Maťo Urbašík z NaTesle.sk: Myslel som, že dopyt po jazdách skončí, no namiesto toho ponúkam spoluprácu

12

Prinášame vám rozhovor s Maťom Urbašíkom, vďaka ktorému si môžete na Slovensku vyskúšať alebo prenajať elektromobily značky Tesla. A to v rámci služby NaTesle.sk. Ale viac už v našom rozhovore.

Mnohí naši čitatelia ťa asi poznajú, možno sa s Tebou na jazde už stretli, no napriek tomu, prezraď nám o čo ide v tvojom podnikaní?

Môj biznis plán je jednoduchý: Mám jednu Teslu a na nej predávam zážitkové jazdy a iné služby, ako napr. svadobné odvozy, firemné akcie. V súčasnosti sme už viacerí partneri a v ponuke máme viacero vozidiel značky Tesla. Jazda na Tesle je pre šoféra veľmi netradičný zážitok.

Čo ťa priviedlo k takejto myšlienke? Je to pomerne netradičná služba.

Áno, môj plán bol kúpiť si Teslu, hoci aj za cenu výrazného zadĺženia, ale nie len na frajerinu, ale aby si na seba aspoň čiastočne zarobila. A keďže som ju nechcel dávať z očí, prenájom neprichádzal do úvahy. A tak som vymyslel „krátky prenájom“, pri ktorom budem celý čas prítomný, a tak vznikla myšlienka predávať jazdy.

Ak to správne chápem, tvojou „cieľovkou“ sú ľudia, ktorí si Teslu nemôžu dovoliť, ale chceli by si ju aspoň vyskúšať?

Čiastočne áno. Na začiatku si naozaj ľudia kupovali jazdy primárne pre seba, aby to zažili. Očakával som, že táto konečná množina ľudí sa do roka – dvoch minie, dopyt po jazdách skončí a mne ostane aspoň ojazdená Tesla. Či sa už zaplatí celá alebo len čiastočne, som neriešil.

Potom, zhruba po pol roku, sa však stala dôležitá zmena. Jazdy sme začali predávať aj ako darčeky, a tým som našu cieľovku rozšíril aj na ľudí, ktorí možno ani poriadne nevedia, čo je to Tesla, ale hľadajú nejaký darček pre otca / manžela / brata. A jazda na Tesle sa ukázala ako trefa do čierneho. Dopyt tak nielenže neustal, ale každým rokom je zdá sa silnejší a už by som to sám ani nestíhal pokrývať.

Ako si to teda riešil?

Spočiatku sa mi chalani ozvali sami. Povedali mi, že by si chceli kúpiť Teslu a robiť niečo podobné ako ja. A presne vtedy sa to hodilo. Tesla predstavila Model X a aj vylepšené Performance modely s výkonom vyše 800 koní. Spoluprácou s chalanmi sme rozšírili ponuku na tri vozidlá. Hoci sa nedá rátať s absolútnou návratnosťou, časť nákladov na kúpu vozidla sa nám vrátila.

Ako vidíš svoj biznis do budúcna?

V súčasnosti máme v ponuke dve autá, Model X je dočasne nedostupný. Nevýhodou pre nás majiteľov je, že za zákazníkom musíme niekedy cestovať skoro až na druhý koniec republiky. Napr. ja som z Nitry a jazdy robievam aj v Košiciach alebo v Prešove. Bez toho, aby tá jazda bola drahšia.

Toto by som chcel riešiť spoluprácou s ďalšími majiteľmi Tesiel, ideálne z regiónov. Hodil by sa nám nový kolega niekde z Martina, Ružomberka alebo Lipt. Mikuláša, lebo na Orave sú pomerne často svadby a ešte by sme vedeli ponúknuť spoluprácu aj niekomu z východu, Košice alebo Prešov. Tak by som chcel do budúcna zabezpečiť to, aby sme nemuseli chodiť všade, ale aby sme mali Slovensko rozdelené na 2 – 3 regióny. Tým vzniklo aj viac termínov pre klientov, aj menšie starosti s logistikou jázd.

Stalo sa ti na jazdách niečo nezvyčajné?

Z niektorých reakcií som sám prekvapený. Starší vážny chlap sa po zošliapnutí pedálu smeje ako malý chlapec, ženy výskajú ako na kolotoči a podobné reakcie nie sú výnimočné. Veľmi často ľudia hovoria, že toto nie je auto, toto je lietadlo alebo stíhačka. A tým tie prirovnania nekončia. Niekedy ma veľmi prekvapia. Napr. minule jedna pani povedala, že to auto ide tak hladko, že sa cíti, ako keby letela na metle.

Ako hodnotíš, ako majiteľ Tesly, správy okolo jej výrobcu? Elon Musk bude musieť odstúpiť z čela predstavenstva, doteraz nevykázal žiadny zisk a pod…

Je pravda, že Tesla je veľmi mladá a veľmi agresívne expandujúca automobilka. A to sa musí niekde prejaviť. V prípade Tesly je to v meškaní a v servise. Čokoľvek ohlásia, takmer vždy to mešká. Najvypuklejšie je to v dodávkach Tesly Model 3, ale tam to nekončí. Ide napr. aj o updaty pre existujúcich majiteľov Tesiel. Autopilot 2 sľubovali už pred dvomi rokmi, dodnes nie je. Dokonca automatické stmievanie diaľkových svetiel bolo dodané updatom do novších vozidiel len nedávno. Paradoxom je, že staršie to mali. Môj tip je, že predtým tú technológiu od niekoho kupovali.

Druhá silná nevýhoda je servis. Tým, že sú mladí, je servisných stredísk málo a ľudia si ani slobodne nemôžu otvoriť autorizované servisy. Tesla má len vlastné. A keďže kapacitne nestíhajú, na servis sa obyčajne dlho čaká. Hoci je na aute oveľa menej vecí, ktoré sa môžu pokaziť alebo by sa mali pravidelne servisovať, ak sa už niečo pokazí, na servis sa čaká neprimerane dlho.

Čo hodnotíš na Tesle pozitívne?

Najlepšia vec na celej Tesle je samotný produkt, auto. To auto je fakt z budúcnosti. Vynikajúco sa šoféruje, perfektne zrýchľuje, nestojí veľa na prevádzku, je ekologickejšie ako spaľovacie autá, okrem nákupnej ceny má len samé výhody. Aj tá cena, keď sa porovná s porovnateľným autom, napr. Porsche Panamera, nie je až taká uletená. Za najdôležitejšie na celej Tesle považujem to, že konečne niekto ukázal, že keď sa chce, aj dobrý elektromobil sa dá vyrobiť.

K tej ekologickosti. V poslednej dobe sa objavujú špekulácie, že to až taká výhra s elektromobilmi nie je. Čo si o tom myslíš?

Od každého, kto toto tvrdí, chcem čísla. Ak ich nemá, sú to len krčmové reči. Ja som si tie čísla zistil a na mojom blogu som ich aj rozpísal. Ak sa nájde nejaká „štúdia“, ktorá vrhá zlé svetlo na elektromobily, obyčajne je tam čosi opomenuté. Napr. to, že benzín nevyviera pod benzínkou a že ťažba ropy, jej spracovanie a preprava tiež vytvára poriadne emisie. Tie však „petrolheadi“ radi opomenú, inak by im to nevyšlo.

Elektrina sa dá vyrábať aj ekologicky, benzín nie. Krok k elektromobilite je teda krok správnym smerom. Aj keď uznávam, že výroba elektromobilu môže byť pre prostredie zaťažujúcejšia, v konečnom dôsledku je elektromobil ekologickejší, aj keby sme elektrinu vyrábali z uhlia. Ide totiž o to, že aj výroba benzínu spotrebuje dosť veľa elektriny. Kto to však myslí s ekológiou vážne, nech si nekupuje žiadne auto, ale nech chodí pešo alebo na bicykli, to je výrazne ekologickejšie. Sám po meste takto chodím.

Ďakujem ti za rozhovor. Na záver, ak by mal niekto záujem o spomínanú spoluprácu, ako si ťa nájde?

Najlepšie bude začať na stránke s ponukou spolupráce a zbežne si prečítať, o čo ide. Ak sa mu to bude pozdávať, je tam formulár, kde ma zastihnú.

SÚVISIACE ČLÁNKY:
Tesla sa postará o 4-nohých miláčikov. Dočkáme sa “dog mode” režimu
Ako je na tom motor a prevodovka Tesly Model 3 po 1 600 000 km?
Z ničoho nič: Tesla uviedla na trh novú, “strednú” verziu Modelu 3!

Podporte článok zdieľaním cez:

O autorovi

12 komentárov

  1. skoda len, ze pan Urbašík sa neokúňa napajat sa na elektrinu kade tade bez dovolenia a takto ju kradut (konkretne v NR na rychlonabijacke, 220V zasuvka. Osobne som to zazil)

    • Maťo Urbašík on

      Áno, priznávam, pár krát sa to stalo. Viem, nemal som to robiť.

      Na moju obranu:
      – Stalo sa to len pár krát. Ten opis „kade-tade“ vôbec nezodpovedá realite. V Nitre pri Maxe som za posledné dva roky skoro ani nebol. Kto bol na jazdách (so mnou), ten vie, že štartujeme z Wilsonovho nábrežia.
      – Niekedy mám medzi jazdami dosť nabité a nabíjanie nutne nepotrebujem, tak som bol lakomý dať GW poplatok 5€ za pripojenie. Namiesto toho som skúsil zásuvku a keďže bola zapnutá na pár minút som sa tam pripojil.
      – Keďže som moc tých KWH nezískal, spravil som to preto, aby sa pred jazdou resetlo počítadlo „Since last charge“. Občas sa zákazníci pýtajú „Koľko sme zatiaľ minuli?“, tak aby som im vedel presne odpovedať.

      Za posledné dva roky som už na zásuvku na GW pripojený nebol vôbec.

      • Vase plus, ze sa priznavate.
        Ale na vasu obranu su velmi plytke argumenty. Ani na benzinku si nejdete odkvapkat par kvapiek, lebo je to len trochu. Ide o princip.
        A je zaujimave, ze ak uz dva roky neaplikujete zastrcku v OC max v NR, preco som vas tam videl (a teraz si fakt nepamatam) takto pred rokom, alebo dokonca na jar t.r aj s vasim psom.

        • Ja len chcem poukázať na to, že celý tento celý Váš komentár vyznel že len kradnem elektrinu. Vôbec to tak nie je, aj keď pár krát som bol napojený na servisnú zásuvku. Kým bol GW bezplatný, žiadny rozdiel to nerobilo. A potom som to pár krát „zneužil“. Tak ma ukameňujte…
          Mám Vám ukázať mesačné 300€ faktúry, ktoré som Greenwayu platil za normálne nabíjanie?

          • Pan Urbašík, ked bol GW zdarma, hadam ste vyuzivali rychlonabijacku a nie 220 zasuvku ?!
            Nie som z GW (to len aby nahodou nebolo nejake podozrenie), no mam k tomuto prostrediu skutocne blizko a viem aj to, ako to chodi s tymi zasuvkami „bola zapnuta“ 🙂
            Nikto vam nevie dokazat, kolkokrat ste sa takto napojili ani kolko elektriny ste odobrali, ale ide o mrzuty pristup, ze ako majitel tak luxusneho auta sa k tomu uchylujete (uchylovali ste sa) hlavne, ak vam to auto je aj zdroj prijmu a vsetku elektrinu vam prenajom auta mnohonasobne pokryje.
            Komunita elektromobilistov na Slovensku je mala, mnohi sa poznaju a firmy spolupracuju s mnohymi majitelmi tychto aut a tak to v konecnom dosledku moze poskodit hlavne vam a ostatni si spravia nazor.
            Zelam vam, aby sa vam darilo, ale rovnako aby ste boli seriozny, ferovy aj ked treba platit a nebyt ako cierny spoluobcan, ktory ma vo zvyknu nelegalne odbery 😉
            Verim, ze uz davno vyuzivate konkrenciu GW s ich neobmedzenym mesacnym nabijanim a vsetko platite im.

  2. to co tu predvadza tento akoze biznisman je obycajna zlodejina, skocil som si pozicat do viedne teslu za zlomok ceny co pyta tento smejd… za tri dni som ju vratil, jazdil som kolko som chcel, kade som chcel a hlavne ma neotravovalo toto tupelo svojou neustalou pritomnostou… asi tak…

    • tento príspevok je čisté vulgárne osočovanie.
      Porovnávať viacdňový prenájom za stovky eur, so zážitkovou hodinovou jazdou, kedy ti auto príde za tebou do najbližšieho krajského mesta, za pár minút ťa chalan zorientuje a tento zážitok máš za cca 60€ je blbosť.

      tupelá budú podľa teba asi aj inštruktori na slovakiaringu v orechovej potôni, kde máš možnosť podobným spôsobom vyskúšať rôzne autá.

      Popri sebe existujú služby zážitkových jázd a služby prenájmu, dve odlišné veci.

      Vyzeráš na ignoranta, ktorý sa pohoršuje nad tým, že v reštike si od teba vypýtajú pohár vody s citrónom za euro a nariekaš že doma z vlastnej studne to máš za 0,001€ a ešte k tomu celý kýbel.

      A v čom je akože šmejd, to mi uniklo? Dvakrát som u neho jazdil, vždy som dostal službu, ktorú som si kúpil.

      • vladko bude nenarocny zakaznik 😉 alebo je vladko na chlapcekov 🙂 alebo vladko nenasiel v rozpocte viac ako 60€… a ci ti nieco uniklo neviem, pozri sa do slipov 😉

        • S takym IQ sa nezmôžete na nič iné ako na tie ubohe urážky, ktoré ste tu popísali.
          Je mi vas uprimne luto, určite ste neštastny a opusteny človek, ktorý iba závidí to, čo sám nikdy nedosiahne.
          Smutné, ale aj takí ako vy chodia, bohužial, po tomto svete.

Pridajte komentár