Elektromobil s dojazdom okolo 640 km ponúkne aj Karma Automotive, a to budúci rok

2

„Americko-čínska“ spoločnosť Karma Automotive, ktorá vzišla z popola spoločnosti Fisker, „predstavila“ svoj prvý čistokrvný elektromobil Karma Revero GTE, ktorý sa bude predávať aj v Európe. Tento veľký sedan by pritom mohol zaujať aj dojazdom.

Automobilka Karma Automotive má celkom zaujímavé pozadie. Vznikla totiž na základoch prvej spoločnosti známeho „kontroverzného“ dizajnéra Henrika Fiskera – Fisker Automotive. Fisker pritom do svojho krachu stihol ponúknuť jediný automobil, a to pomerne známy Fisker Karma.

Ten na prvý pohľad zaujal originálnym okázalým dizajnom, ale aj plug-in hybridným pohonom, ktorý poskytoval zaujímavý elektrický dojazd 81 km (NEDC). Pomerne krátko od jeho uvedenia na trh však Fisker vyhlásil bankrot. Jeho aktíva (dizajn, plug-in hybridnú pohonnú jednotku a výrobné zariadenie v Delaware) následne kúpil čínsky dodávateľ auto-dielov Wanxiang.

Ten o rok na to založil novú automobilku Karma Automotive so sídlom v Kalifornii, kde aj vyrába svoje automobily. Neprekvapí pritom, že model Karma Revero, ktorý je ponúkaný vo viacerých variantoch, nesie decentne upravený dizajn pôvodného modelu Fisker Karma.

A na základe jedinej fotografie z tlačovej správy (viď titulné foto) k elektromobilu Karma Revero GTE sa zdá, že tomu nemusí byť inak ani v prípade najnovšieho modelu. Dúfame pritom, že sériová verzia ponesie v úplnej miere alebo aspoň do značnej miery podobu koncepčného modelu Karma GT, ktorý je variáciou pôvodnej Karmy od známeho dizajnérskeho štúdia Pininfarina. A to nemusí byť nereálne, keďže Karma Automotive a Pininfarina uzatvorili dohodu o spolupráci.

Elektromobil Karma Revero GTE však nebude len elektrickou verziu dobre známeho plug-in hybridu s prípadne upgradovaným dizajnom. Vyrastie totiž na novej platforme Karma E-Flex, ktorú si spoločnosť Karma Automotive vyvinula sama. Manažér pre platformy americko-čínskej automobilky, Carlos Gonzalez, pritom hovorí, že Revero GTE je odrazom ich vlastných inžinierskych a technologických schopností.

Oznámené špecifikácie

Elektromobil Karma Revero GTE bol vyvinutý v Kalifornii, kde sa bude aj vyrábať. Cca o rok príde na trh (Európa sa dočká neskôr – jeseň 2021) v dvoch verziách so 75 kWh li-ion batériou typu NMC (dojazd cca 320 km – pravdepodobne podľa cyklu EPA) a 100 kWh batériou (dojazd cca 480 km). Obe verzie majú zrýchliť z 0 na 60 mph (97 km/h) pod 3,9 s.

Podporovať budú rýchlonabíjanie výkonom 150 kW, pričom sa majú nabiť na 80 % za menej ako 30 min. Palubná nabíjačka ponúkne výkon 11 kW.

Koncom roka 2021 sa máme dočkať tretej verzie, ktorá má ponúknuť dojazd okolo 640 km, a to zrejme podľa pomerne realistického cyklu EPA. Takže po Tesle (platí pre priebežne zdokonaľovaný Model S) a Lucid Motors (model Lucid Air) tu máme ďalšiu spoločnosť, ktorá sľubuje dojazd minimálne 400 míľ, resp. cca 640 km (EPA).

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Nádejný čínsky konkurent sedanov Tesla dosiahol počas testu dojazd 567 km
Sedan Lucid Air s dojazdom cez 640 km dostane 1 800-koňovú verziu
BMW predstavilo konkurenta Tesly Model 3 s dojazdom 600 km a 530 koňmi

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Asi bude všeobecná snaha dosiahnuť magickú hranicu 1.000 km. Potom by sa už mali všetci výrobcovia viac venovať len vylepšovaniu ostatných vlastností a ceny batérií!

Pridajte komentár