Nádejný čínsky konkurent sedanov Tesla dosiahol počas testu dojazd 567 km

1

Jeden z najočakávanejších čínskych elektromobilov, Xpeng P7, ktorý sa stane čínskym e-autom s najvyšším oficiálnym normovaným e-dojazdom, dosiahol v rámci prvého testu „tretej strany“ veľmi zaujímavý dojazd. Svojou efektivitou by sa pritom mohol min. priblížiť Tesle Model 3.

Nie je tomu dávno, čo sme informovali, že na základe dokumentácie Čínskeho ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) je elektrický sedan Xpeng P7 automobilom, ktorý ponúka, resp. už čoskoro ponúkne najvyšší dojazd podľa cyklu NEDC (Čína stále používa tento zastaralý normovaný testovací cyklus) spomedzi všetkých čínskych elektromobilov.

Nádejné porovnanie „na papieri“

Xpeng P7 (RWD) s 81 kWh batériou, ktorý dorazí na čínsky trh tento štvrťrok, ponúkne dojazd 706 km (NEDC). Pre porovnanie, podľa MIIT zabezpečí Tesla Model 3 Long Range (zrejme RWD – v Číne sa vyrábala…) so 75 kWh batériou dojazd 668 km (NEDC). Podľa „optimistického“ cyklu NEDC majú teda spomínané elektromobily veľmi podobnú efektivitu, čo je pre model P7 výborná vizitka.

Obzvlášť, keď uvážime, že ide o väčšie vozidlo (dĺžka: 4 880 mm, rázvor: 2 998 mm), ktoré je svojimi rozmermi bližšie Modelu S ako Modelu 3, pričom základná verzia s dojazdom 706 km, výkonom 196 kW, krútiacim momentom 390 Nm a zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,7 sekundy, nie je ani v porovnaní s Modelom 3 LR žiadne „orezávatko“.

Test v reálnych podmienkach

Každopádne, dojazd v laboratórnych testoch NEDC je jedna vec a dojazd skutočných podmienkach druhá. Preto si priblížime výsledky prvého testu, ktorý vykonal portál Xchuxing. Ako sme uviedli hneď v nadpise, zaznamenaný bol pritom dojazd 567 km na jedno nabitie. Dôležité však je, za akých podmienok.

Okolitá teplota počas testu bola 22 °C, pričom vo vozidle bolo 24 °C pri „automatickom režime“ (zrejme v rámci HVAC). Jazdný režim bol nastavený na šetrný spôsob jazdy „ECO High KERS“, čo je škoda, keďže ten pravdepodobne obmedzil výkon vozidla. Na druhej strane, máme predstavu o tom, aký dojazd môže Xpeng P7 ponúknuť, keď sa zameriame na spotrebu.

Ďalším veľmi dôležitým aspektom bola trasa testovacej jazdy. Tá prebiehala v rámci mestských ciest a diaľnice, a to v pomere 70:30 (napr. po 364 „mestských“ km hlásil palubný systém zostatkový dojazd 277 km). Dá sa teda povedať, že testovacie podmienky nahrávali nízkej spotrebe, a teda aj dosiahnutiu vysokého dojazdu. Aj napriek tomu sa ale zdá, že model Xpeng P7 je nadpriemerne efektným elektromobilom, ktorý schová do vrecka množstvo elektrických vozidiel od renomovaných výrobcov.

Xpeng P7 dostane aj výkonnú verziu s výkonom 196 + 120 kW, krútiacim momentom 655 Nm, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 4,3 sekundy a pohonom oboch náprav (AWD). Cena oboch verzií sa bude v Číne pohybovať v rozmedzí 33 900 až 46 500 € (po prepočte).

Dočkáme sa aj v Európe?

Budeme veľmi zvedaví, či sa čínsky e-mobility startup Xpeng, ktorý sa podľa vlastných slov nechal inšpirovať Teslou a jej open-source patentmi, nepokúsi preniknúť aj do Európy. Zdá sa však, že má najskôr zálusk na trh v USA, keďže model P7 bol podľa Insideevs nedávno schválený na testovanie po tamojších cestných komunikáciách.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
„Extrémny“ elektrický sedan Lucid Air by mal prekonať aj dojazd Tesly Model S
Čínske e-SUV Aiways U5 dostalo európske špecifikácie. Na trh príde v lete
Elektrický obytný tuk-tuk z „Aliexpressu“ stojí menej ako 5 000 $

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Jeden komentár

Pridajte komentár