Šéf Tesly bol hosťom „krízového stretnutia“ top manažérov koncernu VW Group

7

Niet pochýb o tom, že Elon Musk a šéf Volkswagen Group Herbert Diess majú nadštandardné vzťahy. To sa potvrdilo aj na nedávnom dôležitom stretnutí najvýznamnejších manažérov nemeckého koncernu, ktorého cieľom bolo podnietiť nové myslenie, naštartovať revolúciu v sídle spoločnosti a urýchliť jej transformáciu. Elon Musk bol pritom „virtuálnym“ hosťom tohto 3-dňového podujatia. Čo zaujímavé na ňom zaznelo?

Koncom minulého mesiaca šéf VW Group, Herbert Diess, uviedol, že efektivita je kľúčová pri transformácii priemyslu. A dodal, že vývoj Tesly napreduje v rámci kratších procesov a že kalifornská spoločnosť pracuje s najlepšími v odvetví na bližšej úrovni a viac riskuje. Závod „Tesla Giga Berlin“ má pritom podľa neho zvýšiť konkurenciu v Nemecku, pričom to bude mať dosah aj na VW.

Neskôr prišli z Nemecka ďalšie zaujímavé správy, ktoré sa odvolávali na „krízové stretnutie“ šéfov VW Group a značky Volkswagen s top manažérmi nemeckého koncernu a ktoré nadväzovali na Diessove slová.

Portál Business Insider pritom na základe získaných informácií konštatoval, že konkurenčný tlak na značku VW aj na celý koncern rastie, pričom Nemci zaostávajú za svojimi konkurentmi v oblasti elektrifikácie a digitalizácie a tiež majú začínať strácať v oblasti produktivity.

Diessovo oficiálne vyjadrenie

No a aktuálne sa k 3-dňovému stretnutiu v Alpbachu oficiálne prostredníctvom siete LinkedIn vyjadril šéf VW Group, Herbert Diess. Na podujatí sa podľa neho diskutovalo o čo najrýchlejšej transformácii koncernu. V rámci projektu Trinity chcú dosiahnuť revolúciu aj v rámci sídla spoločnosti vo Wolfsburgu, „aby mohli konkurovať Tesle v Grünheide (pozn. redakcie: nemecká továreň Tesly, alias „Giga Berlin„), kde sa budú stavať autá s pôsobivou rýchlosťou a produktivitou“.

Diess tiež uviedol, „že v starom svete je Volkswagen silný, ale v novom svete nemá žiadne záruky“. Podľa neho musí byť preto jeho spoločnosť rýchlejšia v oblasti rozhodovania, menej byrokratická a viac zodpovedná.

„Ako prekvapenie sa k nám večer pripojil hosť Elon Musk v rámci videorozhovoru. Radi počujeme, že aj náš najsilnejší konkurent si myslí, že v rámci prechodu uspejeme, ak budeme transformáciu riadiť plnou silou,“ napísal Diess a tiež uviedol, že čoskoro navštívia nemeckú továreň Tesly.

vw group elon musk tesla

Zdroj: Herbert Diess/LinkedIn

A dodal príklad toho, prečo považuje Teslu za rýchlu spoločnosť. Problém s nedostatkom čipov zvládli podľa neho preto tak dobre, lebo vyvíjajú vlastný softvér. „V priebehu 2 – 3 týždňov mali nový softvér, ktorý umožnil používanie rôznych čipov, pôsobivé.“ 

Najväčší konkurent Tesly?

Agentúra Reuters o niečo neskôr v súvislosti so stretnutím v Alpbachu na základe informácií nemeckého denníka Handelsblatt uviedla, že Elon Musk mal vo svojom vstupe prostredníctvom videokonferencie povedať, že VW je najväčším konkurentom Tesly. To bolo zrejme myslené v kontexte tradičných globálnych automobiliek, nakoľko Musk nedávno vyhlásil, že „čínske automobilové spoločnosti sú najkonkurencieschopnejšie na svete, najmä preto, že niektoré sú veľmi dobré v softvéri.“

Na stretnutí sa mal tiež Diess spýtať Elona Muska, prečo je Tesla pred konkurenciou, pričom Musk mal odpovedať, že to súvisí s jeho štýlom vedenia, že je v prvom rade inžinierom a že sa zameriava na dodávateľské reťazce, logistiku a produkciu.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elon Musk údajne chcel, aby Teslu viedol terajší šéf koncernu VW Group
Šéf koncernu VW otestoval Teslu Model Y. Je to pre nich „referenčný elektromobil“
VW Group má byť pod obrovským konkurenčným tlakom Tesly a čínskych automobiliek
Páčila sa šéfovi Tesly jazda vo VW ID.3? Šéf VW Group zverejnil odpoveď

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

7 komentárov

  1. …že v starom svete je Volkswagen silný, ale v novom svete nemá žiadne záruky… ja to vidim takto:
    že ani len v starom svete nebol Volkswagen silný, ale v novom svete nemá žiadne miesto 😉

    • V starom svete VW vyrába najviac automobilov na svete (a to s tučným ziskom!), v novom má zo starých automobiliek najlepšie našliapnuté.

      • najlepsie nasliapnute? 🙂 tak do hovna mozno… je to len banda podvodnikov, tot vsjo… a dement kazdy, kto si tie ich rakovinomety kupoval a kupuje…

  2. Zmenit zmyslanie sa vo vw jednoducho nemoze,nakolko ich akcionari im to nedovolia.Nechcu ziadne riziko a ich jediny ciel je „stabilny rocny percentualny zisk“.
    Im teda nejde o nic ine,len ako draho predavat.
    A momentalne ich pohana zavist teslackych efektivnych procesov, ktore sa snazia skopirovat, aby mohli mat este vacsie zisky na pokrytie neschopneho manazmentu.
    Cestou je jedine krach, pretoze su prilis velky na zachranovanie štátmi a teda zadlzovanie nas vsetkych.

Pridajte komentár