Lucid Air je lepší ako Tesla Model S, tvrdí „šéfkonštruktér“ oboch vozidiel

8

Spustenie výroby zaujímavého elektromobilu Lucid Air, ktorý toho veľa sľubuje, sa blíži, preto je okolo neho pomerne „horúco“. A polienka prikladá aj šéf spoločnosti Lucid Motors, ktorý bol aj šéfkonštruktérom Tesly Model S. Nevyhol sa pritom vzájomnému porovnaniu oboch elektrických sedanov a „protežovaniu“ aktuálne vyvíjaného vozidla.

Peter Rawlinson má za sebou bohatú kariéru v automobilovom priemysle (Jaguar, Lotus, Tesla), pričom svoje skúsenosti teraz odovzdáva americkému e-mobility startupu Lucid Motors. A to ako technologický šéf a generálny riaditeľ. Automobilka aktuálne dokončuje svoj prvý elektromobil – veľký luxusný sedan s vysokým dojazdom (cez 640 km – EPA) aj výkonom (1 000 – 1 800 konských síl) – Lucid Air.

Rawlinsom verí, že Lucid Air má potenciál prekonať jeho predchádzajúce „spolu-dielo“ – Teslu Model S a „umlčať“ neprajných fanúšikov spoločnosti Elona Muska.

Keď som tvrdil, že by sme mali mať auto s výkonom 1 000 koní a dojazdom cez 640 km podľa cyklu EPA, nikto tomu neveril,“ povedal v rozhovore pre Motortrend (via Teslarati). Rawlinsom tiež uviedol, že je motivovaný tými, ktorí hovoria o Lucid Motors v negatívnom zmysle.

Poukazuje pritom na to, že jeho spoločnosť je spochybňovaná aj zo strany fanúšikov Tesly. „Títo starí fanúšikovia spaľovákov sú aktuálne fanúšikovia Tesly. Veľmi podobná rétorika“, uvádza šéf Lucid Motors a dodáva, že zažíva „déjà vu“. Lucid má teda čeliť podobnému spochybňovaniu ako kedysi Tesla.

Zaostrené na výkonovú hustotu a energetickú efektivitu

Rawlinson modelu Lucid Air verí natoľko, že tvrdí, že je lepší ako Tesla Model S, a to vo všetkých možných ohľadoch. Vyzdvihuje pritom aj pohonnú jednotku s vyššou výkonovou hustotou (16,7 kW/l) ako v prípade najvýkonnejších elektromobilov Tesla.

A nie je tomu dávno, čo povedal, že ich elektromobil prejde na 1 kWh energie 6,4 alebo až 8 km a zosadí z trónu terajšieho kráľa dojazdu a účinnosti, ktorým je Tesla. O čosi neskôr zverejnil Lucid Motors zdokumentovaný test dojazdu v reálnej premávke pri „diaľničnej rýchlosti“, z ktorého vyplýva, že Lucid Air dosiahol na jedno nabitie dojazd cez 644 km.

Lucid Air sa má dostať do výroby koncom roka, pričom jeho výrobcovi držíme palce. Či bude lepší, rovnaký alebo horší (objektívne či subjektívne) ako Tesla Model S a iné elektromobily, na tom koniec koncov až tak nezáleží. Budeme však dúfať, že jeho technológie a prípadný úspech vydláždia cestu k efektívnym a cenovo dostupným  e-modelom s masovým potenciálom.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobil s dojazdom okolo 640 km ponúkne aj Karma Automotive, a to budúci rok
Nádejný čínsky konkurent sedanov Tesla dosiahol počas testu dojazd 567 km
„Imaginárny“ nórsky elektromobil Fresco si rezervovalo 3 000 záujemcov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. Na dojazd 640 km pri efektivite 6,4 km/kWh treba využiteľnú kapacitu batérie min. 100 kWh. Veľkosť, resp. hmotnosť, či objem batérie Lucid Air sa však neuvádza. Pritom sa mi zdá uvedená výkonová hustota energie 16,7 kW/l problematická! Na okamžitý výkon 1.000 koní = 736 kW by pri hustote 16,7 kW/l stačila batéria o objeme 44 litrov, čo ale nebude mať 100 – 120 kWh batéria a objemom 180 – 200 litrov. Pri spojení informácii o hustote energie a veľkosti batérie na dojazd 640 km by bola takáto batéria schopná okamžitého/krátkodobého výkonu až 4x 736 = 2.944 kW! ….

  2. Akú výpovednú hodnotu má tvrdenie maximálne zaujatého generálneho riaditeľa? A ďalej: Auto sa má dostať do výroby koncom roka, ktovie ktorého to reálne bude, tak nech berie do porovnania teslu S, ktorá bude vyrábaná v čase, kedy on začne reálne vyrábať.

  3. Vyzdvihuje pritom aj pohonnú jednotku s vyššou výkonovou hustotou (16,7 kW/l) ako v prípade najvýkonnejších elektromobilov Tesla. POHONNA JEDNOTKA NIE JE BATERIA, ALE MOTOR

  4. No však len tak ďalej, treba napredovať a robiť lepšie modely. Tak predpokladajme že za 8 rokov od starého modelu S už konečne niečo bude naozaj lepšie, a nielen drahšie, ako to tu bolo doteraz 😉

Pridajte komentár