Elektrický sedan Lucid Air od amerického e-mobility startupu Lucid Motors, za ktorým stojí bývalý šéfkonštruktér Tesly Model S, Peter Rawlinson, je v pláne s ešte extrémnejšou 3-motorovou pohonnou jednotkou a výkonom 1 800 konských síl.
V ostatnej dobe je dosť živo okolo „šialeného“ elektrického sedanu Lucid Air, ktorý by sa mohol stať osobným elektrickým automobilom s najvyšším oficiálnym dojazdom – „ďaleko“ cez 640 km (EPA). A to najmä vďaka výnimočnej efektívnosti.
Aktuálne však šéf Lucid Motors, Peter Rawlinson, zaujal vyhláseniami okolo pohonnej jednotky. Už pri predstavení prototypu Lucid Air s výkonom 1 000 koní, sa zdal byť jeho výkon vzhľadom na typ vozidla neuveriteľný. Lucid však pôjde v tomto smere zrejme podstatne ďalej.
Nový motor a 3 konfigurácie
„Môžeme použiť 1, 2 alebo 3 naše motory, aby sme modelu Air zabezpečili výkon 600, 1 200 a 1 800 konských síl,“ povedal pre Motortrend Rawlinson a dodal, že trojmotorová pohonná jednotka bola vždy súčasťou ich plánu.
- Zdroj: Lucid Motors
- Zdroj fotografie: Lucid Motors
- Lucid Air. Zdroj: Lucid Motors
Elektromobily s 3 elektromotormi pritom chystá aj Tesla (Model S/X „Plaid“, Roadster 2 a Cybertruck) či Audi (e-tron S). Na zabezpečenie výkonu 1 800 koní však bude potrebná aj príslušne výkonná batéria. Šéf amerického stratupu pritom hovorí, že ich aktuálna batéria, ktorá dopuje 2-motorovú pohonnú jednotku s výkonom 1 000 koní, dokáže zabezpečiť maximálny výkon 1 100 konských síl.
Na ceste k spomínanému „šialenému“ výkonu pomôžu Lucid Motors nové elektromotory a permanentným magnetom a výkonom 600 koní. Americká spoločnosť sa teda rozhodla nahradiť indukčné elektromotory (pri 400V „architektúre“), ktoré používali prvé prototypy, motormi s permanentným magnetom, pričom pohonný systém využíva 900V architektúru.
Špecifikácie verzie, ktorá sa dostane na trh ako prvá, sme mali spoznať na autosalóne v New Yorku. Ten bol však zrušený kvôli pandémii COVID-19. Môžeme však s najväčšou pravdepodobnosťou očakávať 2-motorovú verziu s výkonom okolo 1 000 koní, keďže Lucid Air má ísť podľa aktuálnych správ do výroby za 9 mesiacov.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nádejný čínsky konkurent sedanov Tesla dosiahol počas testu dojazd 567 km
Lucid tvrdí, že Teslu zosadí z trónu v oblasti efektivity elektromobilov
BMW predstavilo konkurenta Tesly Model 3 s dojazdom 600 km a 530 koňmi
7 komentárov
Všetci výrobcovia a potenciálny výrobcovia EV nás ohromujú výkonmi motorov, batérií a krásou karosérií. Ako to však bude s bezpečným podvozkom pri jazde s 1.600 koní silnom vozidle?! Nik nič nepíše, neuvádza! Pán Bakša, máte nejaké vyjadrenia výrobcov na túto vážnu technickú tému?
Žiaľ, nemáme. Predpokladajme však zatiaľ, že výrobcovia sa nebudú snažiť „(pri)zabiť“ svojich zákazníkov.
Ak sa raz EV s 1.800 koňmi, resp 1.325 kW dostane do rúk vodiča, tak s tým už výrobcovia nič neurobia! …… Druhá vec je technická vyspelosť podvozka. U „klasických“, hlavne silných áut, patrí hodnotenie podvozku a komfort jazdy v testoch k dôležitým výsledkom. U EV s často násobnými výkonmi motorov žiadne hodnotenia podvozkov a jazdných vlastností! Nová funkcia u Tesly „postoj geparda“, tiež nebude asi to pravé orechové o jazdných vlastnostiach!
„majú batériu s výkonom 1 100 koní“ A to mam ako chapat?
Vďaka za upozornenie, išlo o dosť „nešťastnú formuláciu“. Verím, že je to teraz zrozumiteľnejšie.
Ak môžem na túto tému aj ja: Jedna vec je kapacita batérie v kWh, druhá vec – parameter je podať okamžitý výkon. Aj 100 kWh batéria by mohla mať okamžitý výkon 1.100 kW, ale vybije sa za 5,5 min., ak vydrží takúto obrovskú záťaž! V jednom teste porazil nový Nissan Leaf na okruhu o 5 rokov staršiu Teslu len preto, že jej batéria sa pri dlhodobej záťaži vyšším výkonom prehriala, a software obmedzil výkon batérie, aby sa nezničila. Tato správa prebehla aj TESLA magazinom!
Stále sa idú posrať s ich pojebanými elektromobilmy koľko to má dojazd a pojebaný mobil za 1200ečok musíš nabíjat pomaly každých 10 hodín po záruke už ani 5hodín s neho nevytlačíš a takto isto to bude aj z ich baterkamy a to si nevedia teraz dať rady ako vyšrotovat starú bateriu????