Tesla avizuje zvýšenie cien kvôli clu, BYD má mať v EÚ až 10-krát vyšší zisk na auto ako v Číne

5

Zdá sa, že dôsledky oznámenia o predbežnom zvýšení ciel na elektromobily dovážané z Číny do Európskej únie nenechali na seba dlho čakať. Tesla totiž avizuje „pravdepodobné“ zvýšenie cien Modelu 3. Zvýšené clá by pritom mohli mať na Teslu väčší dopad ako napr. na BYD, ktorý má mať podľa analýzy v EÚ podstatne vyššie zisky na auto ako v Číne.

Európska komisia (EK) včera zverejnila sadzby „dočasných vyrovnávacích ciel“ na elektromobily dovážané z Číny, ktoré začnú platiť budúci mesiac. A v rámci európskych konfigurátorov Modelu 3, ktorý sa pre Európu vyrába v Číne, Tesla aktuálne informuje, žecena Modelu 3 sa od 1. júna 2024 pravdepodobne zvýši, a to kvôli očakávaným dovozným clám“.

Čo sa týka súvisiaceho vyšetrovania EÚ, ide o predbežné opatrenie, pričom ohľadom možného riadneho zavedenia vyšších ciel sa rozhodne po ukončení antisubvenčného vyšetrovanie. Podľa toho, čo EK včera uviedla sa zdá, že Tesla využila možnosť požiadať o individuálne prešetrenie a na konkrétnu individuálnu výšku možného nového cla si počká. Dovtedy by sa však na ňu mala vzťahovať predbežná priemerná výška cla pre „spolupracujúcich výrobcov“, a to 21 %.

Pre BYD by zvýšené clo nemalo byť zásadným problémom

Zaujímavé je, že na čínsku automobilku BYD, ktorá patrila v rámci vyšetrovania k hlavnej skúmanej vzorke, sa vzťahuje predbežné clo „len“ vo výške 17,4 %. A to by mohlo byť pre tohto čínskeho giganta pomerne ľahko stráviteľné, nakoľko podľa aktuálnej analýzy od spoločnosti Rhodium Group má BYD v EÚ predávať s obrovským ziskom na 1 vozidlo, upozorňuje CarNewsChina.

V spomínanej analýze sa uvádza, že napríklad na elektromobile BYD Seal U, čo je SUV strednej triedy, dosahuje v EÚ zisk 12 965 €. Na domácom čínskom trhu, kde je obrovská konkurencia a kde stále prebieha tzv. „cenová vojna“, má pritom BYD dosahovať zisk len 1 306 €.

byd seal u cena

Zdroj: Rhodium Group

Nasledujúci graf naznačuje, že BYD dosahuje veľký zisk aj na svoje ďalšie elektromobily predávané v Európe. Naopak najnižší zisk v rámci skúmaných modelov z Číny sa má vťahovať na Teslu Model 3. BYD pritom zrejme dokáže absorbovať prípadné zvýšené clá a ešte aj znížiť ceny svojich elektromobilov v EÚ, kde sa mu aktuálne na rozdiel od Tesly nedarí predávať veľa vozidiel.

elektromobily cina zisk eu

Zdroj: Rhodium Group

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Elektromobily z Číny sa v EÚ zrejme predražia. BYD, Geely a SAIC spoznali výšku predbežného cla, Tesla čaká
BYD Seal U prichádza na európsky trh. Cenou konkuruje Tesle Model Y
Modernizovaná Tesla Model Y „Juniper“ sa zrejme oneskorí. Kvôli novej platforme?
ODBER NOVINIEK

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

Vyštudovaný Mediamatik na Žilinskej univerzite a šéfredaktor vášho jedinečného Tesla magazínu. Zaujímam sa o informácie z oblasti elektromobility, IKT, vedy, histórie a technologických inovácií. Okrem sýtenia svojích informačných a znalostných potrieb, športujem, spievam v rockovej kapele a rád chodím do prírody:-) Pripravujem pre Vás aj portál o dopravnom systéme HYPERLOOP. Kontaktovať ma môžete prostredníctvom redakčného emailu redakcia(zav.)teslamagazin.sk | Google+ |

5 komentárov

  1. Osobne si myslim ze na znacku Teslu neuvalia ziadne clo, pretoze nevidim logicky dovod aby cinska vlada ich dotovala aj nepriamym sposobom (cez dotovanie dodavatelov Tesly). Podla mna ma Tesla proste ine, vyssie nakupovane ceny napriklad bateriek oproti domacim cinskym automobilkam od Catl alebo Byd. Ak ale cla budu platit aj pre Teslu, tak si myslim ze sa dockame oznamenia planu otvorenia dalsej fabriky Tesly v EU, snad niekde vo vychodnej Europe (aj ked na SK to nevidim, skor Rumunsko).

Pridajte komentár