Po ochutnávke z Nemecka tu máme plnohodnotný porovnávací test špičkových elektrických sedanov Tesla Model S a Porsche Taycan. A to od prestížnej motoristickej redakcie Top Gear. Má tento test víťaza?
Top Gear si vzal na paškál najvýkonnejšie verzie oboch modelov, tzn. Teslu Model S Performance (najnovšia „generácia“ Raven) a Porsche Taycan Turbo S. Na úvod pritom uvádzame „papierové“ porovnanie oboch elektrických rýchlikov.
Tesla Model S Performance / Porsche Taycan Turbo S:
- Výkon: 568 kW / 460 (v „Boost“ režime 560) kW
- Krútiaci moment: 981 Nm / 1 050 Nm
- Hmotnosť: 2 241 kg / 2 295 kg
- Zrýchlenie (0 – 100 km): 2,6 s / 2,8 s
- Max. rýchlosť: 261 km/h / 260 km/h
- Kapacita batérie: 100 kWh / 93,4 kWh
- Dojazd: 590 km (WLTP) / 412 km (WLTP)
- Cena: 102 700 € (nemecký trh) / 185 456 € (nemecký trh)
Drag race
V rámci testu samozrejme nemohlo chýbať vzájomné porovnanie zrýchlenia, a to prostredníctvom tzv. drag race na 1/4 míle (cca. 400 m). Tak ako v spomínanom nemeckom teste televízie VOX, ktorý prebehol za mokra, tak aj v teste Top Gearu, mala Tesla lepší štart.
- Zdroj fotografie: Porsche
- Zdroj fotografie: Tesla
Potom však Porsche prebralo iniciatívu a zrejme aj vďaka 2-rýchlostnej prevodovke napokon závod vyhralo. Zaznamenané časy sú pritom prekvapením. Teda aspoň údaje o zrýchlení z 0 na 60 mph (97 km/h), v rámci ktorého mala byť Tesla lepšia.
V rámci tohto konkrétneho drag race však Model S dosiahol čas 2,68 s, pričom aktuálne Tesla uvádza nasledujúce hodnoty: 0 – 60 mph: 2,4 a 0 – 100 km/h: 2,6 s. Portál Teslarati pritom v tejto súvislosti dodáva, že dosiahnuté časy Modelu S zaostávajú aj za hodnotami, ktoré dosahujú majitelia v rámci neformálnych testov.
Ale vráťme sa k vzájomnému porovnaniu Top Gearu, v rámci ktorého boli zaznamenané tieto výsledky (Taycan / Model S):
- 0 – 60 mph (97 km/h): 2,61 / 2,68 s
- 0 – 100 mph (161 km/h): 6,12 / 6,46 s
- 1/4 míle (400 m): 10,69 / 11,08 s
Závery testu
Redaktor redakcie Top Gear Jack Rix dospel po vzájomnom porovnávacom teste k nasledujúcim záverom. Porsche Taycan jazdí podľa neho lepšie, pretože poskytuje bližšie prepojenie s vodičom. Tesla Model S je však „zlatým štandardom“ pokiaľ ide o vymoženosti.
Rozsiahlu sieť rýchlo-nabíjacích staníc dopĺňa napr. o funkcie zábavy ako Tesla Theatre. A vďaka bohatému vnútornému priestoru, vrátane batožinového priestoru, je podľa Rixa vynikajúcim vozidlom na dlhé trasy. Na druhej strane, Taycan jazdí oveľa lepšie, a to v duchu tradície automobilky Porsche, avšak neponúka moc komfortu. Cestujúci v ňom nájdu menej priestoru, najmä vzadu. Na Teslu sa „nechytá“ ani po stránke softvéru a funkcií infotainmentu (len Apple CarPlay).
Z uvedeného teda vyplýva, že ide o dva rozdielne super-rýchle elektrické sedany, pričom zrejme nemožno hovoriť o víťazovi a porazenom, čo je dobré. Veď zákazník má na výber. Uprednostniť môže pohodlnú, praktickú a funkciami nabitú Teslu Model S Performance alebo Porsche Taycan s perfektnými jazdnými vlastnosťami, ktoré vôbec nezaostávajú za športovými modelmi nemeckej prémiovej značky. Za potešenie z jazdy si však musia zákazníci značne priplatiť. Navyše ale zrejme získajú lepšiu „továrenskú kvalitu“.
Zdroj: Top Gear/Youtube via Teslarati
SÚVISIACE ČLÁNKY:
Top Gear test: „Tesla Model 3 Performance je lepšia ako BMW M3“
Tesla Model S vraj jasne porazila Porsche Taycan na Nürburgringu
Tesla Model 3 vs. Tesla Model Y. Ktorý elektromobil si vybrať?
3 komentáre
Konečne normálny záver … Porsche je nádherné auto, sen každého bežného smrteľníka, ale je to trošku predražené… Však vydite ceny oboch verzií tam hore…. A tesla je tesla… To je proste rodinné autíčko… Viem do toho dať kočík aj s nákupom… Síce aj to je predražené pre naše peňaženky, ale Porsche stojí o rodinný dom viacej jak tesla….
Píšem to ešte raz… Dúfam že naposledy 🙂 neporovnavajte šporťáka s rodinným autom… Musk je blázon aj keď robí pekné autá… Neviem že prečo doňho každý hucká… A potom vznikajú takéto porovnávania…
porsche je len jedna predrazena fasisticka kokotina…
Slovník z piatej cenovej bez obsluhy