Žiadaný VW e-up sa vracia do predaja, VW ID.3 má prejsť faceliftom

5

Malému mestskému elektromobilu VW e-up sa darí, aj keď dávno nie je v ponuke predajcov. To sa však čoskoro zmení. A zmení sa zrejme aj VW ID.3, ktorý má prejsť faceliftom.

Mnohých sklamalo, že Volkswagen e-up, ako aj jeho súrodenci Škoda Citigoe iV a Seat Mii Electric boli stiahnutí z predaja v priebehu roka 2020. Išlo totiž v podstate o jediný vtedajší cenovo dostupnejší elektromobil kategórie M1 na európskom trhu.

Po jeho stiahnutí z predaja sa objavili rôzne informácie či špekulácie. Hovorilo sa napr., že koncern VW nezabezpečil dostatok batérií, že prednosť dostali nové elektrické modely s vyššími maržami alebo že na každom vozidle VW prerábal, ale oplatilo sa mu predať určitý počet áut, pretože sa tým znížili priemerné flotilové emisie, čím sa vyhol plateniu vyšších pokút vyplývajúcich z neplnenia emisným noriem.

No a aktuálne sa objavili informácie ohľadom obnovenia predaja elektromobilu VW e-up, ktorý sa tešil pomerne veľkej priazni.

Web Golem zverejnil v tejto veci vyjadrenie automobilky Volkswagen. V ňom sa uvádza, že e-up bol stiahnutý z trhu dočasne, nakoľko sa kvôli vysokému dopytu dramaticky predĺžili dodacie lehoty. A aktuálne sa rozhodlo, že program objednávok bude opätovne spustený a ponuka modifikovaná.

Cena zrejme až tak nepoteší

VW e-up má byť možné objednať od polovice februára. A to v top verzii Style Plus za 26 500 €. To nie je zrovna najľudovejšia cena. Obzvlášť, keď napr. o triedu väčšie a praktickejšie elektrické hatchbacky s vyšším dojazdom od koncernu PSA, resp. už Stellantis, nie sú o moc drahšie. No a netreba zabúdať ani na podstatne lacnejšiu Daciu Spring.

Na začiatok si to VW zrejme môže dovoliť a časom snáď rozšíri ponuku o cenovo dostupnejšie verzie alebo pôjde s cenou dole. Vylúčiť zrejme nemožno ani to, že v Nemecku bude cena vyššia kvôli vysokým dotáciám. Aktuálne však nie je úplne jasné, či sa malý mestský elektromobil od VW dostane do predaja v rámci všetkých predchádzajúcich trhov.

Snáď sa dočkáme plnej produkčnej kapacity, čo by určite potešilo aj závod VW Bratislava, kde sa tento model vyrába zrejme doteraz. Veď za rok 2021 bol po Tesle Model 3 druhým najpredávanejším elektromobilov v Nemecku. To naznačuje naozaj vysoký počet objednávok ešte z roku 2020, ktoré sa zrejme vybavujú doteraz.

Facelift VW ID.3

Web Edison popri podobných informáciách o modeli e-up tiež uviedol, že Volkswagen ID.3 prejde v rámci modelového roku 2023 faceliftom. A to v dvoch etapách. Najskôr na jeseň tohto roka sa má modernizácie dočkať interiér, ktorý si mal vyslúžiť kritiku kvôli kvalite použitých materiálov. A pár mesiacov na to sa má facelift dotknúť aj exteriéru.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Volkswagen ID. Buzz sa blíži. Aké má mať parametre?
Novinka VW ID.5 ide do slovenského predpredaja. Spoznali sme pritom aj ceny
VW zrýchľuje nabíjanie niektorých elektromobilov a chystá obojsmerné nabíjanie, nové nabíjačky či Plug & Charge

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Oni si fakt koleduju o novy pruser tipu dieselgate.
    Uz v2020 bolo jasne, ze spekuluju a skode dovolili vyrobit extremne ziadanych citigoE len 1000ks, pricom cena v cz (kde nie su dotacie) bola 17000e, pricom rovnaky model u nas „vysiel“ za 20-21k, v nemecku dokonca 22k. Teda ceny navysene o exaktne sumy dotacii.
    Ako zazrakom sa im to prepieklo a nijak extra sa o tom uz nehovorilo. Potom, co „zahojili“ nutny pocet na vyhnutie sa pokute ukoncili aj predaj v eUp-u.
    Ono sa to z biznis pohladu naozaj zda byt velmi logickou strategiou, len neviem, ci by chceli o svojej „eko-firme“ dat takyto obraz verejnosti. Uprimne im prajem krach, aby sa uz nemuseli znova tzv.poucit a zacat odznova, ako to vsade hlasali po dieselgate.

    • A nerobi to snad kazdy? Oni na rozdiel od tych co mali jediny model sa mohli pri nedostatku baterii rozhodnut v ktorych modeloch ich zuzitkuju v ramci koncernu. Niesu charita aby museli ludom poskytovat lacne vozitka na ktorych udajne prerabali. Keby ich netlacili emisie, tak by ecitigo nevyrabali vobec a eUp podstatne menej. Ked ich predavali kvoli emisiam tak logicky sa snazili minimalizovat straty v krajinach s dotaciou maximalizaciou ceny.
      Ty by si to robil inak?

  2. Stále som sa nedozvedel na tomto blogu , KOĽKO sú súčasné dotácie na elektroautá v Nemecku a ostatných krajnách Európy ?? Prečo sa o tomto nenapíše samostatný článok , aby SLOVÁCI boli konečne v obraze a vedeli si urobiť vlastný názor na podmienky kúpy elektroauta v zahraničí . Sme členmi EU a mali by sme biť všeobecne informováný o prístupe ostatných krajín EU ku kúpe elektroauta ? Či to sú informácie NEVHODNÉ pre Slovákov, alebo lepšie povedané nepodstatné informácie pre Slovákov ? Som presvedčený,že Slovákov by to sed sakra zaujímalo !!

    • Na inom webe pisu ze dotacie v nemecku dokazu znizit cenu na 17 000 eur, takze ich dotacie budu 9-10tis.
      Nepodstatne pre Slovakov kedze ako cudzinec nedostanes ich dotaciu, snad len ako info o kolko mozno lacnejsie budu jazdenky o 2-3r.
      Skor nevhodna info lebo by sme len zavideli. 🙂
      U nas v 2020 tych 8000e boli slusne, ale zial len skor ako loteria nie narokovatelne pre kazdeho ako v Nemecku. 🙁

Pridajte komentár