NIO ES8 prichádza na prvý európsky trh, kde bude lacnejšie ako v domovskej Číne

6

Vlajková loď úspešnej čínskej elektromobilky NIO, NIO ES8, vstupuje do predaja na prvom európskom trhu, v Nórsku. A to prekvapivo za nižšiu cenu ako na domácom trhu. Aj v „Mekke“ elektromobility pritom ponúkne možnosť prenájmu batérií a stanice na expresnú výmenu batérií.

Čínsky e-mobility startup NIO začína s dodavkami svojej vlajkovej lode ES8 v rámci prvého zahraničného trhu. Ako v rámci oficiálnej tlačovej správy hovorí šéf spoločnosti NIO Europe, Alexander Schwarz, Nórsko je východiskovým bodom značky na ceste po Európe aj mimo nej.

Ako už býva zvykom, na začiatok ide do predaja špeciálna „Signature“ top verzia s bohatou výbavou a extra cenou od 75 000 € po prepočte. Tá bude spočiatku dostupná len s kapacitne väčšou batériou (100 kWh), vďaka čomu ponúkne dojazd 500 km (WLTP). V polovici roka 2022 pribudne aj verzia so 75-kWh batériou (vrátane bežnej „non-Signature“ verzie) a dojazdom 375 km (WLTP), čo nie je vzhľadom na vlajkovú loď veľa. Chystá sa však aj podstatne väčšia batéria.

Okrem batérie si bude tiež možné vybrať 6 či 7-miestny variant. Objem batožinového priestoru tohto veľkého SUV s rozmermi 5 022 x 1 962 x 1 756 x 3 010 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor) je pritom 310 / 871 (po sklopení 3. radu sedadiel) / 1 901 l (po sklopení zadných radov sedadiel).

Európski zákazníci sa dočkajú pohonu oboch náprav, výkonu 400 kW, krútiaceho momentu 725 Nm, zrýchlenia z 0 na 100 km/h za 4,9 s, maximálnej rýchlosti 200 km/h, 5 jazdných režimov či ťažnej kapacity 1 500 kg.

Ceny

Aktuálne sme konečne spoznali aj nórske ceny. Na tie sme boli totiž obzvlášť zvedaví, potom čo NIO v minulosti oznámilo (ako upozornil CnEVpost), že v Nórsku nebudú usilovať o vyššie marže ako na domácom čínskom trhu, pričom pri cenotvorbe zohľadnia len nevyhnutné tarify a náklady na dopravu.

No a zdá sa, že by na tom niečo mohlo byť, keďže nórske ceny sú dokonca nižšie ako domáce (pred zahrnutím čínskych dotácií). To zrejme vyplýva aj z nulovej DPH, ktorá sa v Nórsku vzťahuje na elektromobily. A cena za prenájom batérií je takmer identická.

Základná „nórska“ verzia so 75-kWh batériou pritom po prepočte stojí okolo 60 000 €, zatiaľ čo v Číne vyjde takýto model podľa CnEVpost po prepočte na cca 62 500 €. V prípade verzie so 100-kWh batériou je to cca 67 000 € vs. cca 70 000 €. Cena vozidla bez batérie je cca 51 000 € vs. 53 000 €.

Prenájom batérií v Nórsku vyjde na 138 € (75 kWh), resp. 197 € (100 kWh) mesačne, pričom v Číne je to veľmi podobné. A v rámci aktuálne tlačovej správy sa tiež dozvedáme, že v roku 2023 bude na prenájom k dispozícii aj batéria s kapacitou 150 kWh.

Benefity

V cene elektromobilu NIO ES8 na nórskom trhu je okrem iného aj 6-ročná záruka na vozidlo alebo 150 000 km, asistenčná cestná pomoc počas 6 rokov, mesačný dátový balík 8/15 („Signature“ verzia) GB počas 6 rokov, nabíjací kábel a nabíjacia stanica zdarma (v prípade „Signature“ verzie je zdarma aj inštalácia) či 2/6 bezplatných výmen batérií + 200/600 kWh energie mesačne, ak si bude zákazník prenajímať batérie.

Majitelia „Signature“ verzií tiež získajú bezplatný servis na 4 roky alebo 60 000 km, vrátane 4 bezplatných servisných vyzdvihnutí vozidla a jeho následného vrátenia. Špeciálna záruka na batériu sa v tlačovej správe nespomína.

Stanice na výmenu batérií

Do konca budúceho roka plánuje NIO v Nórsku vybudovať 20 staníc Power Swap na expresnú (3 min) výmenu batérie vozidla. Tie pokryjú v rámci hlavných ciest päť najväčších nórskych miest. A v týchto mestách budú aj servisné a doručovacie strediská.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Špičkový čínsky elektromobil NIO ET7 s dojazdom 1 000 km bol predstavený
Čínsky e-mobility startup NIO má väčšiu trhovú hodnotu ako BMW, Ford či GM
NIO chce ukrojiť z koláča VW a Toyoty a ponúkať lepšie a lacnejšie autá ako Tesla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • Hovorí sa tomu dnes minimalistický, čo mnohým vyhovuje. Nie je tam nič navyše, a okrem toho to hlavne nepôsobí ako všetko to čo tu vidíme posledných 10 rokov = častokrát jeden model so 3-5 odlišnými názvami a značkami 🙁
      Takže za mňa, rozhodne odvážny a zaujímavý dizajn!

Pridajte komentár