Dacia Spring dostala zrejme prvú cenovku. Prekvapivo v Maďarsku

22

Dacia Spring je veľmi očakávaným elektromobilom. A to najmä kvôli vyhláseniam značky o „cenovej revolúcii“ či „najlacnejšom elektromobile na európskom trhu“. Nedávne predstavenie sériového modelu však nezodpovedalo otázku ohľadom konkrétnych cien. Cenu však zrejme ako prvé prezradilo maďarské zastúpenie značky Dacia.

Špecifikácie prvého elektromobilu značky Dacia, ktorý vychádza z modelu Renault City K-ZE (ten sa už od minulého roku predáva na čínskom trhu), naznačujú, že by mohlo ísť o relatívne cenovo dostupný elektromobil. Obzvlášť, keď zoberieme do úvahy, že elementárnym základom tohto modelu je starší spaľovací model Renault Kwid navrhnutý pre Indiu, a to z dôrazom na nízku cenu.

Takže tento elektrický mestský crossover nebolo potrebné vyvíjať od úplných základov, čím sa určite ušetrili nemalé prostriedky. Nový elektrický pohon je pritom relatívne „skromný“, v rámci svojho mestského určenia by však mal byť dostatočný.

Disponuje elektromotorom s výkonom 33 kW a krútiacim momentom 125 Nm, vďaka čomu vozidlo dosahuje maximálnu rýchlosť 125 km/h. Batéria s kapacitou 26,8 kWh zabezpečí kombinovaný dojazd 225 km (WLTP). Prostredníctvom palubnej nabíjačky (6,6 kW) sa nabije sa menej ako 5 hodín. V prípade, že si zákazník priplatí za podporu rýchlonabíjania výkonom 30 kW, môže sa čas nabíjania znížiť na menej ako hodinu (z 0 na 80 %).

Prvá maďarská várka „vypredaná“

No ale prejdime už k avizovanej cene Dacie Spring. Podľa oficiálnej webovej stránky maďarského zastúpenia značky Dacia je cena prvých 100 vyhradených kusov pre tamojší trh 6 490 000 HUF, čo je v prepočte 17 800 €. S miestnymi dotáciami pritom tento elektromobil vyjde v prepočte na necelých 11 000 €. Niet preto divu, že spomínaný počet je už kompletne zarezervovaný.

dacia spring cena

Zdroj: Dacia.hu

Nevieme však, či ide o cenu základného modelu alebo modelu s vyššou úrovňou výbavy (k dispozícii budú 2 stupne výbavy). Taktiež pripomíname, že ceny sa môžu v rámci jednotlivých trhov výrazne líšiť. Neraz sa pritom ukázalo, že v krajinách, kde sa elektromobily dotujú, sú ich základné ceny vyššie ako tam, kde sa nedotujú. Záležať pritom môže aj od výšky dotácií.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Ruský elektromobil Zetta za 5 000 € by sa mohol predávať a vyrábať v SR
Mestský elektromobil Citroën Ami s cenou od 6 900 € je už v predaji
Tento super-lacný elektromobil je čínsky predajný trhák. Predbehol aj Teslu

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

22 komentárov

  1. Určite začali predávať na trhu kde by predali za najnižšiu cenu a rovno v nízkej výbave…. to som ešte nikdy nevidel 😀 však určite začali tam kde na tom zarobia najviac a najrýchlejšie..a určite s výbavou ktorú by si si normálne neprikupil

  2. Za 17800-čiže 18000-eur ho nekúpim!!Prečo-pretože dotácie štátu sú v nedohladne/korona/ a aj keby dotácia štátu prišli , zase to zhrabnú podnikatelia,ako minule.Nič sa nezmení!!Veď povedzme si na rovinu: štát sú podnikatelia,teda tí čo ridia všetky pravidlá!!Vždy nastavia pravidlá výhodné hlavne pre nich -podnikatelov.Na Slovensku je to pravidlo /alebo zákon???/.Pretože,ako sa uvádza v článku“v Maďarsku po odpočítaní dotacie to činí 11000-eur,by na Slovensku bolo vypredané na niekolko rokov dopredu!!Rok- dva by väčšinu zhrabli podnikatelia a potom by sa dostali k slovu aj ostatní občania!!!

    • Frfloško Jozef.. A čo ti bráni v tom, aby si sa aj ty stal podnikateľom? Keď si myslíš, že je to majú všetko ľahké, staň sa jedným z nich 😉

      • ani nie, zachvil uz si ani nespomenies, prechod na elektricke auta mi pripomina ako pred uz mnohymi rokmi sme prechadzali z CRT monitorov na LCD, dnes uz si na monitor/televizor s CRT obrazovkou mnohi ani nespomenu…
        osobne ocakavam ze sa bude dat kupit podobne auto ako toto s cenovkou okolo 5-7tis
        do mesta – nakup/mamataxi, … je to idealne, aj keby malo dojazd do 100km. no a tu ‚kravu‘ s sest valcom si budem setrit na dlhe trasy – sluzobky/dovolenky, tam je prave EV auto skorej na obtiaz.

  3. Elektromobilista s usudkom on

    Az taky srot to nebude. Podľa mňa dostal pohonné ústrojenstvo z Leafu 1 generacie. Obmedzený výkon na nabíjanie a nabíjanie by mohli spomaliť degradaciu baterie. Ten dojazd bude samozrejme nižší možno tak 120 km v zime. Ale to podľa mňa stačí. Toto je autíčko pre pendlerov ktorý tankuju raz za týždeň.

    Namiesto 50 eur budu mať naklady 15 eur. V lete aj menej. Jednoduché ovládanie je uz len grátis.

  4. Ta cena bude pravdepodobne asi za tú najvyššiu výbavu, lebo ak to majú predávať prv na carsharing, tak isto v zaklade nebudu. Takze tych 14-15k eur by bolo za zaklad – nie je zlé a ak by boli dotacie, auticko pod 10k v elektrike asi nekupis… ale realita bude taka, že si asi najskôr počkám kedy sa objaví v bazáre alebo z druhej ruky….

  5. Ak ten výkon motora bude vedieť pohybovať autom trošku sviznejsie než to robila škoda 105 s 37kWattovym motorom a bude to stáť naozaj pod 15, tak na našich postkom.trhoch sa o to pobijú.. To som si istý. Smutné je len to, že toto pochopili Francúzi skôr ako Česi a Nemci ;(

  6. Lubo čo to tu zase trepeš!Renault-Dacia robí cenovo dostupné autá už najmenej 15-rokov!!! Češi ani Nemci nikdy nebudú predávať tak lacné autá.Uvedom si to konečne!!Jedine kto bude konkurovať je Čína.

    • Autá – rakovinaky myslíš? Áno Tie robia už dlho s motormi overenymi rokmi, ale tu sa bavíme o prvom dostupnom EV.
      A Zoé nepočítam, lebo ono zas až tak dostupné nieje.. No aspoň prišlo na trh s nápadom a prenájmom batérie, čo tiež považujem za revolučný prístup ku prechodu na EV.
      Ved darmo si budeme rozprávať, fr je elektrovelmoc s najlacnejšou elektrinou v EÚ v pomere k výške platov. Francúzov stojí elektrina (kWh) rovnakych 14-20 centov ako u nás na Slovensku. No som za to rád, lebo Nemci by to ešte chceli dieslami naťahovať aspoň 80rokov.

Pridajte komentár