Technológia výroby elektromobilov Tesla na spôsob hračkárskeho autíčka by mohla byť vo vývoji

5

Elon Musk minulý rok uviedol, že sa v Tesle inšpirovali koncepciou hračkárskeho autíčka a pracujú na technológii výroby jednodielnych karosérií. To by mohlo mať revolučný potenciál z hľadiska efektivity produkcie, a teda aj znižovania nákladov, čo by sa mohlo prejaviť na koncových cenách áut.

V ostatnej dobe sa z rôznych zdrojov objavujú informácie, že v koncerne VW Group bijú na poplach aj v súvislosti s efektivitou produkcie spoločnosti Tesla, pričom jej nemecká továreň Giga Berlin má posunúť efektivitu výroby na ďalšiu úroveň.

Nositeľom pokroku z hľadiska efektivity produkcie elektromobilov Tesla by mala byť najmä technológia konštrukcie karosérie vozidiel. Nie je pritom tomu tak dávno, čo uznávaný odborník Sandy Munro, ktorý sa desaťročia venuje zefektívňovaniu výroby áut, kritizoval v prípade elektromobilu Tesla Model 3 nadmerné množstvo spájaných častí, zbytočnú zložitosť a časti, ktoré sa môžu pokaziť. A to uznal aj Elon Musk.

Ako je však zvykom, Tesla nezaháľa a svoje produkty vylepšuje, často vďaka inováciám. Takže nasledujúci model, Tesla Model Y, má už jednodielnu zadnú časť. Tú Tesla vyrába za pomoci stroja na vysokotlakové liatie hliníka od spoločnosti Idra, ktorý bol navrhnutý v spolupráci s Teslou.

Evan Horetsky, ktorý bol zodpovedný za výstavbu nemeckej továrne Tesly, počas jej minuloročnej prehliadky novinárom povedal, že novinkou v Giga Berlin bude okrem iného to, že z jedného kusu bude pozostávať aj predná časť karosérie Modelu Y. No a keď k tomu pridáme novú štrukturálnu batériu od Tesly, ktorá prepojí predný a zadný odliatok karosérie na štrukturálnej úrovni, malo by dôjsť k veľkému posunu z hľadiska jednoduchosti a rýchlosti produkcie.

To však nie je koniec, ale skôr začiatok v tejto oblasti. Elon Musk totiž minulý rok v rozhovore so Sandym Munrom uviedol, že chcú zájsť ešte ďalej a vyrábať jednodielnu karosériu. Tesla sa totiž nechala inšpirovať hračkárskym Modelom S od spoločnosti Hot Wheels, keď si položila otázku, prečo by nemohli uplatniť koncept jednoliatych hračkárskych autíčok na skutočné vozidlá.

Nové náznaky

No a zdá sa, že neostalo len pri slovách. Po nedávnej prehliadke v podstate hotovej nemeckej továrne Giga Berlin, nemecký analytik, inžinier, investor, redaktor či youtuber Alex Voight totiž na základe svojich zdrojov prichádza so správou, že spoločnosti Tesla a Idra pracujú na 12 000-tonovom tlakovom odlievacom stroji Giga press, uvádza Insideevs.

Na produkciu prednej a zadnej časti Modelu Y by mala Tesla podľa Insideevs používať 6 000-tonový Giga press a v prípade modelu Cybertruck 8 000-tonový Giga press. Takže by išlo o giganta medzi gigantmi, pričom udávaná hmotnosť by mala vyjadrovať schopnosti stroja a nie jeho váhu. No a 12 000-tonový Giga press by mohol byť použitý práve na výrobu jednodielnej karosérie, možno aj kompaktného modelu, ktorý sa zaradí pod modely 3 a Y.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Pre Teslu už nie sú roboty dostatočne „inovatívne“. Nasadzuje „Giga press“
Tesla Model Y vyrábaná v Európe bude karosárskou revolúciou, hovorí Musk
Investície Tesly do výskumu, vývoja a reklamy v porovnaní s inými automobilkami

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

    • Ono je to s Teslami už teraz tak.
      Kolega mal model Y a naabúrali mu zadok. Pri iných vozoch by to bolo na klampiaria a lakérnika… Ale Tesla nacenila opravu na 47 000 € !!! Pre poisťovnu to bola jasná totálna a trojmesačné auto šlo do šrotu.

        • Mňa to neodrádza, jazdil som na Tesle Y a je to niečo výnimočné – prípadnú škodu poisťovňa uhradí a ide sa ďalej. Možno bude na Teslu vyššie poistné, ale Elon otvára vlastnú Tesla poisťovňu, kde budú poplatky o 20 aj viac percent nižšie ako v bežných poisťovniach.

Pridajte komentár