Ruské ministerstvo priemyslu a obchodu informuje, že ruská spoločnosť Zetta LLC rokuje v súvislosti s jej „lacným“ mestským elektromobilom Zetta CM1 (City Module 1) so slovenskou spoločnosťou Beta-Car. Tá ho pritom môže priniesť nielen na slovenský, ale aj iné európske trhy. V hre je aj výroba v SR.
Čoraz častejšie sa začínajú objavovať malé cenovo dostupné elektromobily. Tie však nie sú dostupné v našich končinách. To by sa však mohlo zmeniť. A to vďaka 2-miestnemu elektromobilu Zetta CM1, ktorého cena na ruskom trhu bude začínať v prepočte na sume 5 000 € (450 000 rubľov). Do výroby sa má dostať ešte tento rok.
Ruský elektromobil s pôvodným označením Zetta City Module 1 podľa skorších správ disponoval rozmermi 3,04 m x 1,60 m x 1,60 m (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2,00 m. Pre porovnanie, Smart Fortwo ponúka 2 695/1 663/1 555/1 872 mm a Smart Forfour 3 495/1 665 /1 554/2 492 mm.
Dva elektromotory integrované do predných kolies majú poskytnúť menovitý výkon 34,4 kW, resp. špičkový 72,4 kW a zabezpečia maximálnu rýchlosť 120 km/h. Krútiaci moment má dosahovať 30 Nm na 1 kg váhy motora. Batériu na úrovni bloku (bat. články sú dovážané z Číny) a systém manažmentu si vyvinula Zetta sama.
- Zdroj fotografie: Zetta
- Zdroj: Zetta
- Zdroj: Zetta
Rusi sľubujú extrémnu účinnosť, veď 10 kWh batéria sa má postarať o dojazd 200 km v režime Eco (metodiku testovania nepoznáme).
Rokovania so Slovákmi
Rokovania ohľadom možného príchodu spoločnosti Zetta na Slovensko sa okrem oboch zainteresovaných spoločností – Zetta LLC a Beta-Car s.r.o. zúčastnil aj obchodný zástupca Ruskej federácie v SR Sergey Stupar, informuje Ruské ministerstvo priemyslu a obchodu.
Diskutovalo sa pritom o možnej spolupráci v rámci dodávok ruských elektromobilov na slovenský trh. Slovenská spoločnosť Beta-Car v tejto súvislosti vystupuje ako možný distribútor a zástupca značky Zetta v SR. Beta-Car má byť podľa popisu „jedným z lídrov na trhu v oblasti kompletného servisu, údržby a outsourcingu vysokozdvižných vozíkov a elektrických vozidiel na Slovensku.“ A disponuje vlastným servisným oddelením pre batérie a nabíjačky.
Slováci tiež „ponúkli pomoc ohľadom certifikácie produktov Zetta LLC pre slovenský a európsky trh a v budúcnosti možnú montážnu výroby ruských elektromobilov na území Slovenskej republiky,“ dodáva ruské ministerstvo.
V rámci spomínaného stretnutia bol vypracovaný aj plán ďalšieho postupu. Obe strany sa dohodli na výmene technických informácií, premyslení potenciálnej dealerskej zmluvy a vzájomnej návšteve svojich spoločností.
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejší 4-kolesový elektromobil na svete? Zrejme Changli Nemeca
Mestský elektromobil Citroën Ami s cenou od 6 900 € je už v predaji
Tento super-lacný elektromobil je čínsky predajný trhák. Predbehol aj Teslu
5 komentárov
No to by sme sa v Európe fakt „blysli“. S takouto šikovnou „nákupnou taškou na kolesách“ by nám to trhali z rúk!
Teda ak by sa z uvedenej ceny náhodou nestal niekoľkonásobok tejto uvedenej ceny, všakže…!
Také auto sa na Slovensku malo produkovat uz min 10 rokov,ak by to niekto nebrzdil.
ani minutu by som nevahal a idem do toho !!!
nedovolia to…
Veľkí (s)hráči veru také nepovolia.. lebo sami take uz mohli robit 10rokov, ale kto by im potom kupoval vsetky tie ich Golfy za 30k ? Je to proste nechutna strategia, ktorej ide jedine o zisky. Esteze sa tu objavil nejaky Elon, inak by sme snad jazdili v rakovinakoch este 300rokov, kym by sme vsetci nevymreli ;( a ostali by len 4 „manageri“ a niekolko burzovych „expertov“, ktori by nasledne pomreli do 4 tyzdnov s podvyzivy :O