Dacia Spring je cenovo najdostupnejší elektromobil kategórie M1 na európskom trhu. Cena však nemusí byť všetko, preto boli mnohí zvedaví, aký bude záujem o tento jednoduchý malý elektromobil, ktorý vychádza z „lacného“ spaľováku vyvinutého pre Indiu. No a automobilka Dacia nám aktuálne dáva odpoveď.
Niektoré modely či segmenty elektromobilov dosahujú už dnes v rámci niektorých aplikácií cenovú paritu s porovnateľnými spaľovacími vozidlami na úrovni celkových nákladov na vlastníctvo. A niektoré modely dokonca aj na úrovni obstarávacej ceny. V prípade Európy však ide hlavne o vyššie „prémiové“ segmenty s drahými autami.
Podiel elektromobilov najmä v rámci najväčších automobilových trhov utešene stúpa, na masové presadenie na globálnej úrovni však bude potrebné dosiahnuť, aby sa obstarávacie ceny elektromobilov min. výrazne priblížili cenám spaľovákov aj nižších masových segmentoch.
To sa v podstate už začína diať v rámci čínskeho trhu. V Európe si však zákazník vo všeobecnosti musí za elektromobil pri nákupe poriadne priplatiť. Preto by mal teoreticky potešiť každý model s nižšou cenovkou, pričom spomínaná „mestská“ Dacia Spring je cenovo najdostupnejším elektromobilom kategórie M1 na európskom trhu.
- Zdroj fotografie: Dacia
- Zdroj: Dacia
- Zdroj: Dacia
Nízka cena však väčšinou musí ísť na úkor niečoho, a tak boli mnohí zvedaví, ako sa bude dariť jednoduchému malému elektromobilu Dacia Spring (špecifikácie, výbava), ktorý „ani/zvlášť“ pri cene od 16 700 € zrovna neoslní napr. výkonom, vnútorným priestorom či výbavou a ktorý vychádza zo staršieho spaľovacieho modelu navrhnutého pre Indiu, Renault Kwid, ktorý na tamojšom trhu začína na cene cca 4 900 € po prepočte.
40 000 objednávok a ďalšie pribúdajú
No a aktuálne sme ohľadom záujmu o model Spring konečne múdrejší, pretože značka Dacia prostredníctvom svojej tlačovej správy uvádza, že „len za 8 mesiacov eviduje už cca 40 000 objednávok“. A to podľa vlastných slov považuje za úspech. Škoda len, že nezverejnila predajné plány či očakávania, aby sme to mohli porovnať.
Taktiež sa dozvedáme, že od júla si elektromobil Dacia Spring objedná v priemere 5 000 zákazníkov mesačne. Dodávky vozidiel zákazníkom boli spustené minulý mesiac, pričom bolo doteraz dodaných okolo 15 000 ks.
Ktovie, aké by boli spomínané čísla, keby sa v Číne vyrábaná Dacia Spring dokázala cenou priblížiť k svojim v podstate jednovaječným súrodencom, ktorý sa na čínskom trhu predávajú ako Renault City K-ZE, Venucia e30 či pod značkou Dongfeng za sumu nie o moc vyššiu, ako je polovica ceny modelu Spring v Európe.
- Zdroj: Dacia
- Zdroj: Dacia
- Zdroj: Dacia
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia Spring bola otestovaná prvými novinármi, vrátane dojazdu a nabíjania
„Lacnú“ elektrickú Daciu Spring vyskúšal aj Insideevs. Čo na ňu hovorí?
Priemerná cena elektromobilu klesla v Číne na polovicu, v Európe naopak značne stúpla
10 komentárov
17 ooo ecok za auticko na beterky….ked bude minus 20 , pohne sa z miesta ?
Jasne ze sa pohne bez problemov na rozdiel od dieslaku, ktoremu zamrzne nafta, alebo 12V bateria neroztoci starter pri -20C. 🙂
Elektromotoru je mraz ukradnuty akurat sa znizi dojazd o dakych 25-305% vplyvom chladu na bateriu. S EV v zime je prave ovela prijemnejia jazda, lebo sa da vyhriat a okna rozmrazit na dlalku cez apku a aj ked nie, tak po starte hned kuri, pretoze kurenie nemusi cakat na teplo od nahriateho motora.
Jazda po celej noci vymrznutym elektromobilom pri -36 stupnov celzia
„…outube.com/watch?v=capOgUHPz9Q…“
Hej.. ale to nie je dacia… Ju by to zabilo pravdepodobne.
Nuž európske automobilky budú tvrdo potrestané za svoje zaostávanie a ignorovanie LFP batérií. Vo všetkých západných automobilkách spustili alarm a vypadá to na poriadny chaos a bordel.
Len pre porovnanie, BYD zvýšil za rok produkciu new energy cars o 300%. Behom dvoch rokov prešiel takou extrémnou konverziou výroby, že budúci rok budú ICE tvoriť možno iba 10% predaja! A teraz si to porovnajme so slimačím tempom v Európe a následným dopadom…
Pán Boh s nami a zlé preč!
Čínske ceny sú dané čínskymi platmi, pracovnou dobou a zdravotným a sociálnym zabezpečením. Do EÚ by sa mali dovážať iba výrobky, vyrobené za rovnakých nákladov na prácu a sociálne zabezpečenie, ako sú v EÚ, lebo inak čoskoro nebude v EÚ práca ani sociálne zabezpečenie a napokon možno nebude ani samotná EÚ.
EU má hlinené nohy,jasne sa to prejavuje aj v produkcii EV
Svet má hlinené nohy.
Inak pikoška… Vedeli ste, že Dacia Spring má síce elektricky nastavitelné spätné zrkadlá, ale bez vyhrievania??? Radšej by som mal vyhrievanie a manuálne nastavenie zrkadiel!!!!