Toyota uvádza na trh mini-elektromobil C+pod za 13 000 €

19

Automobilka Toyota informuje, že v obmedzenej miere uvádza na japonský trh malý elektromobil Toyota C+pod. Parametre naznačujú, že jeho revírom nie sú iné ako mestské oblasti. Ponúka však aj nadštandardnú funkciu, a to napájanie externých zariadení prostredníctvom svojej batérie.

Toyota C+pod je zatiaľ dostupná len pre „korporátnych používateľov, miestne samosprávy a ďalšie organizácie, ktoré skúmajú nové možnosti popularizovania batériových elektromobilov,“ uvádza výrobca. Úplné uvedenie na trh, v rámci ktorého sa elektrická novinka dostane aj k bežným individuálnym zákazníkom, sa uskutoční do roku 2022. Zatiaľ pritom nie je známe, ako to bude s dostupnosťou mimo domovského Japonska.

Rozmery 2 490 x 1 290 x 1 550 mm (dĺžka x šírka x výška), rázvor 1 780 mm, 2 miesta na sedenie a polomer otáčania 3,9 m, sú dôkazom, že tento elektromobil bol navrhnutý pre mestské použitie. A to podporujú aj jeho technické špecifikácie.

Maximálny výkon elektromotora s permanentným magnetom, ktorý poháňa zadnú nápravu, totiž dosahuje len 9,2 kW. Krútiaci moment sa zastaví na hodnote 56 Nm a maximálna rýchlosť vozidla na 60 km/h.

Li-ion batéria elektromobilu Toyota C+pod má kapacitu 9 kWh a zabezpečí dojazd 150 km podľa cyklu „WLTC Class 1“. Ide o cyklus určený pre malé vozidlá s obmedzenou maximálnou rýchlosťou, ktorý nezahŕňa jazdu po diaľnici. Batéria je umiestnená pod podlahou pred sedadlami.

Mestský elektromobil od Toyoty sa nabíja jednofázovo z bežnej domácej zásuvky aj na štandardných japonských  verejných nabíjačkách.  Pri „konfigurácii“ 200V/16A trvá plné nabitie cca 5 hodín, 100V/6A stačí na plné nabitie cca za 16 hod. Vo výbave nájdeme aj zásuvku s výkonom 1,5 kW, vďaka ktorej je možné napájať externé zariadenia z li-ion batérie vozidla.

Bezpečnosť a cena

Vonkajšie panely karosérie modelu Toyota C+pod sú vyrobené z plastu, a to kvôli redukcii hmotnosti. Podľa japonskej automobilky je však vozidlo bezpečné vďaka štruktúre, ktorá účinne rozptyľuje a absorbuje energiu nárazu. Súčasťou štandardnej výbavy sú napr. LED svetlomety a predkolízny bezpečnostný systém na detekciu vozidiel, chodcov a cyklistov.

Toyota zverejnila tiež cenu svojej elektrickej novinky. Tá začína sume 1 650 000 jenov, čo je v prepočte naozaj „nemalých“ 13 000 €. Vo vyššom stupni výbavy vyjde cca na 13 600 €. Ceny zahŕňajú spotrebnú daň a nezahŕňajú recyklačné poplatky.

Zdroj: Toyota

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota pracuje na elektrickom SUV. Čo od neho očakávať?
Elektromobily od Toyoty by sa mohli nabiť za 10 min vďaka solid-state batérii
Toyota si dala patentovať autonómny dron na nabíjanie elektromobilov

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

19 komentárov

  1. Zaostávanie Toyoty v BEV je veľmi veľké a ich postoje smutné. Ak to naozaj budú predávať za uvedenú cenu, príde nevyhnutná zrážka vlhkého sna s tvrdou realitou na trhu. Inu, ani Japonsko už nie je to čo bývalo. Oproti Číne začína skôr pripomínať zostarnutého tigra s vypadanými zubami… Vrátane ich automobiliek.

  2. Každý vychádza sám zo seba.. tak, ale načo mi je auto čo nemôžem používať len doma v meste???
    Tak si môžem kúpiť rovno kúpiť nejakú drahšiu e- kolobežku a ešte mi aj peniaze ostanú…

    Dúfam, že to ostane tam, kde to patrí… V Japonsku …

    • Nesúhlasil by som. Elektrický Smart je podstatne drahší a jazdí ich spústa. Teda aspoň v Nemecku.
      Slovensko by som v tomto smere asi nepovažoval za úplne presný etalón záujmu…

  3. Ano vyrobili auto nakupnu tasku ciste do mesta pre mestskych obyvatelov nie univerzalne rodinne auto. A za prachy ktore mozno pre obyvatelov megalopolisov niesu taky problem. Nikto normalny neda u nas tolko ani za cely byt co daju za 1m2 bytu v Tokyu, tak dat 13tis za prakticke auticko do mesta za ktore nepotrebuju platit velky parkovaci box, dane atd. je pre nich malina. Su ludia co z tych megamiest vylezu raz do roka letecky na dovolenku. Tak naco by im bolo velke auto s dojazdom 500km?
    Urcite to nekonstruovali ani cenu nenasadili pre potreby chudobnych slovakov na vidieku ani vo zvysku sveta.
    Na vypredanie vyrobnej kapacity tohto im stacia obyvatelia megamiest sveta a mozno len azie.

    Kamarat co ma firmu v Prahe povedal ze jemu staci trh 1,5mil prachatych prazakov, nepotrebuje zvysok CZ, lebo s 6x tolko namahy by zarobil len 2x tolko.

    • Skôr to vypadá, že Toyota je odchádzajúca legenda ako Kodak a Nokia… Pozrite na čínske pokrytie BEV od low-cost po high-end, vyrobené množstvá a cenu. Sú svetoví lídri. Musíme tu byť na poplach, lebo informovanosť ľudí je malá a majú nebezpečnú vlastnosť zosmiešňovať a podceňovať čínsku dominanciu. Špeciálne pre Slovensko z toho plynú nebezpečné konzekvencie…

      • Dobrý komentár, IK. Toyota určite nepatrí medzi odchádzajúcu legendu. Aspoň zatiaľ nie. Toyota je druhý najväčší výrobca áut na svete (Čo sa týka počtu vyrobených áut – po VW, ale ak by sa nepočítali ťažké náklaďáky, tak sú na prvom mieste. VW vyrába aj ťažké náklaďáky – MAN a SCANIA, Toyota nie.)
        Ale ak Toyota nezachytí súčasný trend, tak neviem, neviem… VW ho už, zdá sa, zachytil.
        A čínsku dominanciu by som rozhodne nepodceňoval!

        • Ďakujem, za komentár. Ešte si dovolím doplniť, že Čína stavia v nízkej a strednej cenovej úrovni na LFP batériách. Odhad je 60 USD za 1kWh (článok, nie celý pack). Ide o čínske ceny pri veľkých odberoch. Tie nie sú dostupné pre japonský, kórejský a európsky trh. Tam sú továrne stavané na drahšie NMC 90-105 USD za 1kWh (článok). V nasledujúcom roku očakávam expresne rýchlu adopciu CTP (cell to pack) a v kombinácii s LFP výraznú konkurenčnú výhodu čínskych výrobcov BEV. Tento rok posielali jednotlivé čínske značky do Európy rádovo stovky BEV. Budúci rok to budú s istotou tisíce. 2022 to reálne môžu byť aj desaťtisíce. A to už bude tradičné značky v EU výrazne atakovať!

        • Tu statiku čo píšeš uvádzaš veľmi nepresne. Ta štatistika je vždy uvedená v počte OSOBNÝCH ÁUT. Nákladné autá si do štatistiky uviedol len ty.
          Alebo chceš uviesť, že Toyota vyrába vysokozdvižné vozíky, tak sa tiež do tej štatistiky uvádzajú.

          Och niektorý ľudia si fakt nedokážu overovať informácie.

      • Preco nieco plynie pre Slovensko? Doteraz boli Japonske a korejske auta odteraz budu Cinske. Nieje jedno aka azia je tu? Ked Japonci a Korejci postavili tu fabriky postavia hadam aj Cinania. Jazdime na japoncoch a korejcoch budeme aj na cinanoch. Kto nechce azijcov kupi nemca, francuza, taliana … ako doteraz.
        Keby bolo efektivne riesenie vyrabat auta len v Cine, tak by aj Tesla postavila 5 fabrik tam a nestavala ich kadetade po svete. Tak aj Cinania postavia snad nejaku na SK. 🙂

        • Bohužiaľ okrem BYD nie sú ohlásené čínske výstavby veľkých fabrík pre BEV v EU. Gro sú importy hotových áut a to je zlá správa pre Slovensko. Nezabúdajte na hlavný problém EU, chýbajúcu produkciu batérii NMC. A o lacných LFP ani nehovorím…

          • Európa trošičku prispala, resp. podcenila výrobu batérií. Ale čosi sa predsa len deje. Nemecko, Poľsko… A čo slovenská firma InoBat Auto?
            A importy sú drahé. Dovoz cez pol sveta, ale hlavne clá a dovozné prirážky. Preto stavajú Japonci, Kórejci a iní (aj Tesla) fabriky v „krajinách spotreby“.
            Číňania tu zatiaľ „nestavajú“, ani sem nič moc nevozia, lebo zrejme nestíhajú nasýtiť vlastný trh. Veď uvidíme.

          • To je fakt ze Cinania iny ako domaci trh ani nepotrebuju. Tak sa sem mozno az tak hrnut nebudu. Pojde skor zrejme o prestiz, demonstrativne ukazat svetu co cina dokaze, cize premiovejsie nabuchane auta a nie vozitka za ludovu cenu, tie si nechaju doma pre svoj lud.
            My uz ludove vozitka predsa mame, VolksWagen. 🙂 🙂 🙂

          • Domnievam sa, že momentálne sa nachádzame v kvalitatívne novej situácii. Na rozdiel od ICE, kde čínske automobilky mali problém s kvalitou motora a prevodovky, pri BEV toto odpadlo. Naopak majú na vrch s batériami a eklektickým pohonom. Bonusom je digitalizácia áut, kde sú kompetentní (5G, cloud, infotainment…). Toto je nová doba, keď sa z technologický a kvalitatívnych outsiderov stali lídri. Netreba zabúdať na ich dlhodobé strategické konanie. S ICE oťukávali trh a predajné kanály. Ich príprava pekne zapadne ako puzzle pri nástupe BEV na EU trh. Na základe prvých reakcií európskych spotrebiteľov určite úspešne. Mimochodom už otvorene komunikujú mená niektorých nových modelov, ktoré plánujú dodávať na EU trh. Nájdete v ňom kompletné spektrum od low-cost po hig-end. Nezabúdajte, že v rámci najvyspelejších ICE sa im to už podarilo s Volvom S90 (vyrábané výhradne v Číne podľa EU kvalitatívnych a bezpečnostných štandardov). Preto tá nervozita u vrcholných predstaviteľov automobiliek a ich politických apendixov ! A aké bude riešenie? Európske subvencovanie nemeckých automobiliek na zníženie ich zaostávania. Tento transfer peňazí zaplatí chudobnejúca stredná trieda z celej Európy. A vrcholne paradoxné je, že získa na tom aj čínska stredná trieda. Ktorá sa raketovo rozmáha….

  4. To som zase narazil na server, kde keď niečo není Tesla a nemá to dojazd 500 km, tak je to úplne nefunkčné, a 100 rokov pozadu!
    To fakt sú ľudia tak omezení v premýšľaní.

Pridajte komentár