Všetko nasvedčovalo tomu, že elektromobily Tesla Model S a Model X sa dočkajú faceliftu/“refreshu“. No a aktuálne Tesla konečne predstavila svoje vynovené vlajkové lode. Zmien je viacero, najvýraznejšími prešiel interiér, ktorý je úplne nový a pohonný systém. Zvýšil sa výkon, dojazd aj ceny. K dispozícii sú výkonné 3-motorové verzie Plaid a Plaid+.
Vynovené Tesly Model S a Model X neprešli len dizajnovými zmenami (úplne nový interiér, nové nárazníky, nahradenie chrómových prvkov čiernymi či nové kolesá). Tesla totiž prepracovala pohonné ústrojenstvo po vzore novších a modernejších modelov 3 a Y. Pribudlo aj tepelné čerpadlo, ktoré dostal ako prvý Model Y. „Úplného prepracovania“ sa dočkali aj batériové moduly a celý pack.
V prípade základnej verzie Tesly Model S, ktorá nesie označenie „Long Range“, sa mierne zvýšil dojazd – zo 652 na „odhadovaný“ 663 km WLTP (efektívnejší pohon či len aerodynamickejšie štandardné kolesá…?). Zjavne tiež narástol výkon, ktorého výsledkom je lepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h, a to za 3,2 s (predtým 3,8 s). Napríklad v Nemecku išla hore aj cena, a to z 81 990 € na 87 970 € (všetky ceny s DPH).
- Zdroj: Tesla
- Zdroj: Tesla
- Štandardné kolesá. Zdroj: Tesla
Základná verzia vynovenej faceliftovanej Tesly Modelu X ponúka odhadovaný dojazd 580 km (WLTP) a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 s. Jej cena vzrástla v Nemecku z 90 990 € na 96 970 €. Pribudli nové 3-motorové verzie Plaid, ktoré nahradili verziu „Performance“. V prípade Modelu S sú dve – Plaid a Plaid+.
- Zdroj: Tesla
- Zdroj: Tesla
- Štandardné kolesá. Zdroj: Tesla
Základné špecifikácie verzií Plaid (pozn.: dojazd – odhad v rámci WLTP):
- Model S Plaid – dojazd: 628 km, zrýchlenie (0 – 100 km/h): 2,1 s, maximálna rýchlosť: 320 km/h, cena (Nemecko): 117 970 €, výkon: 1 020 koní
- Model S Plaid+ – dojazd: 840+ km, zrýchlenie (0 – 100 km/h): 2,1 s, maximálna rýchlosť: 320 km/h, cena (Nemecko): 140 970 €, výkon: 1 100 koní
- Model X Plaid – dojazd: 547 km, zrýchlenie (0 – 100 km/h): 2,6 s, maximálna rýchlosť: 262 km/h, cena (Nemecko): 117 970 €, výkon: 1 020 koní
Interiér a výbava
V interiéri Tesiel Model S a Model X nezostal kameň na kameni. Ťažko uveriť, že vyobrazený futuristický volant „Yoke“ je štandardom, ale konfigurátor Tesly naznačuje, že je to tak. TeslaClub3 však vypátral, že k dispozícii bude aj bežný volant. Výduchy HVAC sú teraz „neviditeľné“ po vzore menších modelov. Klimatizácia je 3-zónová (v štandarde).
Centrálny dotykový displej má rovnakú uhlopriečku – 17″, je však orientovaný na šírku (2 200 x 1 300 px), vystupuje z palubnej dosky a je ho možné nakloniť doľava a doprava. Digitálna prístrojová doska vodiča má 12,3″. Úplnou novinkou je 8″ displej pre zadných pasažierov.
- Zdroj fotografie: Tesla
- Zdroj: Tesla
- Zdroj: Tesla
Ďalšia štandardná výbava vynovených faceliftovaných vlajkových lodí zahŕňa okrem iného aj:
- audiosystém s 22 reproduktormi a aktívnym potlačením hluku
- herný počítač s výkonom 10 teraflops
- vyhrievané sedadlá pre všetkých cestujúcich, volant a čelné sklo
- ventilované predné sedadlá
- HEPA filtráciu vzduchu
- Bezdrôtové aj USB-C rýchlonabíjanie zariadení pre každého cestujúceho
- Elektricky otvárateľný kufor
- Systém pre automatické otváranie garážových brán
- „Phone Key“
- Zdroj: Tesla
- Zdroj: Tesla
- Zdroj: Tesla
Faceliftované/“refreshované“ vlajkové lode Tesly sa majú do Európy začať dodávať od septembra (verzie: Long Range a Plaid), resp. koncom roka (Model S Plaid+).
- Zdroj: Tesla
- Zdroj: Tesla
Zdroje: Tesla, Electrek, Ecomento
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vynovená Tesla Model 3 je realitou: Lepší dojazd, výkon, výbava a mierny redizajn
Tesla redizajnovala interiér Modelu Y. Zatiaľ sa to týka verzie „Made in China“
Tesla je podľa Muska cca 12 startupov v kope. Komu všetkému konkurujú?
11 komentárov
No, no. Tie krásavice nám ešte viac skrásnili…
Súhlasím, výstižné … ?)
… 🙂
No, najprv, ako som si všimol ten „volant“ som sa zhrozil. Ale keď som si prečítal, že je možnosť normálneho volantu, tak je to super. Už sa teším na testy.
ake zhrozil, este si ho nevyskusal a uz si zhrozeny…
Ja nie som interiérom nadšený. Pre mňa je strohý a chladný. Vyložene sa mi ale nepáči prevedenie volantu. Pôsobí lacným dojmom, ako z čínskeho autíčka pre deti. To potom určite radšej volantovú klasiku. U BEV očakávame znižovanie cien , to potom to zdraženie o 6.000 zamrzí!
kup si oktaviu ked sa ti nepaci 😉
peter, aj nevkus je druh vkusu 😉 budes jeden z mala, co sa im to nepaci 😉
mate tam chybu, Plaid+ ma 1.100+ koni a 1/4 mile pod 9 sekund 😉
Ďakujeme za upozornenie.
nemate za co, este to + tam asi bude mat nejaky vyznam 😉