Ruský elektromobil Zetta za 5 000 € by sa mohol predávať a vyrábať v SR

5

Ruské ministerstvo priemyslu a obchodu informuje, že ruská spoločnosť Zetta LLC rokuje v súvislosti s jej „lacnýmmestským elektromobilom Zetta CM1 (City Module 1) so slovenskou spoločnosťou Beta-Car. Tá ho pritom môže priniesť nielen na slovenský, ale aj iné európske trhy. V hre je aj výroba v SR.

Čoraz častejšie sa začínajú objavovať malé cenovo dostupné elektromobily. Tie však nie sú dostupné v našich končinách. To by sa však mohlo zmeniť. A to vďaka 2-miestnemu elektromobilu Zetta CM1, ktorého cena na ruskom trhu bude začínať v prepočte na sume 5 000 € (450 000 rubľov). Do výroby sa má dostať ešte tento rok.

Ruský elektromobil s pôvodným označením Zetta City Module 1 podľa skorších správ disponoval rozmermi 3,04 m x 1,60 m x 1,60 m (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2,00 m. Pre porovnanie, Smart Fortwo ponúka 2 695/1 663/1 555/1 872 mm a Smart Forfour 3 495/1 665 /1 554/2 492 mm.

Dva elektromotory integrované do predných kolies majú poskytnúť menovitý výkon 34,4 kW, resp. špičkový 72,4 kW a zabezpečia maximálnu rýchlosť 120 km/h. Krútiaci moment má dosahovať 30 Nm na 1 kg váhy motora. Batériu na úrovni bloku (bat. články sú dovážané z Číny) a systém manažmentu si vyvinula Zetta sama.

Rusi sľubujú extrémnu účinnosť, veď 10 kWh batéria sa má postarať o dojazd 200 km v režime Eco (metodiku testovania nepoznáme).

Rokovania so Slovákmi

Rokovania ohľadom možného príchodu spoločnosti Zetta na Slovensko sa okrem oboch zainteresovaných spoločností – Zetta LLC a Beta-Car s.r.o. zúčastnil aj obchodný zástupca Ruskej federácie v SR Sergey Stupar, informuje Ruské ministerstvo priemyslu a obchodu.

Diskutovalo sa pritom o možnej spolupráci v rámci dodávok ruských elektromobilov na slovenský trh. Slovenská spoločnosť Beta-Car v tejto súvislosti vystupuje ako možný distribútor a zástupca značky Zetta v SR. Beta-Car má byť podľa popisu „jedným z lídrov na trhu v oblasti kompletného servisu, údržby a outsourcingu vysokozdvižných vozíkov a elektrických vozidiel na Slovensku.“ A disponuje vlastným servisným oddelením pre batérie a nabíjačky.

Slováci tiež „ponúkli pomoc ohľadom certifikácie produktov Zetta LLC pre slovenský a európsky trh a v budúcnosti možnú montážnu výroby ruských elektromobilov na území Slovenskej republiky,“ dodáva ruské ministerstvo.

V rámci spomínaného stretnutia bol vypracovaný aj plán ďalšieho postupu. Obe strany sa dohodli na výmene technických informácií, premyslení potenciálnej dealerskej zmluvy a vzájomnej návšteve svojich spoločností.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Najlacnejší 4-kolesový elektromobil na svete? Zrejme Changli Nemeca
Mestský elektromobil Citroën Ami s cenou od 6 900 € je už v predaji
Tento super-lacný elektromobil je čínsky predajný trhák. Predbehol aj Teslu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. No to by sme sa v Európe fakt „blysli“. S takouto šikovnou „nákupnou taškou na kolesách“ by nám to trhali z rúk!
    Teda ak by sa z uvedenej ceny náhodou nestal niekoľkonásobok tejto uvedenej ceny, všakže…!

  2. Veľkí (s)hráči veru také nepovolia.. lebo sami take uz mohli robit 10rokov, ale kto by im potom kupoval vsetky tie ich Golfy za 30k ? Je to proste nechutna strategia, ktorej ide jedine o zisky. Esteze sa tu objavil nejaky Elon, inak by sme snad jazdili v rakovinakoch este 300rokov, kym by sme vsetci nevymreli ;( a ostali by len 4 „manageri“ a niekolko burzovych „expertov“, ktori by nasledne pomreli do 4 tyzdnov s podvyzivy :O

Pridajte komentár