Fiat ponúkne aj „lacný“ mestský elektromobil – opak novej „500-vky“

7

Automobilka Fiat potvrdila, že sa dočkáme aj cenovo dostupného mestského elektromobilu, ktorý vznikne na základoch konceptu Fiat Centoventi. Ten bude akousi modernou obdobou modelu Panda.

Talianska automobilka predstavila pred pár dňami novú generáciu modelu Fiat 500, ktorá bude dostupná len ako elektromobil. Marketingový šéf koncernu FCA Olivier Francois ešte minulý rok na adresu tohto modelu povedal, že „prémiovosť je cesta, ktorou sa vydajú v prípade modelu 500.“

A to potvrdila aj nedávno zverejnená cenovka úvodnej limitovanej série, ktorá sa vyšplhala až na „prémiových“ 37 900 € (vrátane wallboxu). Ani v prípade bežných verzií pritom nemôžeme očakávať „ľudové“ ceny. Také by však mal ponúknuť ďalší mestský elektromobil zo stajne Fiat – model Centoventi.

Francois aktuálne pre Autoexpress potvrdil, že už pracujú na tom, aby sa toto vozidlo stalo skutočnosťou. Podľa neho predstavuje ďalší prístup k elektrifikácii. Model Fiat Centoventi má byť menej tradičné, minimalistické a lacnejšie vozidlo, ktoré bude inšpirované modelom Panda.

Z ďalších slov marketingového šéfa koncernu FCA vyplýva, že vyrastie na rovnakej platforme ako nový Fiat 500. Teda na špecializovanej „e-platforme“, na ktorej vzniknú aj ďalšie koncernové elektrické modely.

Zachová si modularitu konceptu?

Fiat v rámci predstavenia konceptu Centoventi uviedol, že sa bude štandardne vyrábať s batériou, ktorá zabezpečí dojazd 100 km. Táto základná verzia mala byť určená pre tých, ktorí nepotrebujú väčší dojazd, pričom si nebudú musieť zbytočne priplácať za dojazd, ktorý nevyužijú.

Batériovú platformu v podlahe konceptu malo byť možné dodatočne rozšíriť až o 3 rovnaké batériové moduly. Takže zákazník by teoreticky mohol mať na výber dojazd okolo 100, 200, 300 či 400 km. A ak by sa 400 km málilo, ďalší „100 km“ modul mohol byť doplnený pod sedadlo. Ten mal byť pritom jednoducho vyberateľný a nabíjateľný mimo vozidla.

Nuž sme veľmi zvedaví, či si sériový model zachová takúto, resp. podobnú modularitu. Francoisove slová o menej tradičnom vozidle by mohli naznačovať, že to nemusí byť úplne vylúčené. Vzhľadom na využitie vozidla by zrejme postačil rozsah 1 až 3 batériových modulov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Citroen predstavil elektromobil za 6 000 €. Na trh príde v júni
Dacia ukázala svoj prvý elektromobil. Má byť najlacnejším na európskom trhu
Renault predstavil elektrické Twingo. Batéria a nabíjanie naznačujú nízku cenu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

Pridajte komentár