Španielske zastúpenie značky Kia zakázalo dílerom predaj elektromobilov a hybridov

4

List od riaditeľa plánovania a logistiky automobilky Kia Španielsko odhaľuje, že španielske zastúpenie kórejskej značky zakázalo svojim dílerom predaj elektromobilov a plug-in hybridov. Čo je za tým?

Javier Casado, riaditeľa plánovania a logistiky automobilky Kia Španielsko, v spomínanom liste vyzval predajcov vozidiel značky Kia, aby odložili fakturáciu a oddialili registráciu elektrických a plug-in vozidiel, a to od 1. októbra. Ide o nevyhnutné povinnosti, ktoré je nutné dodržať bez výnimky. Tieto obmedzenia prestanú platiť 1. januára 2020, informuje T&E.

Zrejme žiadna náhoda

A tento dátum nie je zrejme náhodný. Veď od začiatku budúceho roka vstupuje v do platnosti nová prísnejšia emisná norma. T&E pritom uvádza, že ide o dôkaz toho, že automobilky odďaľujú predaj eko-automobilov, až kým nezačnú platiť nové emisné normy, pričom sa snažia maximalizovať zisky z predaja spaľovacích SUV. „Zároveň však plačú, že nie je dopyt po e-autách,“ hovorí Julia Poliscan z T&E.

My dodávame, že toto „opatrenie“ môže mať tiež súvis s nedostatočnou ponukou týchto vozidiel v dôsledku nedostatku batérií pre elektromobily a plug-in hybridy značky, čo nedávno potvrdil šéf Kia Europe, Emilio Herrera. Príčinou má byť podcenenie dopytu po elektrifikovaných vozidlách a objednávka nepostačujúceho množstva batérií od dodávateľov. Herrera pritom dodal, že v mnohých krajinách už boli vypredané elektrické modely, ktoré im boli pridelené pre tento rok.

Díleri tak boli nútení predávať vozidlá určené pre rok 2020. A to by mohol byť pre Kiu problém z hľadiska plnenia budúcoročnej emisnej normy, keďže tieto elektromobily sa zrejme nebudú započítavať do flotily vozidiel pre rok 2020, a tým pádom nepomôžu pri znižovaní priemeru celkových emisií CO2.

V hre sú emisné kredity aj vysoké pokuty

Na tieto vozidlá sa pritom vzťahujú špeciálne emisné kredity, resp. tzv. „super-kredity“. Podmienkou je, aby ich emisie CO2 neprekračovali hodnotu 50 g na km. V rámci flotily, z ktorej sa počítajú priemerné emisie, sa potom takéto vozidlá počítajú za „dve“, čo prispieva k výraznejšiemu znižovaniu priemeru.

V hre je pritom naozaj veľa. Veď pokuta za nedodržanie novej emisnej normy, ktorá začne platiť od budúceho roka, predstavuje 95 € za 1 gram pre každé vozidlo, ktoré prekročí stanovenú hodnotu. Na nasledujúcom grafe si môžete pozrieť, aké pokuty by hrozili automobilkám, keby dosiahli emisie ich vozové parku rovnaké hodnoty ako v roku 2018.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na Slovensku by sa mohli vyrábať ďalšie elektrické modely KIA a elektromotory
Kia chce premeniť model Picanto na cenovo dostupný elektromobil
Emisná stratégia EÚ môže oddialiť nástup elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. Načo chodiť po informácie do Španielska?
    Na Slovensku nie je známy žiaden podobný zákaz od žiadneho miestneho „Javier Casado“, ale auto do zásuvky značky KIA momentálne proste nekúpite. Vybavené.
    Hyundai – nech sa páči, dodacia lehota cca 3/4 roka.
    Nissan Leaf – taktiež nech sa páči, dodacia lehota cca 3/4 roka.
    Je vôbec reálna šanca kúpiť na Slovensku skladové EV alebo PHEV? Alebo je to fakt zasekané špekuláciami výrobcov? Prípadne nedostatkom batérií?

  2. Nic nove , je bezne ze sa na nove auto caka od 3 do 12 mesiacov. To plati pre benzinove aj dieslove motory. Preco by to malo byt ine pri EV?

Pridajte komentár