Rusi chcú už čoskoro ponúknuť najlacnejší elektromobil na svete

3

Ruský startup spustí ešte tento rok výrobu 4-miestneho metského elektromobilu s názvom Zetta City Module 1. Ten by sa pritom mohol stať najlacnejším elektromobilom na svete. Čo všetko ponúkne a za koľko?

Zdá sa, že sa opäť roztrhlo vrece s elektromobilmi od startupov. Ďalším dôkazom je ruský model Zetta City Module 1. Nemala by to byť pritom žiadna „rýchlokvaška“, nakoľko jeho prototyp uzrel svetlo sveta najneskôr v roku 2017.

Ruský elektromobil od spoločnosti Zetta disponuje rozmermi 3,04 m x 1,60 m x 1,60 m (dĺžka x šírka x výška) a rázvorom 2,00 m. Pre porovnanie, Smart Fortwo ponúka 2 695/1 663/1 555/1 872 mm a Smart Forfour 3 495/1 665 /1 554/2 492 mm.  V tomto kontexte sa zdá, že zadný rad sedadiel bude len „núdzový“, resp. vhodný len pre malé deti.

Motory integrované do kolies

O pohon sa budú starať indukčné motory integrované do kolies. Šéf spoločnosti Denis Schurovsky pritom uvádza, že tento typ motora je vhodný na danú aplikáciu, pretože dokáže odolať chemikáliám, prachu či vode, a to ako v lete, tak aj v zime.

Všetky 4 elektromotory sú napojené na systém, ktorý „simuluje“ elektrické ABS a ESP, pričom má zabezpečiť aj vysokú mieru rekuperácie energie. Dodáva, že elektromotory majú vysoký krútiaci moment, a to 30 Nm na kg. Čo sa týka systémového výkonu, ten by mal dosahovať menovitých 34,4 kW a špičkových 72,4 kW.

„Vlastná batéria“

Spoločnosť Zetta uvádza, že si vyvinula vlastnú batériu (na úrovni „balenia“) a systém manažmentu batérie. „Umožnilo nám nám to znížiť čas nabíjania o 30 %, a to vďaka minimalizácie doby vyrovnávania,“ hovorí Schurovsky. Za koľko sa elektromobil nabije, však neuvádza. Známy je však čiastkový údaj o dojazde, a to 200 km v režime Eco.

Cena a dostupnosť

Portál Insideevs uvádza, že jedným z najlacnejších elektromobilov na svete mal byť model Renault K-ZE. Napokon však v Číne vyjde na 12 700 $. A to je podstatne viac ako v prípade „Číňana“ Ora R1 (cca 8 300 $). No a túto zaujímavú cenovku sa chystá pomerne výrazne pokoriť Zetta City Module 1. Veď má stáť len 7 000 $.

zetta city module 1

Zdroj: Zetta

Nuž, uvidíme. 4-miestny mestský elektromobil má byť podľa Schurovského odhalený v novembri, pričom do výroby sa má dostať o mesiac neskôr.

Zdroj: Insideevs

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Fínsky elektromobil s unikátnym pohonným systémom a dojazdom až 1 000 km
Prvý mexický elektromobil sa chystá do výroby. Má stáť 18 000 $
Nóri chystajú vlastný elektromobil. Mohol by konkurovať Tesle

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

3 komentáre

  1. Malé mestské elektomobily tu už raz boli! Th!nk City – https://www.youtube.com/watch?v=ncmgPvj7vX0
    Škoda, že skrachovali. Ľúbil sa mi dizajn aj parametre.
    Th!nk City boli ale drahšie ako spomínané budúce plánované Renault K-ZE alebo čínsky Ora R1.

    Tento Ruský Zetta City by mal byť výnimočný práve tými unikátnymi 4-mi elektoro-motormi zabudovanými v kolesách. Skutočná 4-kolka. Iné malé mestské elektomobily majú 1 elektoro-motor a ešte na DC jednosmerný prúd. Tieto 4 elektoro-motormi sú na AC striedavý prúd a bez akýchkoľvek pevných zemských magnetov.

  2. Chapem, ze ide o mestsky elektromobil, ale ak chcem cestovat mimo mesto a nedajboze s nejakou batozinou, mam si kuput dalsie auto? Je to neekonomicke. A kde budem parkovat 2 auta? Kedy si konecne vyrobcovia uvedomia, ze ludia potrebuju jedno auto „rodinnych“ rozmerov aj do prace, do mesta, na vikendy aj dovolenku. Pokial toto nie je vyrobca schopny ponuknut, neuspeje na trhu.

    • Súhlas S Daliborom. Všetko je o kompromisoch. Buď som milionár a jazdím na 10 autách, alebo treba spraviť kompromis s vlastním vozovým parkom či funkciami e-automobilu a prevádzkovať trebárs len plugin hybrid.

Pridajte komentár