúnd a netreba nikam chodiť, každé ráno máte svoje km k dispozícii)
absolutny suhlas, len ako sa pohnut dalej, ked mame ministra primitiva vodikoveho sulika? mali by zrusit tu zlodejsku dph na EV ak NAOZAJ chcu podporovat elektromobilitu… lenze evidentne nechcu…
Nechcú a zrejme ani nemôžu, lebo im to eu nedovolí. Ale čo tam po tom? Veď si kupme ev, i bez dotácií, aj keď je o nejakých 8k drahšie.. Veď už od dnes si môžme užiť komfort a v celej životnosti auta nakoniec ušetriť.
Kašľať n’a sulika aj dotácie.
– Verzia so 150 kWh bateriou pride najskor az koncom 2022, aj to len pre Cinu
– Dojazd 1000 km je podla NEDC, co v reali znamena EPA dojazd okolo 700 km (kalkuluje sa to ako NEDC / 1.41, s moznou odchylkou do 11% v oboch smeroch). 700 km je ale stale vyborna hodnota, no to cislo 1000 je vyrazne zavadzanie a vobec by sa dojazdy podla NEDC uz nemali ani objavovat, a v EU ani nesmu.
– Ceny v Europe (ak sa auto dostane na EU trh) budu prinajmensom obsahovat este clo (+10%) a priplatok za dopravu (okolo 1000 EUR), pokial budu auta vyrabat v Cine. V EU ziadny zavod zatial NIO nechysta.