Tesly Model S a X sa dočkali „faceliftu“, nových verzií či futuristického interiéru

11

Všetko nasvedčovalo tomu, že elektromobily Tesla Model S a Model X sa dočkajú faceliftu/“refreshu“. No a aktuálne Tesla konečne predstavila svoje vynovené vlajkové lode. Zmien je viacero, najvýraznejšími prešiel interiér, ktorý je úplne nový a pohonný systém. Zvýšil sa výkon, dojazd aj ceny. K dispozícii sú výkonné 3-motorové verzie Plaid a Plaid+.

Vynovené Tesly Model S a Model X neprešli len dizajnovými zmenami (úplne nový interiér, nové nárazníky, nahradenie chrómových prvkov čiernymi či nové kolesá). Tesla totiž prepracovala pohonné ústrojenstvo po vzore novších a modernejších modelov 3 a Y. Pribudlo aj tepelné čerpadlo, ktoré dostal ako prvý Model Y. „Úplného prepracovania“ sa dočkali aj batériové moduly a celý pack.

V prípade základnej verzie Tesly Model S, ktorá nesie označenie „Long Range“, sa mierne zvýšil dojazd – zo 652 na „odhadovaný“ 663 km WLTP (efektívnejší pohon či len aerodynamickejšie štandardné kolesá…?). Zjavne tiež narástol výkon, ktorého výsledkom je lepšie zrýchlenie z 0 na 100 km/h, a to za 3,2 s (predtým 3,8 s). Napríklad v Nemecku išla hore aj cena, a to z 81 990 € na 87 970 € (všetky ceny s DPH). 

Základná verzia vynovenej faceliftovanej Tesly Modelu X ponúka odhadovaný dojazd 580 km (WLTP) a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,9 s. Jej cena vzrástla v Nemecku z 90 990 € na 96 970 €. Pribudli nové 3-motorové verzie Plaid, ktoré nahradili verziu „Performance“. V prípade Modelu S sú dve – Plaid a Plaid+.

Základné špecifikácie verzií Plaid (pozn.: dojazd – odhad v rámci WLTP):

  • Model S Plaid – dojazd: 628 km, zrýchlenie (0 – 100 km/h):  2,1 s, maximálna rýchlosť: 320 km/h, cena (Nemecko): 117 970 €, výkon: 1 020 koní
  • Model S Plaid+ – dojazd: 840+ km, zrýchlenie (0 – 100 km/h): 2,1 s, maximálna rýchlosť: 320 km/h, cena (Nemecko): 140 970 €, výkon: 1 100 koní
  • Model X Plaid – dojazd: 547 km, zrýchlenie (0 – 100 km/h): 2,6 s, maximálna rýchlosť: 262 km/h, cena (Nemecko): 117 970 €, výkon: 1 020 koní

Interiér a výbava

V interiéri Tesiel Model S a Model X nezostal kameň na kameni. Ťažko uveriť, že vyobrazený futuristický volant „Yoke“ je štandardom, ale konfigurátor Tesly naznačuje, že je to tak. TeslaClub3 však vypátral, že k dispozícii bude aj bežný volant. Výduchy HVAC sú teraz „neviditeľné“ po vzore menších modelov. Klimatizácia je 3-zónová (v štandarde).

Centrálny dotykový displej má rovnakú uhlopriečku – 17″, je však orientovaný na šírku (2 200 x 1 300 px), vystupuje z palubnej dosky a je ho možné nakloniť doľava a doprava. Digitálna prístrojová doska vodiča má 12,3″. Úplnou novinkou je 8″ displej pre zadných pasažierov.

Ďalšia štandardná výbava vynovených faceliftovaných vlajkových lodí zahŕňa okrem iného aj:

  • audiosystém s 22 reproduktormi a aktívnym potlačením hluku
  • herný počítač s výkonom 10 teraflops
  • vyhrievané sedadlá pre všetkých cestujúcich, volant a čelné sklo
  • ventilované predné sedadlá
  • HEPA filtráciu vzduchu
  • Bezdrôtové aj USB-C rýchlonabíjanie zariadení pre každého cestujúceho
  • Elektricky otvárateľný kufor
  • Systém pre automatické otváranie garážových brán
  • „Phone Key“

Faceliftované/“refreshované“ vlajkové lode Tesly sa majú do Európy začať dodávať od septembra (verzie: Long Range a Plaid), resp. koncom roka (Model S Plaid+).

Zdroje: Tesla, Electrek, Ecomento

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Vynovená Tesla Model 3 je realitou: Lepší dojazd, výkon, výbava a mierny redizajn
Tesla redizajnovala interiér Modelu Y. Zatiaľ sa to týka verzie „Made in China“
Tesla je podľa Muska cca 12 startupov v kope. Komu všetkému konkurujú?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

11 komentárov

  1. No, najprv, ako som si všimol ten „volant“ som sa zhrozil. Ale keď som si prečítal, že je možnosť normálneho volantu, tak je to super. Už sa teším na testy.

  2. Ja nie som interiérom nadšený. Pre mňa je strohý a chladný. Vyložene sa mi ale nepáči prevedenie volantu. Pôsobí lacným dojmom, ako z čínskeho autíčka pre deti. To potom určite radšej volantovú klasiku. U BEV očakávame znižovanie cien , to potom to zdraženie o 6.000 zamrzí!

Pridajte komentár