Fiat avizuje cenovo dostupné elektromobily najnižších tried. Vrátane „e-Pandy“ či SUV derivátu

7

Na európskom trhu chýbajú menšie cenovo dostupné elektromobily, čo by mohla pomôcť vyriešiť aj automobilka Fiat, ktorá bola špecialistom na malé autá. Tá totiž avizuje rad takýchto elektrických vozidiel, ktoré budú vychádzať z konceptu Centoventi.

Zdá sa, že jednoduchý malý elektrický crossover Dacia Spring žne úspech vďaka tomu, že je cenovo najdostupnejším elektromobilom kategórie M1 na európskom trhu. To však neznamená, že je lacný. Je tu pritom stále obrovský trhový priestor. Ten môže z časti vyplniť Volkswagen e-up, ktorý sa vráti do ponuky. Jeho avizovaná cena však nie je taká, akú by si zrejme želala väčšina. No a ani čínske automobilky sa zatiaľ do Európy nehrnú so svojimi „lacnými“ elektromobilmi.

Na obzore je však nová nádej v podobe elektromobilov, ktoré budú vychádzať či nadväzovať na koncept Fiat Centoventi, ktorý bol predstavený ešte v roku 2019. Ako totiž informuje Autoexpress po rozhovore so šéfom Fiatu Olivierom Francoisom, „Fiat plánuje sériu vozidiel založených na koncepte Centoventi – vrátane nového kompaktného „Panda SUV“.“

Francois sa pritom v nedávnej minulosti vyjadril, že malý mestský elektromobil založený na koncepte Fiat Centoventi pôjde opačnou cestou ako model 500, ktorý patrí do rovnakého segmentu z hľadiska veľkosti. „Päťstovka“ je skôr prémiové vozidlo zamerané na štýl, Centoventi je zas auto na spôsob modelu Panda, zamerané na cenovú dostupnosť.

„Ofenzíva dostupných e-áut“

No a aktuálne sa dozvedáme, že Fiat plánuje produktovú ofenzívu v rámci „dostupnej elektrifikácie“ a že „séria modelov Panda“ sa stane jedným z dvoch kľúčových pilierov značky. Tieto elektromobily okrem orientácie na cenovú dostupnosť majú byť zamerané aj na praktickosť.

Prvým modelom bude robustné hranaté mestské vozidlo. To budú nasledovať jeden až dva „zväčšené“ modely. Spomínajú sa pritom aj mená a prívlastky ako Panda, Punto a kompaktné SUV. A SUV má prísť na trh do roku 2023.

Šéf Fiatu tiež povedal, že chce pokryť segmenty „A, B, B-SUV short a B-SUV long“. Vozidlá z týchto segmentov majú mať dĺžku 3,7 až 4,3 m. Talianska značka sa bude snažiť vyťažiť čo najviac z koncernových synergií.  Náklady na vývoj malých áut by sa pritom mohli v niektorých prípadoch znížiť údajne až o 3/4. Nuž, už aby „to“ tu bolo.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Aj Fiat oznámil, že sa stane čisto elektrickou značkou. Chce byť medzi prvými
Koncept budúceho „ľudového“ elektromobilu od Fiatu získal ocenenie
Nový elektrický Fiat 500 dostal lacnejšie verzie a dvere navyše

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. Keď sa obzrieme do histórie, vidíme ako Fiat definoval cenovo dostupné autá s geniálnou konštrukciou. Ak to porovnáme s dnešnou katastrofálnou situáciou, zistíme že Wuling Hong Guang MINI EV a jeho deriváty sú modernou interpretáciou zaostalého skrachovaného Fiatu. Zároveň je to exemplárna výstraha pre ostatné EU automobilky. Pretože na horných poschodiach Titaniku sa stále veselo tancuje.

    A popiera realita…

  2. Presun vrchom z BA do HE. Bateria Tesly pred Ruzomberkom bola na 27%. Nabijanie a nutena zastavka v LM stav 16%. Spotreba v realnej premavke na dialnici pri 135-140km/h a teplote -7 bola 31kwh/100km podla Tesly. Nabite na rychlochargeri za 0,39/kwh. T.j 12€/100km. Elektroauto na dialnici je nezmysel. Takisto ludia v panelakoch si po zavedeni elektroaut nebudu moct dovolit auta koli nabijaniu.

    • No neviem. Je to akési zamotané. Aj veľký Rus čaká na chybu západu. Čína si medlí ruky a my v SR stále čakáme na tie ľudové ceny e-aut

    • E-auto na diaľnici je nezmysel pre vás, iní veselo jazdia. A technológie batérií doslova letia dopredu, bude to už len lepšie. A ľudia v panelákoch si budú môcť zaobstarať e-mobily s výmenou batérie za 1 minútu. Majitelia spaľovákov ešte budú závidieť.

    • Cimo, bud nevies jazdit, alebo pocitat..pripadne obe. Suoercharger predava kWh za 22 centov a realne priemerny soferi maju na diaknici pri -7 spotrebu 27kWh/100km, co teda znamena 5.96 eur na 100km, co je dokonca menej ako pri dieseli, do ktoreho navyse treba liat ad blue, olej a modlit sa, aby nebolo treba menit filter DPF za 1000-2000 eur kazdych 30k km.
      Navyse, ak nie si eu kamionista, tak po dialnici ako priemerny europan najazdis max 50% km. Zvysok teda minimalne 50% ciest stoji elektrina niekde medzi 2-3 eurami na 100km.

Pridajte komentár