Koncept budúceho „ľudového“ elektromobilu od Fiatu získal ocenenie

11

Fiat nám začiatkom roka sľúbil, že sa dočkáme „demokratického“ cenovo dostupného elektromobilu na báze konceptu Fiat Centoventi. Má ísť pritom o modernú obdobu modelu Panda. A spomínaný koncept medzičasom získal ocenenie „Najlepšie koncepčné vozidlo“.

Fiat vo svojej tlačovej správe informuje, že ich koncepčný elektromobil Centoventi zvíťazil v rámci ankety Car Design Awards 2019 v kategórii „Najlepšie koncepčné vozidlo“. Podľa poroty zloženej z 18 riaditeľov štylistických centier uznávaných výrobcov automobilov toto revolučné vozidlo „vyniká inovatívnou modulárnou koncepciou a výnimočným použitím farieb a materiálov“.

Táto vízia značky Fiat pre budúcu demokratickú a elektrickú mobilitu vychádza z viac než 120-ročnej histórie. Fiat Concept Centoventi je ako prázdne plátno, ktoré si každý zákazník namaľuje podľa svojej chute a svojich požiadaviek: Centoventi bol navrhnutý tak, aby mohol byť upraviteľný s maximálnou voľnosťou a fantáziou v zmysle farieb, konfigurácie interiéru, infotelematiky a dokonca aj z hľadiska dojazdu vďaka modulárnej architektúre batérií.

Fiat Centoventi predstavuje úplne radikálnu zmenu v prístupe v celom automobilovom priemysle. Ide o jednu z najsilnejších stránok tohto konceptu: už nemusíte čakať na kúpu nového vozidla a premýšľať, či už nastal čas na zmenu jeho konfigurácie. Centoventi stelesňuje filozofiu značky Fiat, a síce, že „menej znamená viac“, čo v praxi znamená, že z vozidla odstránime všetko, čo je zbytočné alebo zložité a voľbu komponentov necháme na fantázii a prianí zákazníka. Centoventi je minimalistické vozidlo a jeho podstata tkvie v extrémnej prispôsobiteľnosti, čo je neuveriteľne atraktívne.“

Program 4U

„Demokratický“ elektromobil je možné prostredníctvom programu „4U“ upraviť výberom zo 4 typov striech, 4 nárazníkov, 4 krytov kolies a 4 polepov karosérie. Príslušenstvo interiéru je plne zameniteľné a je možno ho inštalovať formou plug-and-play – počnúc prístrojovým panelom a úložnými kapsami a sedadlami a detskými sedačkami končiac – priamo zákazníkom. Karosériu vozidla je možné upraviť prostredníctvom polepov či inštaláciou rôznych nárazníkov a striech a vozidlo doslova obliecť podľa ročného obdobia alebo priania zákazníka.

Modulárny je tiež dojazd vozidla. Inovatívna architektúra umožňuje voliť počet batérií a tým aj dojazd, a to od 100 do 500 km. Centoventi tak ponúkne ideálny dojazd pre cesty po meste aj víkendové výlety k moru či na hory.

Dočkáme sa aj „sériovky“

Automobilka Fiat ešte v marci potvrdila, že sa dočkáme cenovo dostupného mestského elektromobilu, ktorý bude vychádzať z konceptu Fiat Centoventi. Ten bude akousi modernou obdobou modelu Panda.

Marketingový šéf koncernu FCA Olivier Francois pritom uviedol, že už pracujú na tom, aby sa toto vozidlo stalo skutočnosťou. Podľa neho predstavuje ďalší prístup k elektrifikácii. Model Fiat Centoventi má byť menej tradičné, minimalistické a „lacnejšie“ vozidlo.

Z ďalších Francoisových slov tiež vyplynulo, že vyrastie na rovnakej platforme ako nový Fiat 500. Teda na špecializovanej „e-platforme“, na ktorej vzniknú aj ďalšie koncernové elektrické modely. Budeme pritom veľmi zvedaví, čo všetko si produkčný model ponechá z oceneného konceptu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Na platformách od Tesly by mohli vyrásť aj elektromobily koncernu Fiat Chrysler
Nový Fiat 500e LP, alias „mestská Tesla“, je aj napriek vysokej cene takmer „vypredaný“
Fiat Chrysler kúpi od Tesly „emisné kredity“ za 1 800 miliónov €

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. a cenovka bude od 20 tisic € nie? Som fakt zvedavy ked panda zacina niekde na 9 tisic a to je uz prehistoricke vozidlo s bezpecnostou 0 hviezdiciek

  2. Podľa mňa to má veľmi blízko k dizajnovej jednotke od hondy. Takže je jedno, či to je pre niekoľkých čudo, pretože pre väčšinu to bude top. Rozhodne je to niečo nové, čo tu chýba popri tých všetkých VW- škoda-seatoch.. Mám pocit, že ani Kia sa od nich neodlišuje zvonka, a nebyť tých výrazných znakov, čo prišli do módy v posledných rokoch, nerozoznali by sme tie kópie už vôbec..
    Otázkou samozrejme ostávaju ceny tých možných variácií.. A už vetrím, že rozdiely v cene za verziu s baterkou na 250km a tou na 500km dojazdu budú násobné.. Ale dúfajme, že sa mýlim. Lebo Pandu za 40k kúpia naozaj len ti dizajnoví uchylové ;(

  3. To je malé auto pre trpazlíkov, stále čakám na jedno e-auto veľkosti Oktávie combi, bez predražujúcich asistentov v základe, len s povinnou bezpečnostnou výbavou za dostupnú cenu do 15 tis. €. To by rozbehlo e-mobilitu, nie tieto miniautá s maxicenou.

    • Nepotrebujem tri obrazovky s navigáciou a pripojením na všetko, čo má vo vesmíre internet, ja mám navi v mobile a to mi stačí, ak niekto takú výbavu chce, prosím, nech je na želanie, ale prečo nemôžem dostať v základe jeden jednoduchý emobil za dostupnú cenu?!

      • Lebo by tým priznali, že sa emobily dajú vyrobiť lacnejšie ako rakovinaky.. A to si jednoducho automobilky nemôžu dovoliť a tak si pekne medzisebou kartelovo dohodli túto anti-eko politiku. Smutné, že nikto im nič nemôže.. Teda snáď až na Elona.. Ale kto iný si to reálne môže dovoliť?

Pridajte komentár