VW ide po stopách Tesly aj v oblasti výroby. Chystá „megacasting“ a väčšiu automatizáciu

2

Šéf koncernu Volkswagen Group je obdivovateľom Elona Muska a spoločnosti Tesla, pričom ich nemá problém pochváliť, ani sa nimi inšpirovať. A to sa týka aj produkcie elektromobilov, vrátane použitia nových technológií ako „megacasting“. Bez úplne novej modernej továrne pritom nevidí možnosť tejto americkej spoločnosti konkurovať.

Herbert Diess, ktorý šéfuje asi najambicióznejšej tradičnej automobilke z hľadiska plánov v oblasti elektromobility, VW Group, nedávno uviedol, že je veľmi rád za rozhodnutie ohľadom nového závodu VW vo Wolfsburgu, pretože „bez neho by nemali žiadnu šancu konkurovať“ Tesle.

Narážal pritom na novú továreň spoločnosti Tesla, o ktorej povedal: „Elonova nová továreň, ktorú nazýva strojom vyrábajúcim stroje, je impozantná: 1,2 km dlhá, 400 m široká: všetko pod jednou strechou, žiadna logistika od výroby článkov až po finálnu montáž.“ A dodal, že po uvedení do prevádzky táto továreň s najväčšou pravdepodobnosťou stanoví niekoľko nových štandardov.

Po stopách Tesly

No a podľa správy agentúry Reuters, ktorá vychádza z rozhovoru so šéfom výroby VW Christianom Vollmerom, chcú Nemci Tesle konkurovať aj vďaka technológii, ktorú ako prvá nasadila práve spoločnosť Elona Muska. A ňou je magacasting (metóda tlakového odlievania veľkých dielov) s využitím obrovských zariadení Giga press.

Tesla už takto vyrába celú zadnú časť karosérie niektorých svojich elektromobilov vo svojich závodoch, pričom rovnako tak sa bude vyrábať aj predná časť. A v pláne má dokonca výrobu „jednoliatej“ karosérie na spôsob hračkárskeho autíčka.

Megacasting pritom významne zjednodušuje, urýchľuje a pri veľkoobjemovej produkcii aj zlacňuje výrobu. A to si zjavne uvedomuje aj Volkswagen, ktorý chce túto technológiu podľa Vollmera implementovať v rámci projektu „Trinity„, z ktorého od roku 2026 vzídu elektromobily VW novej generácie. A plán využitia megacastingu už oznámilo napr. Volvo či viaceré čínske automobilky.

Výroba auta za 10 hod

Cieľom VW je nastaviť nový štandard v rámci vlastnej produkcie, ktorým má byť výroba vozidla za 10 hodín. A to nielen vďaka megacastingu, ale aj zníženie počtu komponentov vo vozidlách o niekoľko stoviek, väčšej miere automatizácie výroby („rozšírenie spolupráce človeka a robota“), zjednodušeniu produktových radov a obmedzenia customizácie vozidiel.

Reuters pritom uvádza, že podľa hovorcu spoločnosti Tesla dokáže spoločnosť Elona Muska v Nemecku vyrobiť Model Y za 10 hodín. A to aj práve vďaka spomínaným zariadeniam Giga press. Ich lisovňa má byť schopná vyrobiť 17 komponentov za menej ako 6 min.

Reuters tiež píše, že Volkswagenu trvá výroba elektromobilu ID.3 až 30 hod, teda 3-krát dlhšie, ako tomu má byť v prípade nemeckej a zrejme aj texaskej Tesly Model Y. VW pritom dokáže vyrábať vo všeobecnosti zložitejšie spaľovacie modely Tiguan a Polo za 18 hod, resp. 14 hod. Takže v prípade elektromobilu ID.3 je zdá sa ďaleko aj od svojich vlastných štandardov.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Pre Teslu už nie sú roboty dostatočne „inovatívne“. Nasadzuje „Giga press“
Šéf Tesly bol hosťom „krízového stretnutia“ top manažérov koncernu VW Group
Ford začína kopírovať Teslu z hľadiska stratégie a technológie vylepšovania elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

2 komentáre

  1. Herbert pochopil, čo je to pravé orechové a „kade vlak nechodí“. A tiež, že asi nie iba náhodou rastie hodnota Tesly (+SpaceX, TBC…) raketovým tempom.
    Vlastne nie je nič zlého na tom – snažiť sa kopírovať úspešných…

    • VW je nebezpečne blízko krachu. Ak auto v dnešnej dobe vyrábate ako slimák, nevyhnutne skrachujete. Stále platí, že VW nie je schopné konkurovať v Číne s BEV a pomaly už ani s ICE. Jednoducho stratili dobré meno a ich autá sú vnímané ako technologicky zaostalé. Aktuálny výsledok je postupná strata schopnosti generovať zisk na Čínskom trhu.

Pridajte komentár