VW, Porsche, Mercedes či BMW sťahujú z predaja svoje plug-in hybridy

0

Prechod na novú presnejšie normu WLTP pre meranie spotreby a dojazdu vozidiel prináša veľa problémov pre európsky automobilový priemysel aj zákazníkov. Dôsledkom toho pozastavujú automobilky ako Volkswagen, Porsche, Mercedes-Benz či BMW predaj svojich plug-in hybridných modelov.

NEDC (New European Driving Cycle) je staručká „laboratórna“ norma, ktorá umožňovala automobilkám dosahovanie dobrých až výborných hodnôt spotreby či dojazdu. To však platilo v drvivej väčšine prípadov len na papieri. Nová norma WLTP (World Harmonized Light Vehicles Test Procedure) sa snaží eliminovať možnosti manipulovania výsledkov a chce priniesť hodnoty, ktoré sú blízke praxi. Tá nadobudla svoju účinnosť v EÚ minulý mesiac.

Aj keď sa ukazuje, že ani WLTP nie je úplne presná, v porovnaní s NEDC prináša určite presnejší odhad možnej spotreby či dojazdu vozidiel v skutočnej prevádzke. Dochádza tak k úprave spotreby vozidiel smerom nahor a ich dojazdu smerom nadol. Tzn, že stúpajú aj priemerné emisie vozidiel. A to prináša množstvo problémov.

Vplyv na dotácie plug-in hybridov

Vyššie priemerné emisie znamenajú, že mnohí európski zákazníci stratia nárok na dotácie, daňové úľavy či iné výhody súvisiace s kúpou plug-in hybridu. A to napríklad v Česku či Nemecku. Tamojšie legislatívy totiž hovoria, že dotácie či výhody sa vzťahujú len na hybridné vozidlá, ktoré dosahujú priemerné emisie CO2 nižšie ako 50 g/km. A práve cyklus WLTP spôsobil to, že v prípade mnohých plug-in hybridných modelov došlo k prekročeniu tohto limitu.

vw porsche mercedes bmw plug-in hybridy

Predpokladaný nárast priemerných emisií CO2 pri prechode z NEDC na WLTP. Zdroj: JATO

Problémy pre automobilky

Pre výrobcov týchto automobilov to môže znamenať pokles záujmu, a teda aj ziskov, dôsledkom čoho sa im nemusí vyplatiť ich výroba. Rovnako tak stúpnu priemerné emisie ich modelového portfólia. Tým môže dôjsť k prekročeniu emisných limitov, a teda k finančným sankciám.

Modely stiahnuté z predaja

Podľa Matthiasa Schmidta, analytika spoločnosti AID, budú musieť automobilky použiť v mnohých svojich plug-in hybridných modeloch väčšie batérie, aby sa im podarilo dosiahnuť priemerné hodnoty emisií CO2 pod úrovňou 50 g/km. A práve z tohto dôvodu sťahuje množstvo výrobcov svoje PHEV modely z predaja. A to:

  • Volkswagen –  modely Passat GTE a Golf GTE. Oba modely sa vrátia do predaja v júli 2019. Volkswagen Passat GTE už v rámci novej generácie.
  • Porsche – modely Panamera E-Hybrid a Cayenne E-Hybrid. Výrobca nebude prijímať objednávky, kým nebudú vozidlá prestavané.
  • Mercedes-Benz – aktuálne sa nie je možné objednať žiadny plug-in hybridný model. V priebehu 2 mesiacov majú byť dostupné modely triedy S a E. Trieda C nebude dostupná do budúceho roka.
  • BMW – pracuje na „prepnutí“ svojich plug-in hybridných modelov na normu WLTP. Model 530e by mal dosahovať emisie CO2 pod 50 g/km. Rovnako tak aj X5 xDrive 45e, ktorý príde na trh neskôr. Objednať je možné aj iné modely, napr. 225xe, ktoré nespĺňajú limit. Ich dodávky sú však otázne.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
E-autám od VW, Audi a Porsche hrozí zvolávacia akcia kvôli jedovatému kadmiu
EÚ chce podporiť elektromobilitu novými emisnými cieľmi a zákazom spaľovákov
Čo prinesie nový “Akčný plán rozvoja elektromobility v Slovenskej republike”?

Zdroj: AutoNews, titulná (ilustračná) fotografia: GoUltra

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

Pridajte komentár