Toyota predstavila svoj prvý „globálny“ elektromobil – SUV bZ4X

14

Toyota odhalila koncept svojho prvého „globálneho“ elektromobilu – Toyota bZ4X, ktorý sa dostane aj na európsky trh. A to budúci rok.

Toyota bZ4X je „stredne veľké SUV“ s pohonom všetkých kolies, ktoré vyrástlo na novej platforme e-TNGA vyvinutej špeciálne pre elektromobily. Na jeho vývoji sa pritom podieľala aj automobilka Subaru.

Toyota uvádza, že nová platforma umožnila navrhnúť vozidlo s dlhým rázvorom a krátkymi prevismi, vďaka čomu nájdeme v kabíne priestor typický pre vozidlá segmentu D, t.j. strednej triedy.

Steer-by-wire

V interiéri nájdeme aj prekvapenie v podobe „vidlicového“ volantu (alias „yoke“), akým už rozvírila hladinu Tesla, ktorá použije tento typ volantu v rámci vynovených modelov S a X a zrejme aj v ďalších svojich modeloch. Tento volant je pritom súčasťou systému Toyota steer-by-wire.

Toyota bZ4X bude teda používať systém riadenia bez mechanickej väzby. „Táto technológia poskytuje vodičovi vyššiu mieru kontroly s odfiltrovaním ruchov, ktoré sú inak prenášané od nekvalitného povrchu vozovky alebo pri brzdení,“ uvádza Toyota. A dodáva: „Vďaka unikátne tvarovanému volantu nie je vodič v zatáčkach nútený robiť prehmaty po venci volantu, čím sa napĺňa filozofia čo najpriamejšieho ovládania vozidla.“

Japonci v prípade svojej novinky spomínajú aj palubný solárny systém, ktorý dokáže predĺžiť dojazd. Ten dokáže nabíjať batériu, keď nie je vozidlo v pohybe.

Spustenie predaja elektrického SUV Toyota bZ4X sa očakáva „približne v polovici roku 2022“. Žiaľ, viac sme sa v rámci aktuálnej tlačovej správy o tomto modeli už nedozvedeli. Pripájame tak ešte elektrifikačný plán Toyoty do roku 2025.

Elektrifikačný plán v skratke

Do polovice tohto desaťročia chce Toyota v rámci svojho celosvetového portfólia ponúkať vyše 70 elektrifikovaných vozidiel. Minimálne 15 z nich bude predstavovať batériové elektromobily. V Európe sa to premietne do mixu, ktorý bude tvoriť viac ako 70 % hybridov, cez 10 % plug-in hybridov a minimálne 10 % modelov s nulovými emisiami (BEV + FCEV).

Zdroj: Toyota

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota uvádza na trh mini-elektromobil C+pod za 13 000 €
Elektromobily od Toyoty by sa mohli nabiť za 10 min vďaka solid-state batérii
Tesla a Toyota vraj zvažujú spoluprácu na malom elektrickom SUV

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

14 komentárov

    • Ja som už pred desiatimi rokmi čakal, že vyhodia hlavného dizajnéra, ale oni ho nevyhodili – alebo vyhodili a prijali ešte horšieho.

    • Už pri čínskej verzii VW ID.6 som použil výraz mozoľnatý dizajn! Tu majú mozole aj hrany! …. a tak je Škoda ……. lepšia ! 🙂

  1. Veľmi hranatý dizajn pripomína viac lietadlá stealth, ako auto na ulicu! Ten volant asi bude krajší, ako ukázala TESLA! Kúzlo však bude v SW ovládania a spoľahlivosti! TOYOTA toho však ešte musí veľmi rýchlo a veľmi veľa ukázať, aby nadchla odborníkov a zákazníkov !!!

    • Bohužiaľ, ani ten SW Toyota nevie poriadne urobiť. V čom vynikala bola spoľahlivosť ICE. Ale to je už vo svete BEV minulosťou. Zostáva im už iba marketing…

      • Všetko je relatívne. Vrátane marketingu. Tá nešťastná reklama „bez nutnosti externého nabíjania“ by sa mala po správnosti volať „bez možnosti (!!!) externého nabíjania“.
        Pred 3 rokmi Toyota v reklamách nebola, Toyoty sa predávali ako teplé rožky.
        Dnes je všetko inak, a to nielen zásluhou COVIDu.
        Nechcem šíriť info z „pozadia“ (nie Toyoty!), je to tu anonymné prispievanie, žaloby nehrozia, ale … načo!

        • Máš pravdu, aj keď – tieto názory si prakticky nikto nevšimne.
          Totižto: Psí hlas do neba nezájde.
          Alebo ináč: Psi brešú a karavána ide ďalej!

    • Myslím si, že základom posudzovania krásy je pre človeka sám človek! Dizajn Lexusu, a aj samotnej TOYOTY, prevzal „agresivitu hviezdnych vojen“, ktorá je možno dobrá do tohto druhu filmov, ale nie pre naše ulice všedných dní!

Pridajte komentár