Konkurent Tesly Model 3 od Toyoty má v Číne stáť údajne len okolo 29 000 €

4

Nedávno sme vďaka dokumentom MIIT spoznali prvé špecifikácie elektrického sedanu Toyota bZ3, ktorý príde na trh ešte v tomto roku. A o niečo neskôr prišla agentúra Reuters s ďalšími, tentokrát neoficiálnymi infomáciami. V rámci nich pritom zaujme najmä zmienka o možnej cene.

Spoločnosť Toyota na rozdiel od mnohých iných tradičných automobiliek s elektromobilmi otáľa. Koncom minulého roku však predstavila 16 plne elektrických konceptov. Podstatné pritom bude, koľko z nich a kedy sa dostane do sériovej výroby.

Prvý model, kompaktné elektrické SUV bZ4X, sa po úvodných problémoch začal nedávno opätovne predávať. Aktuálne všetko nasvedčuje tomu, že druhým modelom z avizovanej plejády elektromobilov sa stane elektrický sedan strednej triedy Toyota bZ3, ktorý vzišiel zo spolupráce s jedným z najväčších výrobcov elektrických áut na svete – BYD.

Ako sme nedávno informovali, dokumenty čínskeho Ministerstva priemyslu a informačných technológií (MIIT) odhalili, že model bZ3 bude používať elektromotory a batérie od spoločnosti BYD. Čo sa týka batérií, pôjde o známy model Blade s chémiou LFP.

Spoznali sme tiež rozmery – 4 725 x 1 835 x 1 475 x 2 880 mm (dĺžka x šírka x výška x rázvor), ktoré sú veľmi podobné ako v prípade Tesly Model 3. Takže konkurencia v rámci elektrických sedanov strednej triedy sa opäť rozšíri. Čo sa týka ďalších technických špecifikácií, dokumenty MIIT odhalili ešte výkon – 135 kW, resp. 180 kW (obe verzie majú pohon zadnej nápravy) a maximálnu rýchlosť – 160 km/h.

Nové neoficiálne informácie

Ako sme už avizovali, s ďalšími informáciami ohľadom elektromobilu Toyota bZ3 prichádza agentúra Reuters. Upozorňujeme pritom, že ide o neoficiálne a nepotvrdené správy, ktorá sa odvolávajú na nemenované zdroje „blízke automobilke Toyota“.

Tie tvrdia, že produkcia modelu bZ3 začne v Číne do konca roka a tento rok sa majú tamojší zákazníci dočkať aj spustenia predaja. Objem výroby má byť v rámci spoločného podniku Toyoty a ďalšej čínskej automobilky FAW naplánovaný na 30 000 ks ročne.

toyota bz3

Zdroj: MIIT via Carnewschina.com

Najzaujímavejšou novou informáciou je však zmienka o možnej cene. Jeden zo zdrojov Reuters totiž tvrdí, že Toyota bZ3 sa bude pravdepodobne predávať za cca 200 000 RMB (zrejme ide o cenu základnej verzie), čo je v prepočte necelých 29 000 €. Nevieme, či ide o cenu pred zahrnutím dotácií, každopádne čínske dotácie na elektromobily nie sú vysoké (necelých 1 600 €).

Mimochodom vyspelý elektrický sedan strednej triedy „Seal“ od spomínaného partnera Toyoty – spoločnosti BYD, sa predáva v Číne v prepočte od cca 30 000 €. A napr. ďalší čínsky moderný elektro-sedan podobných rozmerov, Xpeng P5, sa na domácom trhu predáva od necelých 23 000 € po prepočte (v Európe je „samozrejme“ podstatne drahší).

„Čínska“ cena novej elektrickej Toyoty teda vyzerá veľmi lákavo a z pohľadu Európana až nerealisticky. Ak by sa potvrdila, bola by zrejme dobrým príkladom toho, čo dokáže urobiť s cenami vysoko konkurenčný trh, v rámci ktorého sa využíva predovšetkým lokálny dodávateľský reťazec a „mimozápadná“ cena práce.

Každopádne pripomíname, že aj v prípade spomínanej ceny ide o neoficiálnu informáciu. Tú oficiálnu by sme mohli spoznať už onedlho, keďže Toyota bZ3 sa už pomaly chystá na čínsky trh. Zatiaľ pritom nie je známe, či Toyota plánuje predávať tento model aj mimo Číny.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Toyota ukázala 16 koncepčných elektromobilov. Do roku 2030 chystá 30 batériových modelov
Toyota ukázala viac zo svojho chystaného elektrického offroadu Compact Cruiser
Toyota čelí kritike a petícii za jej lobing proti klimatickým opatreniam a pomalú elektrifikáciu. Čo na to Japonci?

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

4 komentáre

  1. A koľko BEV už len ten najväčší výrobca automobilov na trhu vyrobil ? Za celý rok menej ako Tesla za týždeň.. veľmi zlá vizitka, na hybridoch sa nebude dať ryžovat večne a vlak im uchadza

  2. Toyota bZ3 rozhodne nie je konkurent Tesly M3 a samozrejme aj inej Tesly. Je to auto z kategórie Peugeot e208 s dojazdom cca 300 a max. rýchl. cca 160. Tesla M3 je špičkové športové vozidlo s dojazdom cca 500 a max. rýchl. cca 250.

Pridajte komentár