Toyota odhalila koncept svojho prvého „globálneho“ elektromobilu – Toyota bZ4X, ktorý sa dostane aj na európsky trh. A to budúci rok.
Toyota bZ4X je „stredne veľké SUV“ s pohonom všetkých kolies, ktoré vyrástlo na novej platforme e-TNGA vyvinutej špeciálne pre elektromobily. Na jeho vývoji sa pritom podieľala aj automobilka Subaru.
Toyota uvádza, že nová platforma umožnila navrhnúť vozidlo s dlhým rázvorom a krátkymi prevismi, vďaka čomu nájdeme v kabíne priestor typický pre vozidlá segmentu D, t.j. strednej triedy.
Steer-by-wire
V interiéri nájdeme aj prekvapenie v podobe „vidlicového“ volantu (alias „yoke“), akým už rozvírila hladinu Tesla, ktorá použije tento typ volantu v rámci vynovených modelov S a X a zrejme aj v ďalších svojich modeloch. Tento volant je pritom súčasťou systému Toyota steer-by-wire.
Toyota bZ4X bude teda používať systém riadenia bez mechanickej väzby. „Táto technológia poskytuje vodičovi vyššiu mieru kontroly s odfiltrovaním ruchov, ktoré sú inak prenášané od nekvalitného povrchu vozovky alebo pri brzdení,“ uvádza Toyota. A dodáva: „Vďaka unikátne tvarovanému volantu nie je vodič v zatáčkach nútený robiť prehmaty po venci volantu, čím sa napĺňa filozofia čo najpriamejšieho ovládania vozidla.“
Japonci v prípade svojej novinky spomínajú aj palubný solárny systém, ktorý dokáže predĺžiť dojazd. Ten dokáže nabíjať batériu, keď nie je vozidlo v pohybe.
Spustenie predaja elektrického SUV Toyota bZ4X sa očakáva „približne v polovici roku 2022“. Žiaľ, viac sme sa v rámci aktuálnej tlačovej správy o tomto modeli už nedozvedeli. Pripájame tak ešte elektrifikačný plán Toyoty do roku 2025.
Elektrifikačný plán v skratke
Do polovice tohto desaťročia chce Toyota v rámci svojho celosvetového portfólia ponúkať vyše 70 elektrifikovaných vozidiel. Minimálne 15 z nich bude predstavovať batériové elektromobily. V Európe sa to premietne do mixu, ktorý bude tvoriť viac ako 70 % hybridov, cez 10 % plug-in hybridov a minimálne 10 % modelov s nulovými emisiami (BEV + FCEV).
Zdroj: Toyota
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota uvádza na trh mini-elektromobil C+pod za 13 000 €
Elektromobily od Toyoty by sa mohli nabiť za 10 min vďaka solid-state batérii
Tesla a Toyota vraj zvažujú spoluprácu na malom elektrickom SUV
15 komentárov
to je este vacsia grcka ako prius…
Sa vyznáš
Dizajnér…….
Máš také auto doma-sa ženíš
Aj ja konštatujem, že vôbec nevyužili dizajnérsku príležitosť, ktorú prináša dedikovaná BEV platforma. Škoda…
Ja som už pred desiatimi rokmi čakal, že vyhodia hlavného dizajnéra, ale oni ho nevyhodili – alebo vyhodili a prijali ešte horšieho.
Už pri čínskej verzii VW ID.6 som použil výraz mozoľnatý dizajn! Tu majú mozole aj hrany! …. a tak je Škoda ……. lepšia ! 🙂
Náhodou mne sa to ľúbi. Aktuálna RAV4 ale nie.
Veľmi hranatý dizajn pripomína viac lietadlá stealth, ako auto na ulicu! Ten volant asi bude krajší, ako ukázala TESLA! Kúzlo však bude v SW ovládania a spoľahlivosti! TOYOTA toho však ešte musí veľmi rýchlo a veľmi veľa ukázať, aby nadchla odborníkov a zákazníkov !!!
Bohužiaľ, ani ten SW Toyota nevie poriadne urobiť. V čom vynikala bola spoľahlivosť ICE. Ale to je už vo svete BEV minulosťou. Zostáva im už iba marketing…
Všetko je relatívne. Vrátane marketingu. Tá nešťastná reklama „bez nutnosti externého nabíjania“ by sa mala po správnosti volať „bez možnosti (!!!) externého nabíjania“.
Pred 3 rokmi Toyota v reklamách nebola, Toyoty sa predávali ako teplé rožky.
Dnes je všetko inak, a to nielen zásluhou COVIDu.
Nechcem šíriť info z „pozadia“ (nie Toyoty!), je to tu anonymné prispievanie, žaloby nehrozia, ale … načo!
Máš pravdu, aj keď – tieto názory si prakticky nikto nevšimne.
Totižto: Psí hlas do neba nezájde.
Alebo ináč: Psi brešú a karavána ide ďalej!
typická amerika….ako aj RAV-ka aj všetky Lexusy…pre europanov len embéčky a ľudové autá…
A čo potrebuješ?
Prejsť z bodu A do bodu B.
A embéčky sú na to ako stvorené
Chcel by som vidieť,na čom sa vyvážaš ty.
Myslím,že to bude(minimálne) päť rokov starý bavorák,al. audi.
A mudruješ o nejakých ĽUDOVÝCH AUTÁCH…
Si
Nikdy som si nedával záležať na dizajne auta, v podstate ma vždy zaujímali iba technické parametre.
Ale čo je veľa to je veľa. Sorry.
Myslím si, že základom posudzovania krásy je pre človeka sám človek! Dizajn Lexusu, a aj samotnej TOYOTY, prevzal „agresivitu hviezdnych vojen“, ktorá je možno dobrá do tohto druhu filmov, ale nie pre naše ulice všedných dní!