Sedan Lucid Air s dojazdom cez 640 km dostane 1 800-koňovú verziu

7

Elektrický sedan Lucid Air od amerického e-mobility startupu Lucid Motors, za ktorým stojí bývalý šéfkonštruktér Tesly Model S, Peter Rawlinson, je v pláne s ešte extrémnejšou 3-motorovou pohonnou jednotkou a výkonom 1 800 konských síl.

V ostatnej dobe je dosť živo okolo „šialeného“ elektrického sedanu Lucid Air, ktorý by sa mohol stať osobným elektrickým automobilom s najvyšším oficiálnym dojazdom – „ďaleko“ cez 640 km (EPA). A to najmä vďaka výnimočnej efektívnosti.

Aktuálne však šéf Lucid Motors, Peter Rawlinson, zaujal vyhláseniami okolo pohonnej jednotky. Už pri predstavení prototypu Lucid Air s výkonom 1 000 koní, sa zdal byť jeho výkon vzhľadom na typ vozidla neuveriteľný. Lucid však pôjde v tomto smere zrejme podstatne ďalej.

Nový motor a 3 konfigurácie

„Môžeme použiť 1, 2 alebo 3 naše motory, aby sme modelu Air zabezpečili výkon 600, 1 200 a 1 800 konských síl,“ povedal pre Motortrend Rawlinson a dodal, že trojmotorová pohonná jednotka bola vždy súčasťou ich plánu.

Elektromobily s 3 elektromotormi pritom chystá aj Tesla (Model S/X „Plaid“, Roadster 2 a Cybertruck) či Audi (e-tron S). Na zabezpečenie výkonu 1 800 koní však bude potrebná aj príslušne výkonná batéria. Šéf amerického stratupu pritom hovorí, že ich aktuálna batéria, ktorá dopuje 2-motorovú pohonnú jednotku s výkonom 1 000 koní, dokáže zabezpečiť maximálny výkon 1 100 konských síl.

Na ceste k spomínanému „šialenému“ výkonu pomôžu Lucid Motors nové elektromotory a permanentným magnetom a výkonom 600 koní. Americká spoločnosť sa teda rozhodla nahradiť indukčné elektromotory (pri 400V „architektúre“), ktoré používali prvé prototypy, motormi s permanentným magnetom, pričom pohonný systém využíva 900V architektúru.

Špecifikácie verzie, ktorá sa dostane na trh ako prvá, sme mali spoznať na autosalóne v New Yorku. Ten bol však zrušený kvôli pandémii COVID-19. Môžeme však s najväčšou pravdepodobnosťou očakávať 2-motorovú verziu s výkonom okolo 1 000 koní, keďže Lucid Air má ísť podľa aktuálnych správ do výroby za 9 mesiacov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nádejný čínsky konkurent sedanov Tesla dosiahol počas testu dojazd 567 km
Lucid tvrdí, že Teslu zosadí z trónu v oblasti efektivity elektromobilov
BMW predstavilo konkurenta Tesly Model 3 s dojazdom 600 km a 530 koňmi

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Všetci výrobcovia a potenciálny výrobcovia EV nás ohromujú výkonmi motorov, batérií a krásou karosérií. Ako to však bude s bezpečným podvozkom pri jazde s 1.600 koní silnom vozidle?! Nik nič nepíše, neuvádza! Pán Bakša, máte nejaké vyjadrenia výrobcov na túto vážnu technickú tému?

      • Ak sa raz EV s 1.800 koňmi, resp 1.325 kW dostane do rúk vodiča, tak s tým už výrobcovia nič neurobia! …… Druhá vec je technická vyspelosť podvozka. U „klasických“, hlavne silných áut, patrí hodnotenie podvozku a komfort jazdy v testoch k dôležitým výsledkom. U EV s často násobnými výkonmi motorov žiadne hodnotenia podvozkov a jazdných vlastností! Nová funkcia u Tesly „postoj geparda“, tiež nebude asi to pravé orechové o jazdných vlastnostiach!

    • Ak môžem na túto tému aj ja: Jedna vec je kapacita batérie v kWh, druhá vec – parameter je podať okamžitý výkon. Aj 100 kWh batéria by mohla mať okamžitý výkon 1.100 kW, ale vybije sa za 5,5 min., ak vydrží takúto obrovskú záťaž! V jednom teste porazil nový Nissan Leaf na okruhu o 5 rokov staršiu Teslu len preto, že jej batéria sa pri dlhodobej záťaži vyšším výkonom prehriala, a software obmedzil výkon batérie, aby sa nezničila. Tato správa prebehla aj TESLA magazinom!

  2. Stále sa idú posrať s ich pojebanými elektromobilmy koľko to má dojazd a pojebaný mobil za 1200ečok musíš nabíjat pomaly každých 10 hodín po záruke už ani 5hodín s neho nevytlačíš a takto isto to bude aj z ich baterkamy a to si nevedia teraz dať rady ako vyšrotovat starú bateriu????

Pridajte komentár