Portfólio elektromobilov sa rozšíri o nové modely, a to Toyota bZ3 a Škoda Enyaq RS iV. V prípade Toyoty ide o sedan strednej triedy, ktorý sa už chystá na čínsky trh. Škoda zas ponúkne druhý variant svojho vôbec najvýkonnejšieho vozidla.
Pomerne nedávno sme na základe uniknutých dokumentov čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) informovali o prvých známych špecifikáciách 2. dedikovaného elektromobilu spoločnosti Toyota, ktorý nesie označenie bZ3. O niečo neskôr sa objavila neoficiálna správa, podľa ktorej bude tento „triedny“ konkurent Tesly Model 3 začínať na čínskom trhu na naozaj zaujímavej cene – okolo 29 000 € po prepočte (túto správu však treba brať zatiaľ s rezervou).
A aktuálne sme sa konečne dočkali oficiálneho predstavenia elektromobilu Toyota bZ3. Ten bol pre čínsky trh (či sa objaví aj inde, zatiaľ nevieme) vyvinutý v rámci spoločného podniku spoločností Toyota, BYD (jeden z najväčších výrobcov elektromobilov na svete) a FAW (ďalšia čínska automobilka).
- Zdroj: Toyota
- Zdroj obrázku: Toyota
Spoločnosť BYD poskytla pre model bZ3 LFP batérie (zrejme Blade). Nedávne neoficiálne správy pritom hovorili aj o tom, že BYD tiež poskytol elektromotory. To však Toyota vo svojej aktuálnej tlačovej správe nespomína. Spoločnosť FAW sa zas zameria na výrobu a predaj elektrickej novinky od Toyoty. A na batériovom systéme modelu bZ3 sa podieľala aj Toyota. Jej cieľom pritom bolo zabezpečiť, aby kapacita batérie nedegradovala pod 90 % ani po 10 rokoch.
Čo sa týka technických špecifikácií modelu Toyota bZ3, výrobca uvádza rozmery 4 725 x 1 835 x 1 475 x 2 880 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), výborný koeficient odporu vzduchu 0,218, dojazd 600 km podľa cyklu CLTC (ide o dosť „optimistický“ cyklus blízky NEDC).
Viac sme sa v tomto smere z tlačovej správy nedozvedeli, a tak doplníme ďalšie známe údaje zo spomínaného dokumentu od MIIT. A to výkon 135 a 180 kW (obe verzie s pohonom zadnej nápravy) a maximálnu rýchlosť 160 km/h.
- Zdroj: Toyota
- Zdroj: Toyota
Škoda Enyaq RS iV
Škoda dnes predstavila elektromobil Škoda Enyaq RS iV. Ide v podstate o SUV variant už skôr predstaveného modelu Enyaq Coupé RS iV, ktorý sa považuje za „SUV-kupé“. Takže rozdiel je de facto len v karosérii (Enyaq RS iV má tvar pôvodného modelu Enyaq). Neprekvapí teda identická technika, ktorá z tohto vozidla robí spoločne so svojím „SUV-kupé súrodencom“ najvýkonnejší model českej značky bez ohľadu na druh pohonu.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Škoda Enyaq RS iV disponuje pohonom oboch náprav, výkonom 220 kW, krútiacim momentom 460 Nm, maximálnou rýchlosťou 180 km/h, zrýchlením z 0 na 100 km/h za 6,5 s, batériou s kapacitou 82 kWh (brutto), dojazdom cez 500 km (WLTP), podporou DC nabíjania max. výkonom 135 kW, nabitím z 10 na 80 % za 36 min (za ideálnych podmienok) či aerodynamikou vyjadrenou koeficientom odporu vzduchu 0,265.
- Zdroj: Škoda
- Zdroj: Škoda
Zdroje: Toyota, Škoda
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Škoda cieli aj na elektromobil za 20 000 €, hovorí šéf značky
Prvý globálny elektromobil od Toyoty dostal slovenský cenník. Wallbox je zdarma
Elektrická Škoda Octavia s dojazdom až 600 km má údajne stáť od 35 000 €
5 komentárov
Ako dopadne Toyota bZ3 z tohoto triumvirátu vie len Mr. Čas !!! A ak by som silou-mocou chcel Eniaq v prevedení RS, tak potom tento, nie Coupe, lebo ja som v podstate „kombičkár“, a o tom to je! Predaje Eniaqa to asi nezvýši!
Tieto násilné prirovnávania sa rôznych bežných áut s dojazdom okolo 300 a maximálkou okolo 160 so športovými i technologickými svetovými špičkami teslami M3 či Y sú len marketingovým ťahom a snahou vyťažiť z imidžu Tesly. Ako keď sa bežný smrteľník postaví k nejakej celebrite a urobí si selfie. Prečo na to Teslamagazín vždy naletí?
Ty si v tomto článku o Toyote bZ3 a Škoda Enyaq čítal o ich porovnávaní, či selfie s TESLAMI? Napíš kde !!! 🙂 …..
bZ3 má byť lacný, nečudo, keď – ako bolo v jednej reportáži z Číny – robotníčka pracuje 10 hodín denne vrátane soboty a dostane cca 200 €. Keď za podobných podmienok vyrábajú bZ3, tak potom je to lacné. A keď túto pracovnú kultúru prinesú do Európy, ktorú si lacno kúpia, zničenú po všetkých tých katastrofách, ktoré sa na nás valia, tak zbohom rodina.
Výrobcovia sú schopní dať lacno vyrobiť, a potom nehanebne zarobiť! Tu spomínané „lacno“ je len strategické lacno v Číne pre získanie podielu na trhu ….