Lucid tvrdí, že Teslu zosadí z trónu v oblasti efektivity elektromobilov

8

Ambiciózny kalifornský startup Lucid Motors spôsobil v roku 2017 veľké haló, keď predstavil famózny koncept luxusného elektrického sedanu Lucid Air s výkonom 1 000 koní a dojazdom cez 640 km (EPA). A ten aktuálne smeruje do výroby, pričom šéf spoločnosti prichádza s odvážnymi tvrdeniami.

Za Lucid Motors stojí Peter Rawlinson, ktorý je bývalým viceprezidentom spoločnosti Tesla, pričom pôsobil ako šéf-konštruktér Modelu S. Vo svojom aktuálnom pôsobisku je generálnym riaditeľom a zároveň technickým šéfom.

Dodanie ešte v tomto roku

Prvý elektromobil kalifornského startupu mal byť uvedený do výroby už v roku 2018. Posunutie plánov však prinieslo aj pozitíva, keďže vývojový tím získal čas na aplikáciu rôznych vylepšení. Továreň Lucid Motors je aktuálne stále vo výstavbe, a to v americkom štáte Arizona. Napriek tomu majú byť dodávky modelu Lucid Air spustené do konca tohto roka.

Sériový model nemá byť identickou kópiou konceptu z roku 2017. Produkčná verzia, vrátane podrobných špecifikácií, bude predstavená na aprílovom autosalóne v New Yorku. Rawlinson však v rozhovore pre portál Electrek prezradil niekoľko veľmi zaujímavých informácií už teraz.

900V systém

Pohonný systém Ludid Air bude fungovať na 900-voltovej báze. „Tesla má 400V, Porsche zavádza 800V a my prichádzame s 900V systémom,“ povedal šéf Lucid Motors. To má podľa neho zabezpečiť efektívnejšie pohonné ústrojenstvo, čo prinesie dojazd cez 640 km (EPA).

Nový kráľ efektivity?

Podľa aktuálnych odhadov má mať elektrická limuzína Lucid Air dojazd okolo 640 km (EPA). Rawlinsom v tejto súvislosti hovorí, že ich elektromobil prejde na 1 kWh energie 6,4 alebo až 8 km a zosadí z trónu terajšieho kráľa dojazdu a účinnosti, ktorým je Tesla.

Pri predstavení koncepčného vozidla v roku 2017 spoločnosť Lucid Air uviedla, že ponúkne dojazd 644 km (EPA), a to vďaka batérii s kapacitou 130 kWh. Aktuálne Rawlinson hovorí, že „sériovka“ bude vybavená kapacitne menšou batériou, a to vďaka pokrokom v oblasti efektivity pohonu, ktoré dosiahli v posledných rokoch.

No, budeme veľmi zvedaví na priame porovnanie efektivity elektromobilov Lucid Air a Tesla Model S. Veď Elon Musk nedávno povedal, že údaje o dojazde vozidiel Model S a Model X na oficiálnej stránke Tesly sú podhodnotené (Model S so 100 kWh batériou – 600 km EPA), pričom v rámci Modelu S sa majú veľmi rýchlo približovať k hodnote 644 km (EPA).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Elektromobilka“ Byton chce dosiahnuť „úspech“ podstatne skôr ako Tesla
Volvo hovorí, že Tesla Model 3 ovplyvnila ich prvý elektromobil
Experti odhaľujú „tajomstvo“ bezkonkurenčného dojazdu elektromobilov Tesla

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

8 komentárov

  1. No jo a co z efektivity keď ta kara bude stat ktovie koľko viac ako tesla, otázna je recyklácia batérií, a pochybujem ze ich budú vedieť vyrabat v dohľadnej dobe v takej kadencii ako tesla…. Recicky

  2. Uvidíme. Třeba to nebude úplný velko výrobce, ale zajímavé modely produkovat možná bude. Horší je, že prodej a servis v České republice nebo na Slovensku je asi v nejbližších letech stejně nereálný.

  3. Nik Vám nemôže dať toľko, koľko ja Vám môžem sľúbiť …….. !? Známa veta! Zjavne veľké auto a 1.000 koní! Aké budú jazdné vlastnosti?! Menšie auto a dimenzovanie všetkého len na 200 koní – koľko km by potom bola efektivita na 1 kWh? …..

  4. Ja si počkám na vodík. To je vízia budúcnosti. Ale som rád že sa snažia vyrábať lepšie batérie. Už sa teším na výdrž mobilu 4-5 dní, ako voľakedy.

  5. Ako sám Elon povedal, že ja tu nie som na to, aby som ovládol svet svojimi elektromobilmi, ale na to, aby som ukázal svetu resp. Ostatným automobilkám, že to ide aj tou elektrickou formou, a preto jeho patenty nie sú úplne utajene ako, aj jeho vývoj nových technológií

Pridajte komentár