„Extrémny“ elektrický sedan Lucid Air by mal prekonať aj dojazd Tesly Model S

5

Luxusný elektrický sedan Lucid Air s výkonom 1 000 konských síl a 900V systémom, za ktorým stojí šéf-konštruktér Tesly Model S, by mal ponúknuť ešte vyšší ako pôvodne sľubovaný dojazd. Do výroby by sa mal dostať tento rok, pričom sa zdá, že dojazdom prekoná aj Teslu Model S. Ak teda chystaná nová verzia Modelu S, „Plaid“, neponúkne v tomto smere viac.

Nie je tomu tak dávno, čo americký startup Lucid Motors vyhlásil, že Teslu zosadí z trónu v oblasti efektivity elektromobilov. A to sú silné slová. Zdá sa však, že v tomto smere by si mohol trúfnuť na Teslu Model S, ktorá mu je typovo najbližšie.

Už v roku 2016 spoločnosť Lucid Motors šokovala predstavením prototypu veľkého luxusného sedanu, ktorý mal podľa jej slov dojazd 644 km, a to podľa pomerne realistického cyklu EPA. Vtedy uvádzala, že na to potrebuje 130 kWh batériu.

Počas vývoja však inžinieri spoločnosti vylepšili efektivitu modelu natoľko, že sériová verzia si vystačí so 110 kWh batériou s článkami 2170 od LG Chem. Šéf Lucid Motors, Peter Rawlinsonm, ktorý predtým pracoval v Tesle aj na pozícii šéf-konštruktéra Modelu S, pritom portálu Green Car Reports povedal, že vozidlo dokáže z tejto batérie dostať dojazd 644 km pri diaľničnej rýchlosti.

A to by bola skutočne výnimočná hodnota, vzhľadom na to, že pri vysokých rýchlostiach majú elektromobily obzvlášť vysokú spotrebu. V rámci najrealistickejšieho štandardizovaného testovacieho cyklu dojazdu, EPA, sa pritom testuje dojazd vozidla v pomere 50 (mestská prevádzka) : 50 („diaľničná“ prevádza). Takže ak zvládne sériová verzia 644 km pri diaľničnej „maximálke“, EPA dojazd bude vysoko cez 644 km, čo by svedčilo o naozaj vynikajúcej efektivite modelu Lucid Air.

Test v reálnej premávke dáva veľkú nádej

To, že nejde len o marketingové „kecy“, naznačuje zdokumentovaný test v reálnej premávke pri diaľničnej rýchlosti, z ktorého vyplýva, že Lucid Air zvládol na jedno nabitie dojazd cez 644 km, pričom batéria zrejme nebola vyčerpaná na 100 %.

Treba však povedať, že test sa uskutočnil v Kalifornii, kde by mala byť maximálna rýchlosť len 112 km/h. Išlo pritom o predprodukčný prototyp s rovnakými motormi, invertorom, batériou a koeficientom odporu vzduchu, akými bude disponovať sériové vozidlo, ktoré by sa malo dostať do výroby tento rok. Hmotnosť vozidla ale bola o niečo nižšia, nakoľko testovaným prototypom chýbali niektoré interiérové prvky. Avšak vďaka vylepšeniu softvéru by malo ponúknuť „diaľničných“ 644 km aj ťažšie sériové vozidlo.

Pre porovnanie uvádzame, že podľa oficiálneho konfigurátora na stránke spoločnosti Tesla, dosahuje Model S Long Range dojazd 629 km (EPA) a verzia Performance 560 km (EPA). Ide pritom o osobný elektrický automobil s najvyšším oficiálnym dojazdom na svete. Tesla však kuchtí novú top verziu Plaid, ktorá má byť dostupná na jeseň. Podľa Elona Muska dostane kapacitne väčšiu batériu, pričom „Tesla hacker“ s pseudonymom Green „odhalil“, že nová batéria by mohla mať využiteľnú kapacitu 109 kWh. To však ešte nemusí znamenať vyšší dojazd, nakoľko pôjde o najvýkonnejší variant s pravdepodobne vyššou spotrebou.

Nuž sme veľmi zvedaví, ako to všetko dopadne. Každopádne by bolo veľmi pozitívne, kedy niekto dokázal Tesle konkurovať v oblasti efektivity. Obzvlášť v prípade, že bude Lucid Motors v budúcnosti vyrábať aj  „masovejšie“ cenovo dostupnejšie elektromobily. To je však ešte veľmi ďaleko, ak vôbec… Každopádne držíme palce.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Čínsky elektromobil s najväčším dojazdom sa efektivitou vyrovná Tesle Model 3
Obrovský test zimného dojazdu 20 populárnych elektromobilov
BMW iX3 vraj nemá konkurencieschopný dojazd pre trh v USA

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Tesla je hlavně dál v tom, že je reálné si ji koupit a to dokonce i u nás. Obávám se, že k tomu se Lucid dopracuje možná za 5 let a to jsem asi moc velký optimista.

  2. Kto investuje do Lucidu, keď je tu Tesla? Kde to budú vyrábať, majú miliardy na fabriku? O cene sa nehovorí, asi pôjde do miliónov. Takých áut pre šejkov je na trhu viac (Rimac a spol.), toto je asi len hračka pre nadmieru ctižiadostivého konštruktéra. Realita mu ju asi zoberie.

    • Ty máš doma určite krištáľovú guľu. Vieš, že to bude stáť milióny, nemajú to kde vyrábať, nemajú miliardy na fabriku…
      Ja skúsim pokračovať v tvojich hádankách: Bývalý šéfkonštruktér Tesly model S asi nie je idiot, dobre vie, čo robí.
      Alebo: Ktovie, prečo asi odišiel z Tesly? Žeby mal na niečo iný názor ako Elon Musk a povadili sa? Alebo?
      Teraz pridaj ty nejakú hádanku alebo domnienku, čakám!

Pridajte komentár