Pre Teslu už nie sú roboty dostatočne „inovatívne“. Nasadzuje „Giga press“

6

Elon Musk avizuje, že európska Tesla Model Y prinesie „radikálny redizajn základnej technológie výroby áut“. Objavuje sa pritom čoraz viac informácií, ktoré naznačujú, ako to chce Tesla dosiahnuť. Dôležitú úlohu zohrajú nové „gigantické“ stroje Giga press, ktoré nahradia roboty.

Šéf Tesly už dlho avizuje, že továrne jeho spoločnosti sa zmenia na „stroje, ktoré vyrábajú stroje“. A to posunutím automatizácie výroby na novú úroveň. Zdalo sa pritom, že sa o to postará plne robotizovaná výroba. Spustenie masovej produkcie Tesly Model 3 však podľa Muska ukázalo, že v tej dobe nedokázali roboty nahradiť ľudí na všetkých úrovniach, čo spôsobilo komplikácie.

Tesla teda upravila stratégiu, pričom prvé výstupy prinesie najnovší model značky – Tesla Model Y. Vo fremontskej továrni Tesly sa už nachádza najväčší „lisovací“ stroj na svete od spoločnosti Idra. Má veľkosť menšieho domu a Tesla je podľa všetkého prvou spoločnosťou, ktorá ním disponuje.

Obrovským prínosom je, že vďaka nemu je možné vyrobiť jednodielnu zadnú časť Modelu Y, zatiaľ čo zadok staršieho Modelu 3 má tvoriť okolo 70 častí, ktoré je treba zvárať, nitovať či lepiť. A v aktuálne rozostavanej nemeckej továrni má ísť Tesla v tomto smere ešte ďalej.

Elon Musk nedávno avizoval, že v rámci Giga Berlin sa dočkáme „radikálneho redizajnu základnej technológie výroby automobilu“. A dodal, že po prvýkrát dôjde k „transformácii základného konštrukčného riešenia automobilu“, pričom má ísť o „dosť veľkú vec“.

Cieľom dizajn „hračkárskeho autíčka“

V tejto súvislosti sa pritom vynárajú jeho dávnejšie slová o tom, že karosériu Tesly Model Y má už onedlho tvoriť jeden celistvý prvok. Šéf Tesly dodal, že inšpiráciou mu bol pohľad na hračkársky Model S od spoločnosti Hot Wheels. Položil si totiž otázku, prečo by nemohol uplatniť koncept „jednoliatych“ hračkárskych autíčok na skutočné vozidlá.

Aktuálne prichádza nemecký Teslamag s informáciou, že v Giga Berlin sa už nachádza 8 obrovských strojov Giga press od spoločnosti Idra. Podľa patentu Tesly z minulého roku by prepojenie 4 z nich malo zabezpečiť výrobu jednodielnej karosérie vozidla.

V Giga Berlin aj predná časť

Tesla však podľa Evana Horetskeho, ktorý je zodpovedný za výstavbu nemeckej Gigafactory, zatiaľ nie je tak ďaleko. Počas aktuálnej prehliadky továrne totiž novinárom povedal, že novinkou v Giga Berlin bude okrem iného to, že z jedného kusu bude pozostávať aj predná časť.

To znamená, že celú karosériu budú tvoriť len 2 časti, čo by malo priniesť obrovské zefektívnenie výroby, a teda aj zníženie výrobných nákladov. A to by sa mohlo prejaviť aj na cenách novinky od Tesly, v duchu vyhlásenia Elona Muska, že ho trápia vysoké ceny ich áut, pričom to chce zmeniť.

Spomínané vyjadrenia šéfa Tesly o jednodielnej karosérii a spomínané patenty pritom naznačujú, že sa neskôr dočkáme ešte väčšieho zefektívnenia produkcie v tejto oblasti. O prácu pritom neprídu ľudia, ale roboty, ktoré teraz dávajú dokopy množstvo dielov elektromobilov Tesla.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
V európskej továrni Tesly sa budú vyrábať aj „úplne nové batérie“
Tesla má do Európy dovážať „lacnejší“ Model 3 vyrobený v Číne
Tesla chystá nabíjačky pre Európanov, ktorí nemôžu nabíjať doma alebo v práci

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

6 komentárov

    • No skor mam obavy ze pojde rovno do srotu… Inovacie su fajn, ale nie za kazdu cenu.. Ani pre bezne automobilky by nebol problem vyrabat takto auta, ale zrejme 100rokov skúsenosti hovori ze je lahsie vymenit niektoru cast, ako ooravovat nejakym sposobom jednoliaty kus.

      • Tesla si toto môže dovoliť pretože nechce aby si ľudia sami opravovali auta, od samotnej firmy Tesla si nie je možné kúpiť ani plastové krytky na skrutky. Na YouTube je na o tejto téme veľa videí.

  1. Len kľud a pokoj, vážení priatelia! Čas všetko ukáže. Drvivá väčšina veľkých vynálezov sa spočiatku javila ako – hlúposť!
    Alebo ináč – veľké vynálezy vznikali spôsobom pokus – omyl. A kto sa bál vystúpiť z vyjazdených koľají – tak ten nikdy nič nedosiahol.
    Takže – naozaj sa ľahko môže stať, že sa táto technológia neosvedčí, pozitíva budú „prevážené“ negatívami.
    Alebo – takisto sa ľahko môže stať, že toto bude prelomový zvrat a Tesla bude zase o kus vpredu a ostatní ju budú iba kopírovať.
    Ale ak sa to aj neosvedčí, Tesla je a stále bude ďaleko vpredu pred ostatnými. A je zrejme je to práve aj preto, že sa neustále púšťa tými „nevyjazdenými“ cestičkami…

  2. Asi pred 2 rokmi sa pre novinárov šéf Volkswagenu vyjadril o Elonovi Muskovi, že je tárajko- nespomínam si na presnú formuláciu, ale bolo to v dobe, kedy Tesla mala nabiehať na masovú produkciu, no realita bola taká, že sa jej to nedarilo a vzhľadom na to, že si vypýtala od ľudí zálohy za autá, ktoré nedododávala, tak to nebolo ďaleko od toho, nazvať to podvodom, nehovoriac o tom, že jej prudko dochádzal cash a ďalšie peniaze od investorov čakať nemohla, jej akcie boli(a stále sú) aj tak extrémne nadhotené. Nakoniec sa Tesle po mnohých problémoch podarilo výrobu dostať na úroveň, ktorá zabezpečila tok peňazí a dnes je šéf Volkswagenu rád, keď sa Elon Musk pri návrate z Giga Berlín zastavil na pokec s ním.
    Väčšinu veľkých amerických firiem vlastnia vo väčšej alebo menšej miere penzijné fondy, čoho následkom je, že tlačia na to, aby sa čo najväčšia časť zisku vyplácala vo forme dividend a tak objem peňazí na investície a inovácie klesá. V tomto je Tesla úplne iná- stala sa synonymom pre inovácie a je pre mňa obrovskou záhadou, ako to Musk robí, že má takú obrovskú dôveru investorov, keď Tesla nikdy nikomu žiadne dividendy nevyplatila a asi ešte hodne rokov nevyplatí a napriek tomu to ustála. Celkovo, aj s ohľadom na ostatné aktivity Elona Muska mi príde, akoby ani nebol z tejto planéty a ohromne mu fandím…

  3. Tiež si myslím,že Musk neni z tejto planéty,hlavne preto aký velký rozsah aktivít vykonáva a vo všetkých sú to väčšinou prelomové postupy!!!Pred časom som chcel napísať,že Tesla nikdy nebude predávať autá pod 30-tisic eur ale teraz totálne neviem čo od Muska môžeme očakávať???Doslovne celý SVET drží v napetí!!!

Pridajte komentár