Čínsky elektrický „hit“ za 3 600+ € bol podrobený testu. Aký je?

9

Zrejme najmenší 4-mietny elektromobil na svete, Wuling Hong Guang MINI EV, ktorý je výsledkom spolupráce čínskej automobilky SAIC a amerického koncernu GM, sa stal hneď po uvedení na čínsky trh obrovským hitom. A to zrejme najmä kvôli naozaj nízkej cene. Zodpovedá tomu aj kvalita vozidla?

V prvý celý mesiac (8/2020), čo bol Wuling Hong Guang MINI EV v predaji, sa predalo v rámci čínskeho trhu okolo 15 000 ks. Tým sa táto novinka stala najpredávanejším elektromobilom na tamojšom trhu. Porazila pritom aj dovtedajší bestseller, Teslu Model 3 (11 800 ks).

Čo sa týka špecifikácií, mini-elektromobil meria na dĺžku 2 917 mm, na šírku 1 493 mm a na výšku 1 621 mm. Dĺžka rázvoru sa zastavila na hodnote 1 940 mm. Zadná lavica sa dá sklopiť, čím vznikne batožinový priestor s objemom 741 l (v prípade využitia celého priestoru – až po strop).

Na jeho pohon má vystačiť elektromotor s výkonom 13 kW a krútiacim momentom 85 Nm, ktorý zabezpečí maximálnu rýchlosť 100 km/h. Vybrať si bude možné z dvoch kapacitne odlišných batérií. Tá základná ponúka 9,2 kWh a zabezpečí dojazd 120 km (NEDC). Vyššia disponuje kapacitou 13 kWh a postará sa o dojazd 170 km (NEDC).

Cena modelu Wuling Hong Guang MINI EV sa pohybuje v rozmedzí 3 600 až 4 900 € (po prepočte). Malo by ísť pritom o cenu bez tamojších „hlavných“ štátnych dotácií, keďže tie sa po novom vzťahujú zrejme len na vozidlá s dojazdom vyšším ako 300 km (NEDC).

Aký je?

No a čo hovorí na tento model recenzent z Youtube kanála Wheelsboy? V skratke v podstate to, že nízka cena vozidla sa prejavila v podstate na všetkom, píše Insideevs. Neprekvapí, že materiály v interiéri sú naozaj lacné, pričom plasty majú nízku kvalitu.

Klimatizácia vozidla je vôbec najhoršia, akú kedy recenzent zažil. Obrovským prekvapením však je, že elektromobil s takouto cenovkou vôbec nejakú má. Sedadlá zas majú byť jedny z najmenej komfortných.  A prejazd nerovnosťami je „dobrodružstvom“. Kufor má byť v podstate nepoužiteľný, pokiaľ sa nesklopia zadné sedadlá.

Akcelerácia je veľmi vlažná. Na jazdu maximálnou rýchlosťou 100 km/h vraj treba odvahu, pretože bezpečnostnú výbavu tvoria bezpečnostné pásy a ABS. My dodávame, že výrobca v prípade modelu Wuling Hong Guang MINI EV uvádza, že splnil „16 prísnych bezpečnostných testov“, pričom vysokopevnostná oceľ má 57 % podiel v rámci jeho karosérie. Spomína tiež systémy EBD a TPM.

wuling hong guang mini ev

Zdroj: GM

Napriek všetkým výčitkám zrejme nemožno pochybovať o tom, že sa vozidlu bude dariť aj naďalej. Veď predsa cena… Na krátke mestské trasy pritom toho človek zas tak veľa nepotrebuje.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Dacia Spring dostala zrejme prvú cenovku. Prekvapivo v Maďarsku
Ruský elektromobil Zetta za 5 000 € by sa mohol predávať a vyrábať v SR
Mestský elektromobil Citroën Ami s cenou od 6 900 € je už v predaji

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

9 komentárov

  1. do mesta uplne stačí, kopec ludi spravi do 20km denne, takze nabijanie 2x za tyzden. Ako druhe auto uplne v pohode. Pri priemerke v meste 20kmh ani rýchlost netrápi, je to plne kapotovany ekvivalent skutra 125 aj dojazdom aj cenou.

  2. boli by ste prekvapeni, ako by to auticko islo na dracku u nas !!!! nizka cena robi divy 🙂 a tie sprostosti, co ste napisali, ako lacne plasty….a podobne…..nato zvysky kaslat !!!

    • Hlavne keď sa začne zonácia miest podľa ekologickosťi. Bez zeleného auta sa už onedlho do centra v BA napríklad nedostanete. V prípade že tam pracujete,bývate… atď. je toto perfektná alternatíva. A rýchlosť v meste by sa už aj u nás mohla rapídne znížiť. Pri tej premávke to už prestáva byť sranda. Potom by ani takéto autíčko v prípade nehody,nemuselo byť vážnou hrozbou pre pasažierov.

  3. Presne tak, do mesta aj pre väčšinu Slovákov, Čechov, Maďarov, polakov, atď.. By toto bol absolútny bestseller a hlavne by to odsmradilo aj odhlucnilo mestá.
    BTW, ja som kľudne za daň za hlučnosť. Niektoré motorky, alebo nočné stoporene prejazdy „šporťákov“ by som pokutoval veľmi draho.. Navyše by to chcelo rovno tieto vybraté prachy investovať do nabijaciek na našich sídliskách.

  4. Tento raz s tebou Lubo úplne súhlasím.Nechápem ako prejdu cez stk motorky a autá,Ktoré počuť 2 km dopredu a 2km dozadu.Som fanúšik motorizmu ale čo mladé rodiny,kde spia malé deti,ktoré to určíte šokujúco budí!!!Som fanúšik motorizmu ale spiacich detí mi je ĺúto a dúfam,že aj policajti majú malé deti!!? A elektro autá do 6–7-tisíc eur–tak ako si napísal, by to išlo na dračku!!!Aj posledná veta nemá chybu.Len realita je taká,že vlastníci týchto motošportiakov sú väčšinou s NEDOKTNUTELNEJ vrstvy!!!

Pridajte komentár